Koldobika Meso Ayerdi: Aurkezpena

Koldobika Meso Ayerdi

Aurkezpena

Irudia

Koldobika Meso Ayerdi Unibertsitateko Irakasle Titularra da Euskal Herriko Unibertsitateko Kazetaritza Sailean eta sail honetako zuzendaria. Kazetaritzan Doktorea eta El Correo-ko Masterra UPV/EHUn.

EHUko irakasle gisa, irakaskuntza eman du kazetaritzako generoekin eta erredakzioarekin (informazioko generoak, web-edukiak idatzi eta sortzea), berrikuntzarekin (Komunikabideen ereduak) eta teknologiarekin (hedabide inprimatuen teknologia) lotutako gradu-gaietan. Graduondokoetan, irakaslea da Gizarte Komunikazioa Masterrean, ‘Ziberkazetaritzako ikerketaren oinarri teorikoak eta metodologia’ irakasgaiarekin.

Ehun lanetik gora argitaratu ditu kapitulu, liburu eta artikulu moduan kalitatezko aldizkari akademikoetan, eta hogei baino gehiago indize eta inpaktu-posizioetan (JCR, Scopus). Ehun hitzaldi eta komunikazio baino gehiago aurkeztu ditu estatuko eta nazioarteko kongresuetan.

Ikerketa lan hau deialdi publiko lehiakorretan finantzatutako hamar ikerketa-proiektu baino gehiagotan parte hartuz garatu du; besteak beste, proiektu europar batean (Foresight Erasmus+), Plan Nazionaleko proiektu ezberdinetan, UPV/EHUko unibertsitate-proiektuetan, autonomia-proiektuetan (Eusko Jaurlaritza) eta Eusko Ikaskuntzakoetan. Gaur egun, ikertzaile nagusia da ‘Albisteak, sareak eta erabiltzaileak komunikabideen sistema hibridoan’ proiektuan, Simón Peña Fernández doktorearekin batera. Halaber, Hezkuntza Berriztatzeko proiektuak zuzendu ditu, eta beste hirutan parte hartu du ikertzaile gisa, KZBerri Hezkuntza Berriztatzeko Talde Espezializatuaren jardueren esparruan. UPV/EHUko Hezkuntza Aholkularitzako Zerbitzuak IKD irakaskuntza-aipamena eman dio. Erakunde publikoekin (Euskal Irrati Telebista/Radiotelevisión Pública Vasca) egindako ikerketa- eta transferentzia-kontratu garrantzitsuetan parte hartu du. Lau ikerketa seiurteko ditu aitortuak.

Hitzaldiak eman ditu Barne Beirako Unibertsitatean (Portugal, 2013), Oportoko Unibertsitatean (Portugal, 2015), Minhoko Unibertsitatean (Portugal, 2016), Wroclawko Unibertsitatean (Polonia, 2017) eta Philological School of Higher Education-eko Fakultatean (Polonia 2019).

Ikerketa lerroak

Ziberkazetaritza, Ikaskuntza eta Hezkuntza berriztatzea, Generoa, Komunikazio Soziala.

Argitalpen aipagarrienak (azken 5 urteak)

  • Santos Díaz, Teresa; Pérez Dasilva, Jesus; Meso Ayerdi, Koldobika (2023). “Dimensión medicinal del cannabis en la prensa española. Análisis del tratamiento informativo de El País, El Mundo, ABC y La Razón en 2019”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 29(1), 221-233.
  • Peña Fernández, Simón; Meso Ayerdi, Koldobika; Larrondo Ureta, Ainara; Díaz Noci, Javier (2023). “Sin periodistas no hay periodismo. La dimensión social de la inteligencia artificial generativa en los medios de comunicación”. El profesional de la información. 32(2).
  • Mendiguren Galdospin, Terese; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Ganzabal Learreta, María (2023). “Impacto y tratamiento de las acciones artísticas de Banksy en la prensa española”. Revista Latina de Comunicación Social, 81, 491-507.
  • Mendiguren Galdospin, Terese; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Ganzabal Learreta, María (2023). “Enseñanza bimodal en tiempos de pandemia. Solución provisoria y reto para el futuro en la educación superior”. Hipertext.net, 26, 83-92.
  • Meso Ayerdi, Koldobika; Larrondo Ureta, Ainara; Peña Fernández, Simón (2023). “Algoritmos, inteligencia artificial y periodismo automatizado en el sistema híbrido de medios”. Textual&Visual Media, 17(1).
  • Mendiguren Galdospin, Terese; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Ganzabal Learreta, María; Larrondo Ureta, Ainara; Peña Fernández, Simón (2023). “Twitter y el activismo por la discapacidad: liderazgo y temas relevantes en la conversación en red”. Icono14, 21(2).
  • Ganzabal Learreta, María; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Mendiguren Galdospin, Terese (2023). “Edadismo y desigualdad de género en la profesión periodística. Un desencuentro con las nuevas competencias”. Revista de Comunicación, 22(2), 189-206.
  • Masip, Pere; López, Xosé; Díaz Noci, Javier; Palomo, Bella; Salaverría, Ramón; Meso Ayerdi, Koldobika (2022). “Pasado, presente y futuro de la enseñanza universitaria del ciberperiodismo: métodos y tendencias”. El profesional de la información, 31(1).
  • Ganzabal Learreta, María; Meso Ayerdi, Koldobika (2022). “La prensa masculina contemporánea en España: de Hombres Dunia a Hombres de Vanguardia. Una propuesta de periodización”. Historia y Comunicación Social, 27(1), 43-56.
  • Peña Fernández, Simón; Larrondo Ureta, Ainara; Pérez Dasilva, Jesus; Meso Ayerdi, Koldobika; Mendiguren Galdospin, Terese; Ganzabal Learreta, María; Agirreazkuenaga Onaindia, Irati (2022). “The Gender Gap in Journalism. Characteristics and Perception”. Area Abierta, 22(2), 173-183.
  • Ganzabal Learreta, María; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Mendiguren Galdospin, Terese (2022). “Los profesionales de la información y el uso de las redes sociales en las redacciones: perspectivas y desafíos por grupos de edad”. Análisi, Número Extraordinario, 113-130.
  • Ganzabal Learreta, María; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Mendiguren Galdospin, Terese (2022). “Presencia y ausencia de la prensa femenina española en redes sociales. Análisis de su interactividad en Facebook, Twitter e Instagram”. Correspondencias y Análisis, 16, 57-77.
  • Ganzabal Learreta, María; Meso Ayerdi, Koldobika; Perez Dasilva, Jesus A.; Mendiguren Galdospin, Terese (2021). “La incidencia de la edad y el género en los hábitos de uso de las redes sociales en la profesión periodística. El caso de centenials y milenials”. Revista Latina de Comunicación Social, 79, 91-116.
  • Larrondo Ureta, Ainara; Meso Ayerdi, Koldobika; Peña Fernández, Simón; Marauri Castillo, Iñigo; Pérez Dasilva, Jesús Ángel (2021). “University teaching experiences with Sustainable Development Goals (SDG): promoting transversal competencies in online journalism”. Applied Environmental Education & Communication, 21(1)
  • Larrondo Ureta, Ainara; Zamith, Fernando; Meso Ayerdi, Koldobika; Peña Fernández, Simón (2021). “Cooperação virtual e ODS nas universidades do espaço ibero-americano -ferramentas de inovação no ensino do ciberjornalismo”. PragMATIZES. Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura, 21, 150-164.
  • Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus; Mendiguren Galdospin, Terese (2021). “Futbolistas en Twitter. Una plataforma para la autopromoción”. Revista de Comunicación, 20(2), 277-301.
  • Peña Fernández, Simón; Larrondo Ureta, Ainara; Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesus (2021). “Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales internacionales: creación de reportajes multimedia”. Revista Brasileira de Educação, 26.
  • Pérez-Dasilva, Jesús Ángel, Meso-Ayerdi, Koldobika & Mendiguren-Galdospin, Terese (2021). "Deepfakes on Twitter: Which Actors Control Their Spread?". Media and Communication, 9(1), 301–312.
  • Pérez Dasilva, Jesus; Santos Díez, Mª Teresa; Meso Ayerdi, Koldobika (2021). “Las asociaciones de enfermedades raras: Estructura de sus redes e identificación de los líderes de opinión mediante la técnica del análisis de redes sociales”. Revista Latina de Comunicación Social, 79, 175-205.
  • Castellano-Parra, Orge; Meso-Ayerdi, Koldobika & Peña-Fernández, Simón (2020). "Behind the Comments Section: The Ethics of Digital Native News Discussions". Media and Communication, 8(2), 86-97
  • Ganzabal-Learreta, María; Meso-Ayerdi, Koldobika; Pérez-Dasilva & Jesús Ángel (2020). "Sinergias de sororidad en las comunidades virtuales de las revistas femeninas. El caso del cierre del foro de Vogue". Revista Latina de Comunicación Social, 75, 271-289.
  • Ganzabal-Learreta, María; Meso-Ayerdi, Koldobika; Pérez-Dasilva, Jesús Ángel & Mediguren-Galdospin, Terese (2020). "Pertsona ospetsuak Espainiako emakumeentzako prentsako eta bihotzeko prentsako argitalpen digitaletan". Mediatika, 18.
  • Larrondo-Ureta, Ainara; Canavilhás, Joao.; Fernandes Teixeira, Juliana; Martins, Gerson Luiz; Meso-Ayerdi, Koldobika; Pérez-Dasilva, Jesús Ángel; Peña-Fernández, Simón; Zamith, Fernando (2020). "Innovación educativa para la internacionalización y la convergencia de la enseñanza del ciberperiodismo en Iberoamérica". Anàlisi, 62, 35-56.
  • Larrondo-Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón; Agirreazkuenaga-Onaindia, Irati & Meso-Ayerdi, Koldobika (2020). "Comments, What For? User Participation and Quality of the Debate in Four European Newspapers Political J-blogs". Media Watch, 11(2), 247-262.
  • Larrondo Ureta, A.; Peña Fernández, S.; Meso Ayerdi, Koldobika; Becker, B.; Fernades-Teixeira, J. (2020). “Gizarte komunikazioa irakatsi-ikasteko UPV-EHUren hezkuntza berrikuntza esperientziak (2010-2020): IKTak, POIak, nazioartekotzea eta GJHak”. Mediatika, 18, 207-236.
  • Mendiguren-Galdospin, Terese; Pérez-Dasilva, Jesús Ángel & Meso-Ayerdi, Koldobika (2020). "Actitud ante las Fake News: Estudio del caso de los estudiantes de la Universidad del País Vasco". Revista de Comunicación, 19(1), 171-184.
  • Pérez-Dasilva, Jesús Ángel, Meso-Ayerdi, Koldobika & Mendiguren-Galdospin, Terese (2020). "Fake news y coronavirus: detección de los principales actores y tendencias a través del análisis de las conversaciones en Twitter". El profesional de la información, 29(3).
  • Mendiguren Galdospin, Terese; Agirreazkuenaga Onaindia, Irati & Meso Ayerdi, Koldobika (2019). "Digital news start-ups in Spain: symbolic and social capital as drivers of success". Estudios sobre el mensaje periodístico, 25(1), 393-409.
  • Meso Ayerdi, Koldobika; Pérez Dasilva, Jesús Ángel & Mendiguren Galdospin, Terese (2019). "Género y TIC: Impresiones en torno a la brecha digital en España". Cuadernos iberorrománicos, 1, 63-93.
  • Pérez Dasilva, Jesús Ángel; Meso Ayerdi, Koldobika; Mendiguren Galdospin, Terese & Peña Fernández, Simón (2019). "Andoainen Baltasar erregeak izandako lapsusaren inguruko elkarrizketa Twitterren". Mediatika, 17, 135-146.
  • Pérez Dasilva, Jesús Ángel; Meso Ayerdi, Koldobika; Mendiguren Galdospin, Terese & Peña Fernández, Simón (2019). "Visualizar redes y descubrir significados en Twitter mediante la utilización del software NodeXL". Textual & Visual Media, 12, 1-13.

