XSLaren edukia

Merkataritza Zuzendaritza: Politikak

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Zuzenbidea
Ikasturtea
2021/22
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

DESKRIPZIOA ETA HELBURUAK

Irakasgai honetan erakundeen, eta bereziki enpresen, merkataritza-erabakietan sakondu nahi da. Azpi-helburuak hauek dira:

1. Merkataritza Zuzendaritzako tresnak ezagutzea; horrexegatik, produktu, prezio, banaketa eta komunikazio alorreko erabakiak nola hartu ikasiko da.

2. Merkataritza erabakiek erakundeetan daukaten garrantziaz jabetzea. Merkataritza erabakiak eta erakundearen beste sailetako erabakien artean dauden loturak ulertu. Aldi berean, merkataritza erabakiak eta marketin plangintza eta kontrolarekin integrazioa bideratu.



EDUKIAK

1. PRODUKTUA, ZERBITZU ETA MARKA ESTRATEGIAK

2. PRODUKTUEN GARAPEN ESTRATEGIA ETA PRODUKTUEN BIZITZA ZIKLOA

3. PREZIOAK ZEHAZTEKO FAKTORE ETA IKUSPEGIAK

4. PREZIO ESTRATEGIAK

5. BANAKETA KATEAREN KUDEAKETA

6. KOMUNIKAZIO INTEGRATUA



IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK:

Merkataritza Zuzendaritza: Sarrera irakasgaiak, Merkataritza Zuzendaritza: Politikak irakasgaiarekin batera, erakunde baten merkataritza-kudeaketa planifikatu, garatu eta kontrolatzeko gaitasuna ematen dio ikasleari.

GE1: Marketin arazoak aztertu eta egituratzeko gaitasuna.

GE2: Produktuaren bizitza zikloan zehar produktuaren atributu eta dimentsioak definitu eta marketin estrategiak garatzeko gaitasuna.

GE3: Erakunde baten produtu/zerbitzuen zorroaren osaera ikertu eta produktuen jaulkipen, aldaketa ala eliminazioa garatzeko jarraibideak ezagutzeko gaitasuna.

GE4: Produktuen prezioei buruzko erabakiak hartzeko trebetasunak garatu.

GE5: Enpresen komunikazio prozesua ikertu, komunikazio mix-a integratzen duten erremintak ezagutu eta alderatu eta komunikazio estrategia bideragarriak sailkatzeko gaitasuna.

GE6: Banakuntza kanalen funtzionamendua ezagutu eta banaketa estrategia ezberdinak alderatzeko gaitasuna.

GE7: Ahoz nahiz idatzizko komunikazioa, merkataritza eta marketin alorreko hiztegi bereizia menperatzeko gaitasuna.



IRAKASGAIAREN ZEHARKAKO GAITASUNAK:

Gaitasun analitikoak, sintetikoak, hausnarketari lotuak eta operatiboak.

Bakarka zein taldeka lana egiteko gaitasuna.



IKASKUNTZA EMAITZAK:

E1: Marketin eta merkaturatze problema baten egituraketa eta analisia.

E2: Produktuaren atributu eta dimentsioen definizioa eta marketin estrategien garapena produktuaren bizitza-zikloan zehar.

E3: Enpresa edo antolaketa baten produktu/zerbitzu zorroaren osaketaren definizioa.

E4: Prezioei buruzko erabaki hartzeak.

E5: Komunikazio prozesuaren funtzionamenduarekin, Komunikazio mix-arekin eta enpresen ohiko komunikazio estrategiekin erlazionatutako kontzeptuen ulermena.

E6: Banaketa kanalen funtzionamenduaren ulermena eta banaketa estrategien definizioa.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. gaia.- PRODUKTU, ZERBITZU ETA MARKA ESTRATEGIAK

1.1- Produktuaren kontzeptua: zer da produktua?

1.2- Produktu eta zerbitzu indibidualei buruzko erabakiak

1.3- Marka estrategia: marka sendoen sortzea

1.4- Ontzi estrategia

1.5- Zerbitzuen marketina





2. gaia.- PRODUKTUEN GARAPEN ESTRATEGIA ETA PRODUKTUEN BIZITZA ZIKLOA

2.1- Produktu zorroa

2.2- Produktu berriak garatzeko erabakiak

2.3- Produktuak aldatzeko erabakiak

2.4- Produktuak eliminatzeko erabakiak

2.5- Produktuaren bizi-zikloa.



3. gaia.- PREZIOAK ZEHAZTEKO FAKTORE ETA IKUSPEGIAK

3.1- Zer da prezioa?

3.2- Prezioak zehazteko faktore garrantzitsuak

3.3- Prezioen zehazpenerako ikuspegiak

3.3.1- Kostuen araberako prezio finkapena

3.3.2- Eskarian oinarritutako prezio finkapena

3.3.3- Konkurrentzian oinarritutako prezio finkapena



4. gaia.- PREZIO ESTRATEGIAK

4.1- Produktu berrientzako prezio estrategiak

4.2- Produktu zorroarentzako prezio estrategiak

4.3- Prezioak doitzeko estrategiak

4.4- Prezio aldaketak

4.4- Prezio zehazpena eta estatu-politikak





5. gaia.- BANAKETA KATEAREN KUDEAKETA

5.1- Banaketa kateak eta sare balio sortzailea

5.2- Marketin kanalen natura eta garrantzia

5.3- Kanalaren portaera eta antolakuntza

5.4- Kanalaren diseinuaren gaineko erabakiak

5.5- Kanalaren kudeaketaren gaineko erabakiak

5.6- Logistika eta banaketa katearen kudeaketa

5.7- Txikizkariak eta Handizkariak



6. gaia.- KOMUNIKAZIO INTEGRATUA

6.1- Komunikazio mixaren jokaleku berria

6.2- Komunikazio eraginkor eta integratu baten garapena

6.3- Komunikazio-prozesua eta komunikazio eraginkorra garatzeko faseak

6.4 Komunikazioaren aurrekontua

6.5- Komunikazioko mix orokorra (tresnak):

Publizitatea

Salmenten pertsonala

Salmenta sustapena

Harreman publikoak

Marketin zuzena

Merchandisina





6.6- Online komunikazioko mix orokorra.



Webgunea

Online publizitatea: publizitatea bilatzaileetan, publizitatea hirugarrenen orrietan, publizitatea sare sozialetan, publizitatea posta elektronikoan.

Mail marketina.Edukien marketina: bideoak, blogak eta foroak.

Sare sozial propioak: Facebookeko profilak, Instagram, Twitter, Linkedin, TikTok, Youtube...

Marketin mugikorra: berehalako mezularitza, aplikazio mugikorrak



6.7-Gizarte-erantzukizuna komunikazioan.

MetodologiaToggle Navigation

-Klase teorikoen metodologia: Ikasgai magistrala. Proposatutako adibideek zein ikasleen partaidetza aktiboak klasean landutako kontzeptu teorikoen ulermenean eragin positiboa izango dute.

-Klase praktikoen metodologia: Honen bitartez, klasean proposatutako irakurketa, ariketa zein kasuen ebazpena bultzatu egingo da. Hauen bitartez klasean landutako kontzeptu teorikoak aplikatu egingo dira.

-Mintegien metodologia: Taldeko lana, lan kolektiboak bideratzeko. Enpresa erreal bat (edo simulatua) abiapuntu gisa hartuta irakasgaiaren edukiak era aplikatu batean landuko dira, enpresa horri dagozkion erabaki komertzialak aztertuz.

-Tutoretzak: Kurtsoan zehar bai klasean zein etxeko lanean sortutako zalantzak argitzeko helburua dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA

A) AUKERA: EBALUAZIO JARRAITUA

Bi parte izango ditu azterketak: test moduko azterketa (6 puntu) + Talde lana (4 puntu).

Test moduko azken azterketa, 6punturen gainean. Ikasgaiaren amaierako azterketa horrek, kontzeptuzko galderen eta galdera aplikatuen bidez, edukinetan garatutako gai-zerrendari buruzko galderak jasoko ditu.



Garatzeko TALDE-PROIEKTUA, 4 punturen gainean. Produktu berri bat eta marketin-mixaren estrategiak garatzeko proiektu bat egingo da, irakasleak proposatutako enpresa baten inguruan.

Proiektu horrek kontzeptuak integratzea eta ikasgaiaren gaitasunak talde-lan batean garatzea ahalbidetzen du.

* Ikasgaia gainditzeko BEHARREZKOA DA TEST MODUKO AZTERKETAN gutxienez 3 puntu izatea (6 punturen gain).

* Ebaluazio jarraitua egin duten eta azterketara aurkezten ez diren ikasleei jarraituaren kalifikazioa gorde ahal izango zaie bigarren deialdirako, hala nahi badute.



B) AUKERA EBALUAZIO EZ JARRAITUA

Test moduko azken azterketa, (6 puntu) + garatzeko azterketa osagarria (4 puntu).

Amaierako ebaluaziotik salbuetsita dauden ikasleek 10 punturen gainean baloratutako amaierako proba bat izango dute. Proba hori test motako azken azterketa (6 punturen gainean) eta azterketa-osagarriaren (4puntu) batura izango da.

* Ikasgaia gainditzeko BEHARREZKOA IZANGO DA test moduko azterketa gainditzea gutxienez 3 punturekin (6 punturen gain).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela ikaskuntza birtualaren plataforman ikasturtean zehar irakasleak eskegitzen duen dokumentazioa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

APARICIO, G. et. al. (2014): Dirección Comercial: Políticas. Pearson Prentice Hall, Madrid.



ARMSTRONG, G; KOTLER, P. et. al. 12ª edición (2017): Principios de Marketing, Pearson Prentice Hall, Madrid.



KOTLER, P. eta ARMSTRONG, G. (2014). MARKETINAREN OINARRIAK, 12. EDIZIOA (2008), UNIVERSIDAD DE

DEUSTO, DEUSTUKO ARGITALPENAK

Aldizkariak


Gaiari buruzko aldizkari espezifikoak, hala nola:

Harvard Deusto Marketing & ventas, Distribución y Consumo, Esic Market.








5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE GARCIA, MARIA SOLEDAD
  • NUÑEZ ZABALETA, AITZIBER
  • PERIAÑEZ CAÑADILLAS, IÑAKI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

08:30-10:00

29-29

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:00

22-22

08:30-10:00

24-24

08:30-10:00

26-26

08:30-10:00

28-28

08:30-10:00

30-30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:00

20-21

08:30-10:00

25-25

08:30-10:00

27-27

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

20-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.4 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

08:30-10:00

29-29

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:00

22-22

08:30-10:00

24-24

08:30-10:00

26-26

08:30-10:00

28-28

08:30-10:00

30-30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:00

20-21

08:30-10:00

25-25

08:30-10:00

27-27

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.9 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

20-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak