XSLaren edukia
Komunikazio Sistemaren Egitura
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Mailako gaitasunak 5 dira:
1) ezagutu, identifikatu eta aztertu informazio eta komunikazio sistemak eta prozedurak haien testuinguru sozial eta historikoetan
2) garatu teknikak eta metodologiak iturri dokumentalak baliatuz arazoak ikertu eta konpontzeko Ikus-entzunezko Komunikazio eta informazioaren alorrean
3) aztertu, diseinatu eta planifikatu proiektu informatibo eta komunikatiboen produkzioa
4) komunikatu, argudiatu eta azaldu komunikazio lanaren eta ikerkuntzaren prozedurak eta lorpenak, hedabide ezberdinetako arau formalak aplikatuz, betiere.
5) interpretatu eta baloratu, modu kritikoan betiere, komunikazioa gertaera bera teoria ezberdinen ikuspuntuetatik.
Gure ikasgaia ere maila teorikoan dago, batez ere, planteatuta. Aitortzen zaizkion lau konpetentzietan agertzen diren aditzak honakoak dira: Ezagutu, Baloratu, Interpretatu eta Aztertu.
1) ezagutu komunikazio sistemaren oinarri teknologikoak, ekonomikoak, politikoak eta sozialak, baita haien bilakaera ere (mailako 1. konpetentzia)
2) baloratu hedabide eta kultur industria ezberdinen ezaugarriak eta aztertu haien baitan indarrean diren dinamika nagusiak (mailako 2. eta 5. konpetentziak)
3) interpretatu Euskal Herriko eta espainiar estatuko komunikazio sistemaren ezaugarri nagusiak (mailako 5. konpetentzia)
4) aztertu modu kritikoan komunikazio sisteman agertzen diren arazo nagusiak (mailako 1. eta 5. konpetentzia)
Beraz ikusten da mailako konpetentzia gehienak ukitzen direla modu batera edo bestera. Ikasgaiaren oinarrizko konpetentzia ezagutza bereganatzea bada ere, gure proposamenean konpetentzia aktiboei eman nahi zaizkie pisu espezifiko handiagoa, alegia, interpretazioari, balorazioari eta azterketari eta batez ere haien azaltzeari eta azalpen berritzaileak egiteko beharrezko ezagutzei.
IKASTEAREN EMAITZAK:
Gaitasuna
Ezagutu komunikazio sistemaren oinarri teknologikoak, ekonomikoak, politikoak eta sozialak, baita haien bilakaera ere
Ikastearen emaitza
Ondo segmentatzen du kultura eta komunikazioaren sektorea
Modu egokian azaltzen du atal ezberdinen pisu ekonomikoa eta bilakaera
Modu logiko eta argian azaltzen ditu komunikazio sistemaren funtzioak
Ondo alderatzen ditu azpisektoreak eta bakoitzaren joerak
Gaitasuna
Baloratu hedabide eta kultur industria ezberdinen ezaugarriak eta aztertu haien baitan indarrean diren dinamika nagusiak
Ikastearen emaitza
Ondo azaltzen ditu industria ezberdinen balio kateak eta haien baitan gertatzen ari diren aldaketak
Talde nagusiak identifikatu eta deskribatzen ditu
Kontsumo joerak aztertzen ditu
Sustapen politikak eta instituzioak deskribatzen ditu
Ikus-entzunezko araudia eta haren bilakaera modu egokian azaltzen ditu
Gaitasuna
Interpretatu Euskal Herriko eta espainiar estatuko komunikazio sistemaren ezaugarri nagusiak
Ikastearen emaitza
Ondo deskribatzen ditu Espainair Estatuko eta Euskal Herriko Komunikazio sistemak
Ondo aztertzen ditu bakoitzaren ezaugarriak
Alderaketa egokiak egiten ditu sistema ezberdinen artean
Gaitasuna
Aztertu modu kritikoan komunikazio sisteman agertzen diren arazo nagusiak
Ikastearen emaitza
Modu egokian azaltzen ditu bere iritziak planteiatutako arazoen aurrean
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
TEORIA
1 KOMUNIKAZIO ETA KULTRURA SISTEMAREN OINARRIAK
1.1 Gizarte- antolakuntzaren ezaugarriak eta sisteme egituraketa
1.2 Kultur industriak komunikazio eta cultura sistema: garrantzia eta ezaugarriak
1.3 Komunikazio sistemen ereduak
1.4 Komunikazio eta kultur politikak: salbuespenetik aniztasunara.
2 ZINEMA-SISTEMAREN EGITURA
2.1 Zinemaren kontsumo eta audientziak
2.2 Zinema-sistemaren egitura
2.3 Ekonomia eta balio-katea zine industrian
2.4 Politika zinematografikoa
3 TELEBISTA-SISTEMAREN EGITURA
3.1 Telebistaren kontsumo eta audientziak
3.2 Telebista-sistemaren egitura
3.3 Telebistako politikak
3.4 Araudioa Espainian
4 PRENTSA-SISTEMAREN EGITURA
4.1 Prentsaren kontsumo eta audientziak
4.2 Prentsa-sistemaren egitura
4.3 Logika eta aktore komunikazio arloan
5 KOMUNIKAZIO ETA KULTURA SISTEMA ESUKADIN
5.1 Kultura produkzioa Euskadin
5.2 Hedabideak Euskadin
5.3 Euskal Irrati telebista
5.4 Agente eta politikak Euskadin
PRAKTIKOAK:
Kurtsoan zehar ikasleek bi praktikak egingo dituzte. Lehenengo praktika bigarren gaian garatuko da eta bigarrena hirugarrenean. Bi kasuetan ikasleek beste gai desberdinei buruzko lan egiteko aukera izango dute irakaslearin adozten bada. Praktika hauek taldeka (hiru edo lagu lagun) egingo dira.
Ikasleek aste batzuk izango dute praktikak betetzeko. Praktikak gainditzeko irakasleak ezartzen duen epean entregatzea ezinbestekoa da. Irakasleak horrela eskatzen badu lanak klasean eta aurkeaztuko dira. Lanaren bertsio osoa egelaren bitartez entregatu behar da.
1. PRAKTIKA. Ikus-entzunezko produktuak eta balio-katea
Ikus-entzunezko balio-kateari buruzko azaldutakoan bigarren gaian oinarrituta ikasleek lan bat egin behar dute. Lan honetan ikusentzunezko industriaren arlo edo kasu bat aztetuko dituzte balio-katearen fase desberdinak kontuan izaten.
Lan honek ikus-entzunezko alde estrukturalak eta ekonomikoetan sakonduko du. Talde bakoitzak lanaren gaia zehatz hautatuko du.
2. PRAKTIKA. Kontsumo kulturalerako plaforma berriak
Azken urteetako aldaketa garrantzitsuenetariko bat Internetko enpresa berrien jaiotza da. Gaur egun Netflix, Hulu edo Spotifi bere edukiak eskaintzen digute telebistek egiten duten moduan eta gainera eskaintza hori beti dago gure nahietara. Enpresa hauetaz gain estatuan ere empresa batzuek –filmin edo filmotech, adibidez- eredu hau jarraitzen dute. Lan honetan talde bakoitzak enpresa hauetariko bat aukeratu behar du ikerketa sakona egiteko.
MetodologiaToggle Navigation
Iraskagai honek EHU IKD (Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoa) eredua jarraitzen du. Klase magistraletan ikasleen partehartzea bilatzen da eta azaltzen diren gaiak ikasleen gertutako errealitareakin lotzen dira. Klase hauetan, aktibitateak, irakurketak eta debateak antolatzen dira.
Irakasgaian erabiliko diren materialak eta informazioa egela plataformaren bitartez kudeatuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAKETA JARRAITUA
Ikastaroan zehar garatzen diren praktikak eta lanak iznago dira kontuan ebaluazioa egiteko:
- Talde lanak. Hiru kideko taldeak izango dira. Klase praktikoeran azalduko dira lan hauek eta saio batzuetan denbora izango da lana egiteko irakaslearen tutorizaziorekin. Lanak klasean aurkeztuko dira. Aurkezpenak egiteko power point (edo besteak), edo bideoa erabiliko da. (Notaren %60).
- Praktikak, komentarioak eta aurkezpenak. Ikastaroaren zehar lan mota desberdnak egingo dira. Batez ere irakurketak eta komentarioak. Lan hauek indibidualak dira. (Notaren %40)
Irakasgaia gaindetzeko alde teorikoa eta praktikoa gainditu behar dira.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu:
- Azterketa (proba idatzia) data ofizialetan (notaren %50). Azterketa presentziala egitea posible ez bada, proba idatzia egela plataformaren bitartez egingo da.
- Lan pertsonala (Notaren %50). Azterketa Data ofizialetan entregatu behar da lana. Lan honekin ebaluaketa jarraitua erabili ez duten ikasleek irakasgairen alde praktikoan eskatzen diren konpetentziak erakutsi behar dute.
Irakasgaia gaindetzeko alde teorikoa eta praktikoa gainditu behar dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Moodle-en bilduko diren materialak eta lantalde bakoitzari esleituko zaizkionak bere lana egiteko
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ramon Zallo, Estructuras de la comunicación y de la cultura, Gedisa, Bartzelona, 2011
Enrique Bustamante (koord.), Informe sobre la cultura española y su proyección global, Fundación Alternativas - Marcial Pons, Madril, 2011
Jose Maria Alvarez Monzoncillo, La televisión etiquetada: nuevas audiencias, nuevos negocios, Ariel - Fundacion Telefónica, Bartzelona - Madril, 2011
Frédéric Martel, Cultura Mainstream, Taurus, Madril, 2010
NOR Taldea, Euskarazko Hedabideak, UPV/EHU, Leioa, 2011 (www.ehu.es/euskara-orria2/euskara/mas.asp?num=289)
Lierni Alkorta eta Aitor Zuberogoitia, Masa Komunikaziotik Informazioaren Gizartera, UEU, 2009
Zallo, R. (2015) Balio-katearen analisia eta kultura-politikarako proposamenak. Kulturaren egoerari buruzko lehenengo txostena EAE 2015. Eusko Jaurlaritza: Gasteiz.
Kulturaren Euskal Behatokia: http://www.kultura.ejgv.euskadi.eus/r46-19130/eu/
Gehiago sakontzeko bibliografia
AEDE, Libro Blanco de la Prensa Diaria, Madril, hainbat urte
Enrique Bustamante, Historia de la radio y la televisión en España, Gedisa, Bartzelona, 2013
Miguel J.C y Casado, M.A., (2012), Televisiones autonómicas. Evolución y crisis del modelo público de proximidad, Gedisa
Aldizkariak
TELOS aldizkaria (sociedadinformacion.fundacion.telefonica.com/DYC/TELOS)
JAKIN
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 14:00-16:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 17:00-19:00 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 14:00-16:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 17:00-19:00 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-15:00 | 13:00-15:00 | |||
2-15 | 13:00-14:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-15:00 | 13:00-15:00 | |||
2-15 | 13:00-14:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 |