Ikerketa proiektu aipagarrienak (azken 5 urteak)

  • Universidad, Discapacidad e Inclusión. Retos de la formación en el ámbito de la comunicación digital (ref. US21/23), 2021-2023, UPV/EHU (Proyectos Universidad-Empresa-Sociedad).
  • Gureiker (ref. IT1496/22), 2022-2023, Gobierno Vasco (Grupos Consolidados).
  • Automated counter narratives against misinformation and hate speech for journalists and social media (ref. MICINN-TED21/34 / TED2021-130810B-C22), 2022-2024, Ministerio de Ciencia e Innovación.
  • Communication, Emotions and Political Action. Strategies to combat disinformation and polarization in the digital public sphere (ref. COLAB22/11), 2023-2024, UPV/EHU (Proyectos Colaborativos).
  • Los cibermedios y la comunicación digital en un ecosistema informativo en transformación (ref. MCI-RED22/R08), 2023-2025, Ministerio de Ciencia e Innovación (Redes).
  • Impacto de la Inteligencia Artificial y los algoritmos en los cibermedios, los profesionales y las audiencias (ref. MCIU-022/P37), 2023-2027, Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (Proyectos de Investigación Orientada).
  • Foresight- Future Oriented Education for Students Incorporating GSC in High-paced Times, 2018-2021, Europako Batzordea (2018-1-TR01-KA203-058835)
  • Noticias, redes y usuarios en el sistema híbrido de medios, 2019-2021, Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioak
  • Hacia un periodismo inclusivo: convergencia y rol del periodismo español en el escenario de la comunicación global de excelencia (ref.: CSO2016-81882-REDT), 2017-2019, Programa estatal de fomento de la excelencia en la investigación científica y técnica (Ekonomia eta Lehiakortasuna Ministerioa).
  • Audiencias activas y viralización y transformación de los mensajes periodísticos, 2016-2018, Ekonomia eta Lehiakortasuna Ministerioa
  • Tools for the analysis of parliamentary discourses: polarization, subjectivity and affectivity in the post-truth era, 2020-2021, UPV/EHU (Garapenerako Unibertsitate Lankidetza Proiektuak)
  • Perfiles digitales de los periodistas vascos y diálogo con las audiencias, 2018-2020, UPV/EHU - Euskadiko Kazetarien Elkargoa (Unibertsitatea-Gizartea proiektuak)

Beste jarduera eta aitortza batzuk

  • Kazetaritza saileko zuzendaria (2013-)
  • Zenbait Kongresuetako Batzorde Zientifiko eta Antolakuntza Batzordeko kidea (Ziberkazetaritzaren Nazioarteko Kongresua, CIAIQ, SEP, etabar)

Ikerketa taldea

  • Gureiker (IT-1112). Euskal unibertsitate-sistemako ikerketa-talde kosolidatua (A mota)

Harremanetarako