XSLaren edukia

Marketin Zuzendaritza

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

- Marketinaren erabaki konplexuenak edota estrategikoak aurkeztu eta ikertu, erabaki horiek sistematikoki eta egokiro planifikatutako moduan hartzen ikasteko.

- Marketinaren kudeaketan dauden joera berrien azterketa eta ezagutza landu.



Ikasgaiari dagozkion gaitasun espezifikoak:



1.- Marketin eta merkataritza ekintzetan diseinatzen eta ezartzen diren ikuspegi berriko estrategiak eta politikak modu egokian ezagutu, aztertu eta ulertu.

2.- Enpresaren merkatua eta merkataritza errealitatearen barne eta kanpo diagnostikoa egiteko informazio esanguratsua hautatu. Horrek, helburuak (merkataritzakoak eta marketinekoak) finkatzen lagunduko du, urtean behin edo bitan, asmo handikoak baina lorgarriak izango direnak (eta enpresaren estrategia orokorrarekin bat datozenak).

3.- Marketineko erabakiak ikuspegi estrategikotik hartu, planifikazio egoki eta sistematiko baten bidez. Horrek, erabaki horien efikazia eta efizientzia maximizatzen lagunduko du, eta erabakiak modu optimoan azaldu ahal izango dira. Hori guztia, merkatuan eta xede diren merkatuetan ekintza erabakiak hartzean, ikuspegi estrategiko berrienak erabiliz.

4.- Marketin erabakiak aurkeztea era optimoan bai ahoz zein idatziz.

5.- Marketineko eta merkataritzako erabakietan eta horien garapenean gertatzen diren departamentuen arteko gatazkak konpondu.

6.- Beste gaitasun orokorrak: adierazpen gaitasuna, bai ahoz bai idatziz komunikatzeko eta limurtzeko gaitasuna, bakarkako eta taldeko lanean gaitasuna, kreatibitatea (ideia berriak sortzeko gaitasuna).

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Ikasgai-zerrenda:





LEHENGO ZATIA: MARKETINAREN ANTOLAKETA ETA ESTRATEGIA



1. Ikasgaia: MARKETIN-PLANA

1.1. Kontzeptua, erabilgarritasunak eta beste aspektu batzuk.

1.2. Analisia eta barne eta kanpo diagnostikoa.

1.3. Helburuen ezarpena eta estrategien zehaztasuna.

1.4. Ekintza-planak.

1.5. Ebaluazioa eta kontrola.

1.6. Laburpen exekutiboa.



2. Ikasgaia: MARKETIN-JARDUERAREN ANTOLAKETA ENPRESAN

2.1. Marketin-zuzendaritzarako garrantzitsuak diren faktore baldintzatzaileak eta antolaketa-printzipioak.

2.2. Marketin-jardueraren antolaketaren oinarrizko erak eta ardura-postuak marketin sailetan: abantailak eta desabantailak.

2.3. Marketin Sailaren erlazioa beste sailekin: egoerak, gatazkak, negoziazioa eta gatazken konponketa.



BIGARREN ZATIA: HARREMAN-IKUSPEGIA MARKETIN-ZUZENDARITZAN



3. Ikasgaia: HARREMAN-MARKETINA

3.1. Kontzeptua, jatorria eta beste aspektu batzuk: transakzio-ikuspegia vs. harreman-ikuspegia eta harreman-ikuspegi eta merkatu-joeraren arteko erlazioa.

3.2. Harreman-ikuspegiaren ezarpena I: bezero-basearen kudeaketa.

3.3. Harreman-iksupegiaren ezarpena II: Leialtasunaren Kudeaketa.

3.4.- MARKETIN EMOZIONALA, ESPERIENTZIALA eta HONAKO EDUKI HAUEN MARKETINA:

markarekin identifikazioa sortzeko eta leialtzeko tresnak.

3.5.- Marketin erlazionaleko helburuak ebaluatzea eta neurtzea.



4. Ikasgaia: HARREMAN MARKETINA ETA ERABATEKO-KALITATEAREN/BIKAINTASUNAREN KUDEAKETA

4.1. Kalitateari buruzko aurretizko kontzeptu batzuk eta Kalitatearen Kudeaketaren eboluzio kronologikoa.

4.2. Erabateko Kalitatearen osagaiak: bezeroen gogobetetasunaren elementuak.

4.3. Erabateko kalitatea/Bikaintasunaren kudeaketaren Filosofiaren oinarrizko dimentsioak.

4.4. Barne marketina eta erabateko kalitatea: gogoeta batzuk.

4.5. Bikaintasunaren EFQM modeloa (2010 eta 2013).





HIRUGARREN ZATIA: GAUR EGUNGO JOERAK MARKETIN ZUZENDARITZAN ETA KUDEAKETAN



5. Ikasgaia: INTERNETEREN ERAGINA MARKETIN ZUZENDARITZAN ETA KUDEAKETAN

5.1. Interneten jatorria eta ezaugarriak komunikabide gisa, harremanak bezeroekin eta merkaturaketa.

5.2. Interneteren erabiltzaileak eta erosleak: profila, tipologia eta bilakaera.

5.3. Estrategia eta Internet: negozio-ereduak Interneten eta Marketplaces.

5.4.Web 2.0/3.0/ 4.0.

5.5. Interneteren eragina marketin-mixaren elementuetan: produktua, prezioa, komunikazioa eta banaketa (desbitartekotasuna eta berbitartekotasuna)



6. Ikasgaia: MARKETINAREN ETIKA, GIZARTE ERANTZUKIZUNA ETA MARKETIN EKOLOGIKOA

6.1. Marketinaren ondorio kaltegarriei buruzko eztabaida.

6.2. Marketinaren Etika eta Gizarte Ikuspegia: Bezero-Ikuspegitik Merkatu-Ikuspegira.

6.3. Enpresaren Gizarte Erantzukizuna eta bere balioa: irudia eta desberdintzea.

6.4. Ingurumen-Erantzukizuna, Mugimendu Ekologista eta Kontsumitzaile ekologikoaren profila.

6.5. Marketin Ekologikoaren kontzeptua eta ezaugarriak eta desberdintze ekologikoa lehiakortasun-faktore gisa.

6.6. Marketin Ekologikoaren mixa.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia emateko eta ebaluatzeko metodologia honelakoa izango da: eskola magistralak, mintegiak eta ikasgelako praktikak, idatzizko lanak, ahozko aurkezpenak eta bestelako jarduerak, hala nola hitzaldiak, tailerrak eta jardunaldiak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Prestakuntza-ebaluazioaren eredu jarraitua, tresna anitzekoa (txostenak, ahozko aurkezpenak, kasuak, etab.), egiaztagarria eta parte-hartzailea jarraituko da.



Unitate didaktiko bakoitzean hainbat jarduera ebaluagarri eta kalifikagarri proposatuko dira. Jarduera horien puntuazioa eta ikasgelara joatea irakasgaiaren azken notaren zati gisa hartuko dira. Bide horretatik gehienez ere 3 puntu lor daitezke.



Horrez gain, irakasgaiak, oro har, jarduera ebaluagarri eta kalifikagarri bat sortzen du, Marketineko Zuzendaritza Plan batekin lotzen dena. Plan horrek unitate didaktikoetako elementuak eta tresnak barne hartzen ditu. Bide horretatik gehienez ere 6 puntu lor daitezke.



Ahozko defentsa Marketineko Zuzendaritza Planaren gelan. Bide horretatik gehienez ere puntu 1 lor daiteke.



Jarduera asko taldean egiten dira. Ildo horretan, faktore zuzentzaile bat ebaluatuko da autoebaluazioko sistema baten bidez (talde-lanerako gaitasuna).



Eskoletara erregulartasunez joatea ere ezinbesteko baldintza izango da ebaluazio jarraituaren eredua lortzeko.



Horrela, ebaluazio jarraituak gehienez 10 puntuko nota sortuko luke, honela banakatuta:



- JARDUERAK, KASUAK ETA ARAZOAK UNITATE DIDAKTIKOEN ARABERA: 3 puntu.

- MARKETINEKO ZUZENDARITZA PLANA (talde-lana): 6 puntu.

- MARKETIN ZUZENDARITZAKO PLANAREN AHOZKO AZALPENA: puntu 1.

- AUTO-EBALUAZIOA: Faktore zuzentzailea (talde-lanerako gaitasuna).



Azkenik, ikasleek, emaitzaren arabera (ebaluazio jarraituan metatutako puntuazioa, arestian deskribatutako lau nota-osagaiekin), kalifikazioa hobetzeko aukera izango dute.



Bi egoera (egoera) bereizten dira 1. deialdi arruntean:



1. AGERTOKIA: Ebaluazio jarraituan metatutako puntuazioa 5 eta 10 puntu artekoa bada, nota hori behin betiko nota bihurtuko da (azterketarik gabe).



2. AGERTOKIA: Ebaluazio jarraituan metatutako puntuazioa 0 eta 4,9 puntu artekoa bada, ikasleek, gainditu ahal izateko, bi aukera hauetako bat aukeratu beharko dute:



a) bere jarduera hobetuen portafolio digitala aurkeztea, hobekuntza-txosten batekin, hobetutako alderdiak argi eta garbi zehaztuta. Hobekuntza hori taldeka zein banaka egin daiteke, eta 1. deialdiaren data baino lehen entregatu behar da.



b) AZTERKETA bat egitea, 10 puntu gehienez, eta horiei EZ GEHITZEA ebaluazio jarraituan lortutakoa.



Ikasleak (edo taldeak, taldeko erabakia bada) ebaluazio jarraituaren nota argitaratu eta hurrengo hiru egun naturaletan jakinarazi beharko du aukeratutako aukera. Etengabeko ebaluazioan lortutako edozein kalifikazio azken kalifikaziora eramango da, salbu eta ikasleak esplizituki jakinarazten badu b) azterketa aukera; kasu horretan, azterketara aurkezten ez bada, ez aurkeztutzat joko da.



