XSLaren edukia

Automobilgintzarako Elektronika

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Laborategiko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Ingeniaritzaren esparruan elektronikaren oinarrizko jakintzak barneratu eta garatzea.

2. Elektronikako oinarrizko ezagutzak esparru desberdinetan zentzuz aplikatzea erantzun egokienak planteatuz.

3. Irakasgaiari dagozkion jakintzak lantzea, berariazko hiztegi eta terminologia erabiliz, gailu elektronikoen erabilera zuzena sustatzeko.

4. Kideen proposamenen aurrean jarrera malgua erakutsiz talde lanean aritzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Automobilgintzarako teknologia elektronikaren oinarrizko kontzeptuak:



- 1. Blokea: elektronikaren oinarriak

1. Elektronikaren oinarriak.

2. Osagai pasibo eta aktiboak.

3. Diodoa eta lotura transistorea. Beste gailu erdieroale batzuk. Oinarrizko optoelektronika.



- 2. Blokea: elektronika analogikoa

4. Anplifikadore operazionala. Anplifikadore diferentziala eta instrumentaziokoa. Konparadoreak.



- 3. Blokea: elektronika digitala

5. Elektronika digitalaren oinarriak.

6. Zirkuituen diseinua ate logikoekin.

7. Sistema digital konbinazionalak.

8. Sistema digital sekuentzialak.



- 4. Blokea: sistema elektroniko aurreratuak

9. Zirkuitu mikroprogramagarriak: VLSI gailuak. Mikrokontroladorea. Busak, unitate periferikoak eta plaka barneko komunikazioak.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia konpetentziak bereganatzeko oinarrizko eragilea da. Metodologia berriak ongi aplikatzeak irakaslearen jardueran arrakasta izatea sustatuko du. Estrategia desberdinen konbinaketan dago gakoa, ikasleen interes eta beharrekin koherenteak izan behar dutelarik.



Gaur egungo gizarteak eskatzen duen moduan, irakaskuntza, ikaskuntza eta ebaluazio prozesua heziketa integrala errazten duten gizarte-lan konpetentzien garapenean zentratu behar da.



Ez da metodologia hoberena existitzen, irakasteko modua egoera desberdinetara egokitu beharra dago, ikasle talde desberdinetara. Irakasteko modua ikaslearen ikasteko modura moldatu. Unibertsitateko hezkuntzaren ardatz nagusia ikaslea izan behar da, irakaslea ikasketa prozesu horren bitartekari edo gidari izanik.



Irakaskuntza aktibo eta parte-hartzaileago bat inplementatu nahi da. Modelo interaktiboek (metodologia aktiboek), azalpenezkoekin alderatuz, eragin hobea dute ikasleen ikasketarengan. Gaur egungo unibertsitateko formakuntzaren oinarrizko helburu bat ikasleek independenteki ikasten ikastea da eta mundu aldakor honetan bideratzen lagunduko dien jarrera kritiko bat autonomoki hartzeko gai izatea.



Proposamen metodologikoa: ikaskuntza esanguratsu bat lortzeko metodologia berritzaile osagarrien konbinaketa (metodologia aktiboak).

- Ikasketa kooperatiboa

- Arazoetan Oinarritutako ikaskuntza eta Proiektuen Oinarritutako ikaskuntza

- Klase magistral parte-hartzailea

- Paper-zorroa



Ebaluazio probetan erabili ahal izango diren baliabide eta bitartekoak, bai teknologikoak bai bestelakoak; normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere (UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

- AZTERKETA (% 30):

Idatziz egingo dugun proba non galdera teoriko-praktikoak eta problemak eskatuko diren.

Mota: idatzizkoa eta banakakoa.



- LABORATEGIKO PRAKTIKAK (% 50):

Kurtsoan zehar eskatutako materialen entrega lan programatu moduan eta laborategiko orduetan zehar.

Mota: idatzizkoa eta binaka.

Laborategiko praktikei buruzko banakako azterketa egin daiteke.



-EBALUAZIO JARRAIA (% 20):

Irakasgaia lantzen goazen arabera, beste gauza batzuen artean, aldian-aldian, problemak planteatuko dira. Ikasleak zentrotik kanpo landu beharko ditu eta entregagai moduan baloratuko dira atal honetan.

Mota: banakakoa.



Justifikatutako arrazoiengatik ebaluazio jarraiko eredu orokorra jarraitu ezin dezaketen ikasleek, eskubidea izango dute irakasgaiaren % 100 ari buruz ebaluatuak izatea eskatzeko, beti ere gutxienez lauhilekoko 10. astea baino lehen zentroko zuzendaritzaren aurrean dokumentuen bidez zergatia justifikatu dutenean. Kasu honetan, ohiko deialdian, ezohiko deialdiko irizpide berdinak aplikatuko dira (notaren % 50a suposatuko duen irakasgai osoaren azterketa integrala, eta azterketa hau gaindituz gero, notaren % 50a suposatuko duen laborategian garatuko den zati praktiko bat.



Ohiko deialdian azterketara ez aurkezteak kalifikazioan “Ez aurkeztua” lortzea suposatzen du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Laborategiko laneko postuko instrumentazioa: elikagai iturriak, funtzio sorgailuak, multimetroak eta osziloskopioak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Klaseko apunte eta transparentziak.

- Klaseko ariketak.

- Alcalde San Miguel, P. 2016. Electrónica aplicada. 2ª edición. Paraninfo

- Malvino, A., Bates, D. 2015. Electronic Principles. McGraw-Hill Education

- Mandado Perez, E., Martín González, E. 2015. Sistemas electrónicos digitales. Marcombo

- L. Nashelsky, R, Boylestad, L. 2009. Electrónica: Teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Prentice Hall

- Concepcion, M. 2011. Curso de Electrónica Automotriz 1: (Incluyendo Lectura de Diagramas Eléctricos): Volume 1. Createspace Independent Pub

- Concepcion, M. 2011. Curso de Electrónica Automotriz 2: (Incluyendo lectura de diagramas eléctricos): Volume 2. Createspace Independent Pub

- D Addario, Miguel. 2015. Electricidad del automóvil: Componentes, circuitos y mantenimiento. Createspace Independent Pub

- Alcubilla González, R., Pons Nin, J., Bardés Llorensí, D. 1996. Diseño digital. Una perspectiva VLSI-CMOS. Universitat Politecnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politécnica

- Denton, Tom. 2016. Sistemas eléctrico y electrónico del automóvil. Tecnología automotriz: mantenimiento y reparación de vehículos. Alfaomega

- Electrónica digital. ISBN: 84-96477-44-4

- Elektronika digitala. ISBN: 978-84-9860-417-7

- J. Aduriz, J. Berra, O. Jaio, Elektronika Analogikoa. Elhuyar fundazioa.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Acha, M.A. Castro, Electrónica Digital. Introducción a la Lógica Digital. RA-MA-
- R. Alvarez Santos, Materiales y Componentes Electrónicos, Editesa
- S. Martinez, J.A. Guarda, Electrónica de Potencia, Thomson
- Matín González, José Luis, Electrónica Digital, Delta
- T.L. Floyd, Fundamentos de sistemas digitales, 9ª edición, Prentice Hall
- R.V. Horonat, Dispositivos Electrónicos de Potencia, Paraninfo
- V.P. Nelson et al. Análisisis y Diseño de Circuitos Lógicos Digitales, Prentice-Hall
- M.H. Rashid, Electrónica de Potencia (Circuitos, dispositivos y aplicaciones), Prentice-Hall
- C.J. Sawant Jr. Diseño Electrónico. Circuitos y sistemas, Prentice-Hall, 3ªEd.
- P.Horowitz, W. Hill, The Art of Electronics, Cambridge Univ. Press, 2ªEd.
- A.R. Hambley, Electronics, Prentice-Hall, 2ªEd.
- S.O. Kasap, Electronic Materials and Devices, Mc-Graw-Hill, 3ªEd.

Aldizkariak

- Mundo Electrónico
- Nueva Electrónica
- Elektor
- Resistor

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-17:00

18:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO ELECTRONICA GENERAL - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-17:00

16:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S.3 IKASGELA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • S.3 IKASGELA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO ELECTRONICA GENERAL - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA