XSLaren edukia

Irrati Ekoizpena eta Errealizazioa

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Mintegia710.5
Gelako p.710.5
Ordenagailuko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honek ematen dituen kurtsoko gaitasunak hurrengoak dira:



KONPETENTZIA OROKORRAK



G006- Partehartze, gestio eta talde laneko optimizazioarekin erlazionatuta dauden trebetasun eta gaitasunak garatu. Horretarako erabakiak hartzeko eta ondorioen ebaluaketa egokiak egiteko irizpideak aplikatuko dira.



G007- Ikus-entzunezko informazio eta komunikazio prozesuen garapenenerako beharrezkoak diren teknika, teknologia zein baliabideak aplikatzea.



G008- Objektiboen identifikazio eta ekintzen planifikazioari begira beharrezkoak diren estrategiak diseinatu eta proiektatu.



G009- Ikus-entzunezko esparruko egunerokotasun profesionalaren gaineko esperientzia eta ezagutza jaso.



CB2- Ikaseek era profesional batean bideratzea jasotzen duten ezagutza eta beraien ikasketa esparruan sortu daitezkeen arazoak konpontzen jakitea.



CB3- Esanguratsuak izan daitezkeen datuak batzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea eta horrela izaera sozial, zientifiko edo etikoa izan dezaketen hausnarketak egitea.





CB4- Publiko espezializatu zein ez espezializatu bati informazio, ideia, arazo eta konponbideak transmititzen jakitea.





CB5- Gerora begira burutu daitezkeen beste ikasketa batzuk autonomia handiz egiteko beharrezkoak diren ikasketa trebetasunak garatzea.





ZEHARKAKO KONPETENTZIAK



CT1- Autonomia eta autoerregulazioa.



CT6- Berrikuntza eta ekintzailetza.





KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK



C2CC03- Informazio zein komunikazio proiektuen ekoizpena aztertu, diseinatu eta planifikatu. Horretarako, talde lanaren optimizazioa eta estrategiaren garapenerako beharrezkoak eta egokienak izango diren teknika eta teknologiak aplikatuko dira.





Irakasgaiaren ikaskuntza ondorioak hurrengoak izango dira:



- Ikasleak irrati lenguaiaren elementuak identifikatuko ditu.



- Ikasleak irrati lenguaiaren elementuak erabiliko ditu irratira bideratutako sormenezko edukien produkzio eta errealizazioa gauzatzeko.



- Ikasleak mintzairarako zein errealizaziorako oinarrizkoak diren ezagutzak jasoko ditu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irrati Ekoizpen eta Errealizazio ikasgairako aurreikusten diren gai teorikoak hurrengoak dira:



I. Irratia, hedabide ikustezina. Irrati-hizkuntzaren osagaiak. Irrati-idazketa eta gidoi-eraketa.



II. Irrati-ekoizpena esparru digitalean. Soinuaren ezaugarriak. Audioaren edizio digitala.



III Ekoizpenaren errutinak: ekoizpenaren errutinizatzea eta irrati-egitasmo sortzaileak.



IV. Erritmo eta jarraitutasuna irrati-programazioan. Soinu-irudia.



V. Irratia gaur egun eta irratiaren eskenatoki berriak.





Irrati Ekoizpen eta Errealizazio ikasgairako aurreikusten diren gai praktikoak hurrengoak dira:





1. Lan errutinak irrati produkzio eta errealizazioan



2. Irrati gidoien eraketa: idazketa eta lokuzioa



3. Software (semi)profesionalaren erabilera irrati proiektuen grabaketa, edizio eta barreiapenean.



MetodologiaToggle Navigation

Lan-metodologia aktibo eta parte-hartzailea da eta praktikotasunean oinarritzen da.



Irakasgaiak, ohikoak diren irrati-taxueretatik harago doazen ideien laborategia izan nahi du. Beraz, bideragarritasuna eta sormena batzen dituzten proiektuen errealizazioa bultzatzen da.



Eskolak praktikoak eta teorikoak izango dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Banakako lana eta taldekoa konbinatuko dira. Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz

ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da lan indibiduala zein taldekakoak gainditzea.



LAN INDIBIDUALAK azken notaren %40a suposatzen du eta hurrengoko lanak batzen ditu: a) irratiari buruzko lan analitiko indibual bat; eta, b) irrati pieza baten produkzio eta errealizazio indibiduala





TALDEKO LANAK azken notaren %60a suposatzen du eta hurrengo lanak batuko ditu:



- Irrati-pieza bat/batzuen gidoia, idazketa, ekoizpena eta errealizazioa (dramatikoa, elkarrizketak, erreportajea, saio musikalak...).



- Aukeran, ikasleek ikasturtean zehar parte hartu ahalko dute zenbait irrati-deialdietan (esaterako, Azaroan Casares Irratiak antolatzen duen lehiaketan edo Fakultateak antolaturiko Irrati Maratoian).



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu eta ezinbestekoa izango da biak gainditzea irakasgaia aprobatzeko:



1. Garatu beharreko proba idatzia. Honek azken notaren %30a suposatuko du.



2. Banakako lanak. Hauek azken notaren %70a suposatuko dute eta irakasleak eta ikasleak aurretiaz adostutako hurrengo gaiak jorratuko eta ezaugarriak izango ditu:



- Irrati-pieza baten gidoi eta idazketa



- Gidoi eta eskaleta baten araberako irrati-pieza baten errealizaio eta grabaketa



- Irratsaio baten azterketa



- Irrati proiektu baten eraketa



- Irratia oinarria duen ikerketa-lana





Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikaslegoak eskatzen zaizkion lanen produkzio eta errealizazio lanak egiteko espazio, herraminta eta software (semi)profesional egokiak erabili beharko ditu

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Gutierrez, A., (2.001), Ekoizpena eta Errealizazioa Irratian, Bilbo, UEU.



Gutierrez, A. et Fernandez, I., (2.005), Irratsaio bat egiteko tailer praktikoa, Bilbo, UEU.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Hausman, C; Benoit, P. et O´Donnell. C., (2.001), Producción de la Radio moderna, Madril, Paraninfo.

Keith, M., (1.992), Técnicas de producción en radio, Madril, IORTV.

López Vidales, N. et Peñafiel Saiz, C., (2.000), La Tecnología en Radio, Bilbo, EHU.

Malvar, L., (2.005), La radio deportiva en España, Madril, Pearson.

Ortiz, M. A. et Marchamalo, J., (1.994), Técnicas de comunicación en radio. La realización radiofónica, Bartzelona, Paidós.

Ortiz Sobrino, M.A. et López Vidales, N., (2.011), Radio 3.0 Una nueva radio para una nueva era, Madril, Fragua.

Pedrero, L.M. (2.000), La radio musical en España, Madril, IORTV.

Rodero Antón, E., (2.003), Locución Radiofónica, Madril, IORTV.

Stanley R. A., (1.994), Manual del Audio en los Medios de Comunicación, Andoain, Zine eta Bideo Eskola.

Aldizkariak

www.uztaro.eus

www.argia.eus

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

17:00-18:00

16:00-17:30

Irakasleak

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

16 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

16 Mintegia-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:00-17:00

Irakasleak

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:00-17:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

17:00-18:00

16:00-17:30

Irakasleak

17 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

17 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

17 Mintegia-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:00-17:00

Irakasleak

17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:00-17:00

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

11:00-13:00

17-30

13:00-15:00

11:30-12:00

Irakasleak

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-12:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

Irakasleak