1. deialdian etengabeko ebaluazioaren bidez kalifikatzen da, graduko titulazio ofizialetan ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudian jasotako moduan eta epeetan berariaz uko egiten dioten ikasleen kasuan izan ezik, hau da, irakaskuntza-egutegiko 9. asteburua baino lehen. Kasu horretan, ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak AZTERKETA baten bidez kalifikatuko dira, gehienez 10 puntuko balioarekin.



LANEN KOPIA: Emandako jarduera edo lanen bat zati batean edo osorik kopiatu dela egiaztatzen bada, irakasgaiaren kalifikazioa eten egingo da (0) deialdi horretan.



GARRANTZITSUA: Jarduera asko behar bezala iragarriko dira ikasgelan edo egelaren bidez, sortu ahala. Horregatik, oso garrantzitsua da ikasleak adi egotea irakasleek egiten dituzten ohartarazpen guztiei, bai eskoletan, bai IKASLEren egela eta/edo posta elektronikoaren bidez.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Derrigorrezko materialak eGelara igoko dira gaiaren jarraipena eta azterketa egiteko. Baina ikasleek kontuan izan behar dute ikasgelan azaldu, eztabaidatu, eztabaidatu eta lantzen den GUZTIA eGelara igotzen den ala ez eta ikasmaterialetan esplizituki idatzita dagoen edo ez aztertzeko gai izan daitekeen.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia:



ALET, J. (2007): Marketing Directo e Interactivo. Campañas efectivas con sus clientes. Editorial ESIC, Madril.

ALET, J. (1994): Marketing Relacional. Cómo Obtener Clientes Leales y Rentables, Ediciones Gestión 2000, Bartzelona

ALFARO, M. (2004): Temas Clave en Marketing Relacional. Mc Graw-Hill

BARROSO, C. eta MARTÍN, E (1999): Marketing Relacional, ESIC. Madril, 1999.

CASTELLÓ MARTÍNEZ, A. (2010): Estrategias empresariales en la Web 2.0. Las redes sociales on line Ed. ECU (editorial club universitario), Alacant.

REINARES, P.J. eta PONZOA, J.M. (2002): Marketing Relacional. Un nuevo enfoque para la seducción y fidelización del cliente, Financial Times- Prentice Hall, Madril.

RODRÍGUEZ ARDURA, I.: Marketing.com, 3. edizioa, Esic/Pirámide. Madril 2008

RODRIGUEZ, S. (2003): Creatividad en Marketing Directo Ed. DEUSTO, Bilbao.

SAINZ DE VICUÑA, J.M. (2015): El Plan de Marketing en la práctica, 14. ed, Esic.

SAINZ DE VICUÑA, J.M. (2018). “El plan de Marketing Digital en la Práctica”. Editorial Esic (3ª ED.)



Gehiago sakontzeko bibliografia

Bibliografia osagarria:

ALCAIDE, J.C. (2002): Alta Fidelidad. Técnicas e ideas operativas para lograr la lealtad del cliente a través del servicio, ESIC, Madril.
ALET, J. (2001): Marketing eficaz.com, Ediciones Gestión 2000, Bartzelona.
BURK, M. (2003): El Plan de Marketing. Guía de Referencia. Pearson/Prentice-Hall.
COHEN, W.A. (2001): El Plan de Marketing, 2. ed., Deusto, Bilbao.
CUESTA, F. (2003): Fidelización: Un paso más allá de la Retención. Mc Graw-Hill, Madril.
DAY, G.S.(2000): Comprender, captar y fidelizar a los mejores clientes Ediciones Gestión 2000.
FERNÁNDEZ, E. (2002): Comercio Electrónico, McGrawHill, Madrid.FERREL, O.C.: Estrategia de Marketing. 3. edizioa, Ed. Thomson, Mexiko 2005.
GARCÍA VALCÁRCEL, I (2001): CRM. Gestión de la Relación con los Clientes, FC Editorial, Madril.
HANDSCOMBE, R.: El Jefe de Producto, McGraw-Hill, 1992.
LIBEROS, E. (2010): EL Comercio Electrónico. Ed. ESIC; Madril.
KELADA, J.N.(1999): Reingeniería y Calidad Total, AENOR, Asociación Española de Normalización y Certificación. Madril.
KOTLER, P. eta ARMSTRONG, G. (2004): Marketing. Pearson/Pretencice-Hall. Capítulos 1, 2 , 3 y 20.
KOTLER, P., JAIN, D.C. eta MAESINCEE, S.(2002): El Marketing se mueve, Paidós Empresa. Bartzelona.
LAMBIN. J.J.: Marketing Estratégico, Esic, Madril, 2003.
LENDERMAN, M. y SANCHEZ, R. (2008): Marketing Experiencial. La revolución de las Marcas, ESIC, Madril.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APAOLAZA IBAÑEZ, VANESA
  • BARRUTIA LEGARRETA, JOSE MARIA
  • TAMAYO ORBEGOZO, UNAI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-15

10:00-11:00

11:00-12:30

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

08:30-10:00

7-7

08:30-10:00

9-9

08:30-10:00

11-11

08:30-10:00

13-13

08:30-10:00

15-15

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

08:30-10:00

5-6

08:30-10:00

10-10

08:30-10:00

12-12

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-15

10:00-11:00

11:00-12:30

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)