XSLaren edukia
Tresneria Elektronikoa
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 30 |
Gelako p. | 15 | 30 |
Laborategiko p. | 15 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
TE.1 : Industria elektronikoaren ingurunean ohiko gailuen maneiua egitea trebetasun eta irizpide egokiekin.
TE.2 : Seinaleen iragazketa eta egokitzapenaren atal praktikoak ezagutzea prozesuen kontrola eta monitorizaziorako erabiltzen diren instrumentazio-sistema digitalen sarrera eta irteera-seinaleek behar dituzten egokitzapen etapak diseinatzeko eta garatzeko.
TE.3 : Instrumentazio-gailuen ezaugarrien ebaluazio arrazoitua egitea aplikazio ezberdinetan tresnarik egokienak aukeratzeko.
TE.4 : Prozesuen kontrola eta monitorizaziorako PCan oinarritzen diren sistemen barne funtzionamenduaren analisia egitea oinarrizko kontzeptuak argi izateko eta, ondorioz, haien eboluzio teknologiko arina jarraitzeko prest egoteko.
TE.5 : PCan oinarritzen diren data-eskuratze sistemen eta/edo kontrol prozesuen programazio-teknika ezberdinak baloratu programazio egokia garatzeko aplikazio bakoitzean
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Hona hemen gai-bloke nagusiak (GB), eta euren baitako unitate didaktikoak (UD) eta laborategi praktikak (LP):
GB1. Neurketa-sistema.
Aurkeztea tresneriaren ezaugarri nagusiak, nabarmenduz 'elektronikoa' izateak dakartzan abantailak eta zailtasunak, baita industria inguruetan daukan presentzia ere.
UD1: Sarrera. Tresneria eta ingurune industriala
UD2: Neurketa-sistemaren ezaugarriak
LP1: Neurketa-sistemak.
LP2: Sistemaren azterketa eta seinalearen atonketa: sarrera
GB2. Sentsoreak, eta seinaleen atonketa.
Magnitude tipikoenen unez uneko balioak zelan jaso elektrikoki (sentsoreen bidez), eta seinale elektriko horiek zelan moldatu (atonketa deritzona), lortu nahi den azken helburuari begira (bistaratzea, erregistratzea, edo kontrolatzea). Ikasgaiaren "atal analogikotzat" jo daiteke.
UD1.3. Sentsoreen sailkapena. Ohiko sentosreen azterketa.
UD1.4. Seinalearen atonketa.
LP3: NTC termistorea.
LP4: LM35
LP5: Seinalearen atonketa ordenado bidezko tresneriarekin prozesatzeko.
GB3. Datuen eskuraketa eta bihurketa.
Magnitude horien araberako seinale elektriko txukunak lortu ondoren, informazio hori zelan digitalizatu, ordenagailuek-eta ulertzeko moduan, eta mundu analogikora bueltatu behar izatekotan (adibidez, helburua kontrolatzea bada), horri zelan ekin. Ikasgaiaren "atal digitaltzat" jo daiteke.
UD5. Bihurgailuak: D/A eta A/D.
UD6. Datuak eskuratzeko sistemak.
LP: DA bihurgailua.
GB4. Tresneria birtuala.
Datuen eskuraketa zelan egin ordenagailu pertsonalen bidez, hardwarea garatzeko beharra saihesturik goi-mailako programazioa erabiliz. Enfoke honek berebiziko garrantzia dauka gaur egungo industrian; hortaz, esparru honetan sakonago murgildu nahi izatekotan, laugarren mailako "Instrumentación Virtual" ikasgaiak ematen du aukera.
UD7. Neurketak eta testak egiteko seinaleak sortu eta eskuratu.
LP7: Tresneria Birtuala: LabVIEW ingurunea.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistralak (M), gela-praktikak (GP), eta laborategiko praktikak (LP) izango dira ordu presentzialetan.
Talde-lanak egin beharko dira.
Azlapen gehiago taldeari dagokion Ikaslearen Gidan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Besterik ezean, ebaluazio-sistema "mistoa" aplikatuko zaizu. Hona hemen egingo diren probak, euren puntuazio maximoak, nota finalari gehitzekoak, baita gainditu beharreko minimoak ere, gehiketa horiek egin ahal izateko:
Idatzizko froga: gainditu behar da eta notaren %50 izango da.
Lan-taldea: priektu bat garatu beharko da eta horren aurkezpena egin. Notaren %30 izango da.
Praktika-txostenak: Astero enregatu behar dira eta notaren %20 izango da.
Bestalde, ebaluazio "azkena" eskatu baduzu eta onartu badizute (araudiaren 43.1.c art.), azterketa finalaren egunean, idatzizko probaz gain laborategikoa ere izango duzu. Idatzizkoaren maximoa 7 puntukoa izango da (eta minimoa 3), eta laborategikoarena, 3 (eta minimoa 2).
Nolanahi ere, azterketa sasoiko idatzizko probara ez aurkeztea erabakitzen baduzu, espedientean "ez aurkeztua" agertuko zaizu, ikasturtean zehar egindako / egin gabeko lana, eta ebaluazio-mota edozein dela ere.
“Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.”
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Gardenkiak, ezaugarri-orriak, artikuluak.
Moodle (https://egela.ehu.eus) plataformaren bidez emango den materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Pérez M. A. et al.: "Instrumentación Electrónica", Thomson-Paraninfo, 2004.
Pérez M. A. : "Instrumentación Electrónica. 230 Problemas Resueltos", Garceta, 2012
Pallás Areny R.: "Sensores y Acondicionadores de Señal”, Marcombo, 4ª ed., 2003.
Pallás Areny R.. Casas O, Bragós R: "Sensores y Acondicionadores de Señal. Problemas Resueltos", Marcombo, 3ª ed., 2008.
López Navarro, J. M., Martín, A., Ruiz, M., "Sistemas de adquisición de datos basados en ordenador personal", Departamento de publicaciones de la EUIT de Telecomunicación de la Universidad Politécnica de Madrid, 1997.
Pallás Areny R., "Adquisición y distribución de señales". Marcombo. Boixareu Editores, 1993.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Pallás Areny R.: "Instrumentación electrónica básica", Marcombo, 1987.
Pallás Areny R.: "Sensores e interfaces. Problemas resueltos", Ediciones UPC, 1999.
Horenstein, M.: "Microelectrónica: circuitos y dispositivos", Prentice Hall, 1997.
Fraile, J., García, P., (1995), "Instrumentación aplicada a la ingeniería", Servicio de publicaciones ETSICCP de la U.P.M.
Jespers, P. G., "Integrated Converters. D to A and A to D architectures, analysis and simulation", Oxford University Press, New York, 2001.
Northrop, R. B., "Introduction to Instrumentation and Measurements". CRC Press, 1997.
Tanenbaum, A. S., "Organización de computadoras. Un enfoque estructurado", 7ª Edición. Prentice Hall. Pearson Education, 2000.
Tooley, M., "PC-based Instrumentation and Control", Oxford University Press, 1995.
Tran Tien Lang, "Computerized instrumentation", John Wiley & Sons, 1991.
Williams, A. B., "Circuitos lógicos y conversión de A/D y D/A", Serie de circuitos integrados, serie de electrónica, McGraw Hill, 1989.
Webster, J. G., "The measurement, instrumentation and sensors handbook", CRC Press & IEEE Press, Boca raton, Florida, 1999.
Aldizkariak
Mundo Electrónico
Revista Española de Electrónic
IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement
Electronic Engineering
Instrumentation Newsletter
Automática e Instrumentación
Revista de Enseñanza Universitaria
IEEE Trasactions on Education
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- KORTABARRIA IPARRAGIRRE, IÑIGO
- OLEAGORDIA AGUIRRE, IÑIGO JAVIER
- RECART BARAÑANO, FEDERICO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 08:00-09:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-18 | 11:00-12:00 | ||||
20-20 | 11:00-13:00 | ||||
22-22 | 11:00-13:00 | ||||
24-24 | 11:00-13:00 | ||||
26-26 | 11:00-13:00 | ||||
28-28 | 11:00-13:00 | ||||
30-30 | 11:00-13:00 | ||||
32-32 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-18 | 12:00-13:00 | ||||
19-19 | 11:00-13:00 | ||||
21-21 | 11:00-13:00 | ||||
23-23 | 11:00-13:00 | ||||
25-25 | 11:00-13:00 | ||||
27-27 | 11:00-13:00 | ||||
29-29 | 11:00-13:00 | ||||
31-31 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-18 | 11:00-12:00 | ||||
19-19 | 11:00-13:00 | ||||
21-21 | 11:00-13:00 | ||||
23-23 | 11:00-13:00 | ||||
25-25 | 11:00-13:00 | ||||
27-27 | 11:00-13:00 | ||||
29-29 | 11:00-13:00 | ||||
31-31 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-18 | 12:00-13:00 | ||||
20-20 | 11:00-13:00 | ||||
22-22 | 11:00-13:00 | ||||
24-24 | 11:00-13:00 | ||||
26-26 | 11:00-13:00 | ||||
28-28 | 11:00-13:00 | ||||
30-30 | 11:00-13:00 | ||||
32-32 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-18 | 11:00-12:00 | ||||
20-20 | 11:00-13:00 | ||||
22-22 | 11:00-13:00 | ||||
24-24 | 11:00-13:00 | ||||
26-26 | 11:00-13:00 | ||||
28-28 | 11:00-13:00 | ||||
30-30 | 11:00-13:00 | ||||
32-32 | 11:00-13:00 |