XSLaren edukia
Diseinu Grafikoa eta Multimedia Inguruneak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Laborategiko p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK
1. Ikus-entzunezko komunikazioko arazo erabakirako ikuspegi sortzaile berriak laburbiltzea, garatzea eta ematea.
2. Parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta talde-lanaren optimizazioarekin erlazionaturiko trebetasunak garatzea, erabaki-hartzera eta emaitzen ebaluaziora zuzenduriko irizpideak jarraituz.
3. Ikus-entzunezko komunikazio eta informazioaren eduki eta prozesuen garapenean trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
4. Informazioa iturri desberdinetan bilatu, aukeratu, hierarkizatu eta analizatzea, bere edukia forma eta estrategia narratibo desberdinetara egokituz.
5. Ikus-entzunezko komunikazioaren inguru eta ohitura profesionalen alorrean ezaguera eta esperientzia lortzea.
6. Ikus-entzunezko lanak koordinatu, zuzendu eta garatu, teknologia eta errekurtso espresiboak erabiliz.
BERARIAZKO GAITASUNAK (4. MAILA)
1.Ikus-entzunezko eta multimedia proiektuak garatzeko beharrezkoak diren teknikak, errekurtso teknologiko eta ekoizpen errutinak eskuratu eta erabiltzea.
2. Ikus-entzunezko eta multimedia proiektuak diseinatu, zuzendu eta ebaluatzea.
IKASKUNTZA EMAITZAK
1. Lauhilekoaren bukaeran ikasleak stop motion eta 2D animazio software batzuk ezagutuko ditu eta praktikan egoki erabiltzen jakingo du.
2. Lauhilekoaren zehar stop motion eta 2D animazioaren oinarriak (motion graphics) ezagutuko ditu eta ingurune ezberdinetan aplikatuko ditu.
3. Lauhilekoaren bukaeran ikasleak stop motion proiektu bat diseinatu eta aurkeztuko du.
4. Lauhilekoaren bukaeran ikasleak motion graphics proiektu bat diseinatu eta aurkeztuko du.
IKASGAIAREN HELBURU OROKORRAK
1. Motion graphics eta stop motion-en bidez egiten diren produkzioen prozesu eta teknikak ezagutzea.
2. Proiektuak pentsatu, diseinatu eta zuzentzea multimedia inguruneetan.
3. Motion graphics edota stop motion erabiliz multimedia/ikus-entzunezko proiektua garatzea.
4. Efektu bisualak edota animazio tradizionala lantzen dituen proiektu baten teknologia eta errekurtso espresiboak erabiltzea.
IKASGAIAREN BERARIAZKO HELBURUAK
1. Stop Motion eta Motion Graphics-en jatorria eta oraingo egoera ezagutzea.
2. Ikus-entzunezko diseinuaren oinarriak ezagutzea eta irizpide grafikoak garatzea.
3. Ikasgaian erabilitako softwarearekiko oinarrizko trebetasunak eskuratzea.
4. Efektu bisualen teknika ezberdinak erabiltzea: video tracking, rotoscopia y chroma keys, besteak beste.
5. Irudi errealean efektu bisualak sortzen ikastea.
6. Oinarrizko animazioak egiten ikastea Stop Motion teknikak erabiliz.
7. Animazio tradizionalaren teknikak erabiltzea ariketak egitea mugimendu eta animazioaren legeez baliatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
EGITARAU TEORIKOA:
1. Diseinu grafikoaren oinarrriak
2. Animaziozko legeak eta mugimendu-lengoaia
3. Motion Graphics
4. Stop Motion
5. Efektu bisualak
EGITARAU PRAKTIKOA
Teknika edo estetika konkretuak aplikatzeko ariketa praktikoak burutzea.
Ikus-entzunezko piezen sortze eta garatze integralak, stop motion eta motion graphics animazio teknikak eta efektuak erabiliz.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiaren metodolgia irakaskuntza metodologia aktiboetan oinarritzen da, ABP eta ABPy metodologietan bereziki (Arazo eta Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza), eta horiei jarraituz proiektu indibidualak eta talde-lanak garatu beharko dira. Horretarako:
●Saio magistralak egongo dira.
●Praktika burutuko dira (ariketak, kasuak eta problemak) bai gelan, bai gelatik kanpo.
●Praktikan sortutako arazoei irtenbideak bilatuko zaizkie eta klasean azalduko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia praktikoa izanik, notaren %100 portfolio baten bitartez lortuko da. Portfolio horretan ikasgaiaren irakaslegoak ezarritako ariketak agertu beharko dira.
ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:
1. Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari arauak ezartzen duen epe barruan. Kasu honetan ere notaren %100 portfolio baten bitartez lortuko da. Portfolio horretan ikasgaiaren irakaslegoak ezarritako ariketak agertu beharko dira.
2.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehen egin beharko dute eskaria, arauak ezartzen duen epe barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.- Ebaluazio-sistema hau bai modu presentzial eta ez-presentzialean egingarria izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egelan online plataforman eskuragarri dauden materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CROOK, IAN; BEARE, PETER (2017). Fundamentos de Motion Graphics. Barcelona: Promopress
LEBORG, CHRISTIAN (2013). Gramática visual. Nbvbvn: Barcelona: GG
TERNAN, MELVIN (2014) Animación Stop Motion. Cómo hacer y compartir videos creativos. Barcelona: Promopress
Gehiago sakontzeko bibliografia
BRARDA, MARÍA CECILIA (2016). Motion Graphics Design. La dirección creativa en branding de TV. Barcelona: GG
CATMULL, ED (2014) Creatividad S.A. Barcelona: Conecta
COSTA, JORDI (2010) Películas clave del cine de animacion. Barcelona: Ma non troppo
JOHNSTON, OLLIE; THOMAS, FRANK (1981) The Illusion of Life: Disney Animation. New York: Abbeville Press
LORD, PETER; SPROXTON, DAVID (2017). The Arta of Aardman. San Francisco: Chronicle Books
SHAW, AUSTIN (2015) Design form motion. Londres: Routledge
WHITAKER, HAROLD; HALAS, JOHN, SITO, TON (2009) Time for animation. Boston: Focal Press
WILLIAMS, RICHARD (2019). Animation Techniques. Madrid: Anaya Multimedia
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:00-17:00 | ||||
17-30 | 13:00-15:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:30-16:30 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 16:30-17:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:00-17:00 | ||||
17-30 | 13:00-15:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:30-16:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 16:30-17:00 |