XSLaren edukia

Merkataritza Ikerketa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

1. Enpresan hartu beharreko Zuzendaritza Komertziala arloko erabakietarako informazio analisiaren tresnak moldatzea. Informazioak enpresarako baliabide bezala duen balioa.

2.- Enpresak merkataritzan arrakasta izateko, beharrezkoa den informazio baliagarria lortzeko, datu-bilketa eta analisirako gaitasunak ikastea.

3. Merkataritza Ikerkuntzen Teknika Kualitatiboen eta Kuantitatiboen Identifikazioa, Azterketa eta Erabilpena.

4. Merkataritza Ikerkuntzen Galdesorta baten diseinua eta erabilpena

5. Marketinen Erabakien Menpekotasun eta Elkar menpekotasunen Analisi Teknika multibarianteen Identifikazioa, Azterketa eta Erabilpena.

6. Merkataritza Ikerketa Emaitzen Txostenen Aurkezpena, ahozkoa eta idatzizko gaitasuna.

7. Gaitasun orokor bezala, irakatsitako jakintzak egoera eta arazo errealetan aplikatzen ikastea.

EMAITZAK:

1. Ikasleak merkataritza ikerketa proiektu baten pausu ezberdinei buruzko ezagupena azaldu beharko du, non idatzizko probaren bidez egingo den..

2. Ikerketa lanaren bidez, edukiaz gain, merkataritza ikerketa proiektua gauzatzeko beharrezkoa den plangintza eta gauzatzeko gaitasuna azaldu beharko du.

3. Lanen aurkezpena eta defentsaren bidez merkataritza ikerketari buruzko idatzizko eta ahozko komunikazio gaitasunak azaldu beharko ditu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: MERKATAL IKERKUNTZAREN KONTZEPTUA ETA DISEINUA.

1.1. Sarrera

1.2. Merkatal Ikerkuntzaren Kontzeptua eta Ezaugarriak.

1.3. Merkatal Ikerkuntzaren helburuak.

1.4. Merkatal Ikerkuntzaren Ereduak.

1.5. Merkatal Ikerkuntzaren prozedura



2.GAIA: MERKATAL IKERKUNTZA EGITEKO INFORMAZIO ITURRIAK.

2.1. Informazio Iturrien Kontzeptua eta

2.2. Datuak Lortzeko Iturri Sekundarioak: Barrukoak eta Kanpokoak.

2.3. Datuak Lortzeko Iturri Primarioak: Barrukoak eta Kanpokoak

2.4. Harreman Marketina eta bezeroekin harremanak

2.5. Informazioaren Bilketen, Tratamenduen, eta Hedakuntzen Etika



3.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUALITATIBOAK.

3.1. Informazio Kualitatiboen Kontzeptua, Ereduak eta Erabilgarritasuna

3.2. Taldeen Dinamika

3.3. Elkarrizketa Sakontasunean

3.4. Teknika Proiektiboak



4.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUANTITATIBOAK.

4.1. Informazioa Biltzeko Teknika Kuantitatiboen Sailkapena.

4.2. Berehalako Teknikak

4.3. Iraunkorreko Teknikak



5.GAIA: GALDESORTAREN DISEINUA

5.1. Sarrera

5.2. Galdesortaren Diseinuaren Prozesua eta Eraikuntza

5.3. Marketinen aldagaien neurketa

5.4. Merkatal Ikerkuntza eta Jarreren Neurketa



6. GAIA: LAGINKETA TEKNIKAK

6.1. Laginketaren Mugak eta Egokitasuna

6.2. Laginketaren Prozesua

6.3. Laginketa Aleatorio Sinplea

6.4. Laginketaren Tamainaren Erabakia



7. GAIA: EREMU -LANA ETA DATUEN PRESTAKUNTZA.

7.1. Eremu Lanaren Langileriaren Zuzendaritza

7.2. Eremu Lanaren Zenbait Arazo eta Ebazpenak

7.3. Informazioaren Kudeaketa eta tabulazioa.



8. GAIA: DATU ANALISIEN TEKNIKA MULTIBARIANTEAK

8.1. Analisi teknika multibarianteak. Aukeraketa irizpideak.

8.2. Menpekotasun teknika multibarianteak

8.3. Elkarmenpekotasun teknika multibarianteak.



9. GAIA: MERKATARITZA IKERKETA EMAITZEN TXOSTENEN AURKEZPENA.

9.1. Txostenen Garrantzia

9.2. Txostenen Ereduak

MetodologiaToggle Navigation

- Klase teorikoak: ikasgai magistralean oinarrituak.



- Klase praktikoak: Ikasgaian zehar ikasleari praktika ezberdinak aurrera eramatea proposatuko zaio, non azken baloraketan barneratuko diren.



o Ikasgaiaren hasieran merkataritza ikerketa bat aurrera eramateko gai interesgarri eta gaurkotu bat aukeratuko da. Programako gaiak merkataritza ikerketa baten prozesuko etapekin bat datozenez, gaiak klasean ikusten diren neurrian ikasleek taldeka aukeratutako gaia lantzen joango dira. Hau da, helburuak finkatu, bigarren mailako informazioa jaso, lehen mailako informazio kualitatiboa jaso, galdesorta sortu, e.a.



- Ikerketa lana: Ikasleek, praktikekin batera eta lau hilerokoan zehar merkataritza ikerketako proiektu bat diseinatuko dute. Ikasleek profesional baten papera (Ikerketa institutua) hartuko dute, non bere bezeroari bere ikerketaren proposamena aurkezten dioten, lau hilekoaren bukaeran klasean azalduz.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioa hurrengoa izango da:



- Garatu beharreko idatzizko azterketa: %70a, non gutxienez 2.4 lortu behar den 7rekiko gainontzeko zatietako notak batu ahal izateko. Hau da, gutxieneko hau (2.4) lortzen ez bada ikasgaia EZ da gaindituko.

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak): %20a.

- Ikerkuntza lana: %10a (idatzizko txostena %5 eta ahozko aurkezpena %5).



Praktikak eta Ikerkuntza lana, nahiz eta klasera ez joan, egin daitezke, beti ere finkatutako datak errespetatuz. Horretarako, praktika hauek eGela bidez argitaratuko dira eta entregatzeko data ere azalduko da. Horrela, klasera etortzen ez direnak ere praktikak entregatu eta azken lana klasean defendatu ahal izango dute.



Ikasgaiaren azken nota hiru atalen baturaren emaitza izango da, atal bakoitzean gutxienekoetara iritsiz gero. Ikasgaia 5ekin gainditzen da, azterketan gehienez 7 atera daitekeelarik (etengabeko ebaluaketa).



ETENGABEKO EBALUAKETARI UKO EGITEKO: Ohiko deialdian azken froga 10ekiko egin nahi duten ikasleek eskaera IDATZIZ ikasgaiko lehen 9 asteetan zehar, hau da, martxoaren 29erako aurkeztu beharko dute.

Kasu honetan, ikasleak azken froga bat egin beharko du, non 10ekiko ebaluatua izango den.

Ohiko deialdiari uko egiteko nahikoa da azken frogara ez aurkeztea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela plataforman eta fotokopietan bai beharrezko materiala bai osagarria jarriko da ikasturtean zehar. Material hau beharrezkoa izango da klaseak jarraitzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• Oinarrizko bibliografia:



GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.

MALHOTRA, N.K. (2004): Investigación de mercados. Un enfoque práctico, 4ª edición, Prentice Hall, México.

MERINO, M.J. (coord.) (2010): Introducción a la investigación de Mercados. ESIC, Madrid

TRESPALACIOS, J.A., VÁZQUEZ, R eta BELLO, L. (2005): Investigación de mercados. Thomson, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

• Gehiago sakontzeko bibliografia:

DÍAZ DE RADA, V. (2001): Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial, ESIC, Madrid.
DÍEZ DE CASTRO, E. eta LANDA, J. (2002): Marketing. Investigación comercial, Pirámide, Madrid.
FERNÁNDEZ NOGALES, A. (2002): Investigación y técnicas de mercado, ESIC, Madrid.
GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.
GARCÍA FERRER, G. (2002): Investigación Comercial, ESIC, Madrid.
LANDA, J., MARTÍN, F., PACHECO, E.M., eta ROSA, I. M. (2002): Marketing. Aplicaciones en investigación comercial, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (Coordinador) (2012): Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (2017): Investigación de marketing 3.0 Pirámide, Madrid.
MARTINEZ, P. (2008): Cualitativa-mente: los secretos de la investigación cualitativa, ESIC, Madrid.
MANZANO, V.G., ROJAS, A.J. eta FERNÁNDEZ, J.S. (1996): Manual para encuestadores: fundamentos del trabajo de campo, Barcelona.
MERINO, M.J. eta YAGÜEZ, E.(2012): Nuevas tendencias en investigación y marketing. ESIC, Madrid.
MÚRIA, J. eta GIL, R. (1998): Preparación, tabulación y análisis de encuestas para directivos, ESIC, Madrid.
PEREZ, C. (2005): Métodos estadísticos avanzados con SPSS, Thomson, Madrid.
PEREZ, C. (2006): Muestreo estadístico: conceptos y problemas resueltos, Pearson, Madrid.
RABADÁN, R. eta ATO, M. (2003): Técnicas cualitativas para investigación de mercados. Pirámide, Madrid
ROSENDO, V.(2018): Investigación de Mercados. Aplicación al marketing estratégico empresarial. ESIC, Madrid.

Aldizkariak

Cuadernos de Gestión: http://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/es/
Esic Market: http://www.esic.edu/editorial/editorial_revista_esic.php
Investigación y Marketing: http://www.aedemo.es/aedemo/revista-investigacion-y-marketing
Revista Española de Investigación de Marketing: http://www.esic.edu/reimke/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MENDIZABAL ZUBELDIA, ALAITZ
  • SAN MIGUEL OSABA, EDUARDO
  • VILLALBA MERLO, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

10:00-12:00

10:00-12:00

21-25

10:00-11:30

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

11:00-11:30

30-30

11:00-11:30

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

11:00-11:30

28-29

10:00-11:30

10:00-11:30

30-30

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

10:00-11:30

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

12:00-14:00

12:00-14:00

21-25

11:30-13:00

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

12:30-13:00

30-30

12:30-13:00

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

12:30-13:00

28-29

11:30-13:00

11:30-13:00

30-30

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

11:30-13:00

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .