XSLaren edukia

Finantza Erakundeen Kudeaketa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

1. Bankuen kudeaketarako erabakiak hartzen direnean aplikatutako metodologia erabili, erabilgarri dauden baliabideak modu efizientean aprobetxatu daitezen.

2. Bankuen eragiketak eta finantza-egoerak sakon aztertu, beren kudeaketa optimizatzeko.

3. Bankuen arriskuak analizatu beren eragina minimizatzeko modua ezagutu dadin.

4. Ikasitako ezaguerak erabili, finantza-erakundeen erabaki estrategikoak analisatu ahal izan ditzan.



EMAITZAK: Banka praktikaren alderdi eta elementu nagusiak ezagutzea ikuspegi global batetik eta kontzeptuak elkarlotuz.









Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. ATALA.- BANKA SISTEMA ETA BERE INGURUNEA

1. Gaia Finantza erakundeak egungo ingurunean.



2. ATALA.- BANKU ERAGIKETAK

2. Gaia Pasiboko eragiketak

3. Gaia Aktiboko eragiketak

4. Gaia Kreditu erakundeen ez-ohizkoak diren eragiketak



3. ATALA.- ERRENTAGARRITASUNA ETA ARRISKUA

5. Gaia Kutxa eta bankuen finantza egoeren analisia

6. Gaia Arriskua finantza erakundeetan



4. ATALA.- ZUZENDARITZA ESTRATEGIKOA

7. Gaia Kreditu erakundeen estrategia konpetitiboak

MetodologiaToggle Navigation

- Klase magistralak.

- Praktikak (banakakoak eta taldekoak).

- Mintegiak.



Aurrez aurreko jarduerak

• Aurrez aurreko prestakuntza ikasgela teorikoan (eskola magistralak), eta horren osagarri izango dira adibideak, kasuak eta ariketa praktikoak planteatzea eta ebaztea, ikasgelan azaldutako bideoen eta gaurkotasuneko berrien inguruko eztabaidak (ikasgelako praktikak) eta informatika-gelan (ordenagailuko praktikak). Halaber, ikasturte amaieran, profesional batek mintegi bat emango du ikasgelan.

• Ikasgela tradizionalean jarduera parte-hartzaileak garatzea (banakakoak edo taldekoak) (ikasgelako praktikak), baina ikasgelatik kanpo aldez aurretik prestatzea eskatzen dutenak (gaiarekin lotutako artikuluak bilatzea, irakurtzea eta iruzkinak egitea – 1. gaia –; banku-gordailuen eta -kredituen egungo merkaturatzeari buruzko kasuak bilatzea eta azaltzea – 2. eta 3. gaiak –; finantza-erakundearen balantzearen azterketa – 5. gaia –).

Jarduera ez-presentzialak

• Taldean lan gehigarri bat egitea eta defendatzea.



Ikasgela barruko prestakuntza-prozesua ikasle bakoitzak ikasgelatik kanpo egingo duen ikaskuntza-prozesu autonomoarekin osatuko da, tutoretzen eta gela birtualaren – EGela- laguntzarekin. Horri esker, ikasgelako praktiken eta talde-lanaren jarraipena egin ahal izango da.

Metodologia eta teknika aplikatuak erabiliko dira, zehazki, lehenengo praktikan, Inbertida+puzzle+socrative ikasgela; 2. eta 3. praktiketan, berriz, PBL aplikatzen da, lankidetza-lana eta ikaskuntza autonomoa sustatzeko.

EGela funtsezko tresna izango da lankidetza-lana, parte-hartze aktiboa eta etengabeko ebaluazioa bultzatzeko. Aldez aurretik ezarritako ebaluazio-irizpideen araberako feedback egokia eskainiko da, ikasleak beren ikaskuntza-prozesuaz eta hura hobetzeko moduaz jabetu daitezen. EGelan zehaztuko dira atazak, entregatzekoak, entregatzeko datak, azalpen-datak, ebaluazioa (ebaluazio-irizpideak eta proposamenak eta hobetzeko ohar espezifiko eta pertsonalizatuak) eta horien kalifikazioa. Halaber, ikasgaiaren material osagarria (diapositibak, artikuluak, kasuak, bideoak, etab.) ikasleen eskura jarriko da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAKETA JARRAIA:



1) Azken proba. Azterketa (azken notaren % 50) idatzizkoa izango da; galdera teoriko eta praktikoak izango dituelarik.



Era berean, aurrez aurreko ebaluazioa egitea eragozten duen osasun-alerta berriro agertzen bada, azterketaren data eta ordua mantenduko lirateke, baina “on-line”, eGela bidez.



2) Ebaluaketa jarraia: Taldeko lanak eta gelako praktikak (azken notaren % 50). Bi zati izango ditu: aurkeztu beharko den taldeko lana (azken notaren %25) eta gelako praktikak (azken notaren %25) -ariketak, artikuluen irakurketak, etab.



Taldeko lanean eta gelako praktiketan lortutako puntuazioa (azken notaren % 30) kontuan hartuko da, azken frogan gutxienez notaren % 40 lortzen bada.



Osasun-arrazoiengatik “on-line” irakaskuntzara pasatu behar bada, kaltetuak gerta daitezkeen zereginak irakaskuntza ez-presentzialera egokituko dira, kalifikazioen ehunekoak mantenduz.



Edonola ere, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki, (2017ko martxoaren 13ko EHAA, 50. zk), ikasleek uko egin ahal izango diote etengabeko ebaluazioari (edo mistoa) beranduenez apirilaren 15ean. Froga hori, ebaluaketa jarraia aukeratzen duten ikasleek egingo duten azken frogaren berdina izango da, baina irakasleen irizpideen arabera beste galdera edo probaren bat erantsi ahal izango da, ikasturtean zehar praktiken bitartez garatu diren gaitasunak ebaluatu eta kalifikatu ahal izateko.



EBALUAKETA JARRAIARI UKO EGITEKO PROZEDURA ETA EPEAK:

Bide hau aukeratzen duen ikasleak,irakaslearikin hitz egin ondoren, apirilak 15 arteko epea izango du, irakasleari idatziz (e gelaren bidezko korreo elektronikoaren bitartez) dagokion eskaria egiteko.

OHARRA: Edonola ere, ikasgaia aprobatu ahal izateko ikasgaiaren nota finalaren gaineko 5 puntu lortu beharko dira. Ohiko deialdiari uko egin ahal izateko azken proba ez egitearekin nahikoa da.



Ebaluazio finala egitekotan, ikaslea azken idatzizko probara aurkezten ez bada, deialdiari uko egin diola hartuko da eta bere kalifikazioa “ez aurkeztua” izango da.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskolako kopigintzan edota eGelan erabilgarri dauden "Kreditu erakundeen kudeaketa" apunteak eta material osagarria.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BERAZA, A.; BLANCO, A.; GILSANZ, A.; AHUMADA, R.M.; HOYOS, J.; PEÑA, M.A.; IBÁÑEZ, F.J.y SAN MARTÍN, N. (2015): Gestión de Entidades Financieras. Un enfoque práctico de la gestión bancaria actual. Ed. ESIC., Madrid.

CAVALLITO, M., ISONIO, E., & MEGGLIOLARIO, M. (2021). Las finanzas éticas y sostenibles en Europa: cuarto informe. Fondazione Finanza Etica, Florencia. Disponible en: https://finanzaseticas.net/wp-content/uploads/2021/12/informe-comprimido-para-web.pdf [consulta: 30/06/22].

del PACTO MUNDIAL, R. E. (2020). Finanzas Sostenibles y Agenda 2030, Invertir en la Transformación del Mundo. White Paper, 1

GARCÍA OLALLA, M; MARTÍNEZ GARCÍA, F.J. (2018): Manual del asesor financiero. Ed. Paraninfo Thomson Learning

GONZÁLEZ, A. G., & IZQUIERDO, V. S. (2021). La ISR en España: claves, tendencias y previsiones desde Spainsif. Revista Diecisiete: Investigación Interdisciplinar para los Objetivos de Desarrollo Sostenible., (5), 181-188.

INSTITUTO SUPERIOR DE TÉCNICAS Y PRÁCTICAS BANCARIAS (2007): Agenda bancaria y de costes financieros, Tomos I y II, ISTP, Madrid.

LÓPEZ PASCUAL, J. y SEBASTIÁN GONZÁLEZ, A. (2015): Economía y gestión bancaria. Pirámide, Madrid.

MAUDOS VILARROYA, J. y FERNÁNDEZ DE GUEVARA RADOSELOVICS, J. (2008): El sector bancario español en el contexto internacional: evolución reciente y retos futuros. Fundación BBVA, Bilbao.

MARBELLA SÁNCHEZ, FEDERICO (2005): Dirección estratégica de las entidades de crédito. Editorial Cívitas. Madrid.

MARTÍNEZ ÁLVAREZ, J.A. y CALVO GONZÁLEZ, J.L. (2012): Banca y mercados financieros (2ª edición). Tirant lo Blanch, Valencia.

MENÉNDEZ ALONSO, E. (2007): Prácticas de contabilidad financiera bancaria. Ed. Netbiblo, A Coruña.

MUÑOZ, E. C. (2022). La empresa bancaria sostenible y responsable: Una visión económica, medioambiental, social y de gobierno corporativo. ESIC Editorial.

PEDROSA, M. (2003): Los mercados financieros internacionales y su globalización. Editorial AC, Madrid.

PAREJO, J.A., RODRÍGUEZ, L.,CALVO, A. y CUERVO, A. (2014): Manual del sistema financiero español.(25ª edición) Ed. Ariel, Barcelona.

PEREZ RAMIREZ, J. y CALVO GONZALEZ-VALLINAS, J. (2006): Instrumentos Financieros. Ed. Pirámide.

SANCHIS, J. R. (2016). La revolución de las finanzas éticas y solidarias. La economía social y solidaria: experiencias y retos.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Cabezas, J. (2018): Fiscalidad de los productos y servicios financieros. Ed. Centro de Estudios Financieros.

Beraza, A., San-Jose, L., & Retolaza, J. L. (2016). El mutual cash holding: hacia una propuesta colaborativa de la gestión de la tesorería/The Mutual Cash Holding: Towards a Collaborative Proposal of Cash Management/La tenue mutuelle de trésorerie: vers une proposition de collaboration de la gestion de la trésorerie. Management International, 21(1), 101.

Beraza, A., San-Jose, L.(2017)Lankidetza ekonomia diruzaintza kudeaketan aplikatzea posible al da?. Revista de Administración y Dirección de Empresa, nº 24, pp. 97-114.

Aldizkariak

- Estrategia financiera: http://www.estrategiafinanciera.es/
- Inversión y finanzas.
- Finanzas.com: http://www.finanzas.com/
- Diario expansión: http://www.expansion.com/
- El economista: http://www.eleconomista.es/
- El confidencial: http. //www.elconfidencial.com

MONOGRAFICOS
BCE (2014): Guía de supervisión bancaria. Disponible en: https://www.bankingsupervision.europa.eu/ecb/pub/pdf/ssmguidebankingsupervision201411.es.pdf

Banca ética: ¿Es posible?. Dossiers de Economistas sin fronteras, nº 8 (2013). Recuperado de http://www.ecosfron.org/wp-content/uploads/DOSSIERES-EsF-8-BANCA-%C3%89TICA.pdf

Banca relacional, condiciones financieras de las Pymes y crecimiento económico. Cuaderno de divulgación, serie Capital y Crecimiento. (2007) Fundación BBVA. Recuperado de http://www.fbbva.es/TLFU/dat/c_divulgacion_6_web.pdf

FUNCAS (2012): El futuro del sector bancario. Papeles de Economía Española, nº130.
FUNCAS (2013): Construir una unión bancaria. Papeles de economía española, nº 137.
FUNCAS (2014): Nuevos negocios bancarios. Papeles de economía española, número extraordinario septiembre 2014.

Sector financiero y fuentes de financiación. Perspectivas y retos de futuro. Harvard Deusto Business Review, nº229 (2013)

PwC: “Retal banking 2020: Evolution or Revolution?”. Recuperado, el 18 de marzo de 2014, de: http://www.pwc.es/es/publicaciones/financiero-seguros/banca_retail_2020.jhtml

Zurita, J. (2014): La reforma del sector bancario español hasta la recuperación de los flujos de crédito. Documento de trabajo, nº 14/12 BBVA Research. Recuperado, el 28 de octubre de 2014, de: https://www.bbvaresearch.com/publicaciones/la-reforma-del-sector-bancario-espanol-hasta-la-recuperacion-de-los-flujos-de-credito/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BERAZA GARMENDIA, ANA
  • OLASOLO SOGORB, AITZIBER
  • ZABALZA MIERA, KOLDO MIRENA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

11:00-13:00

11:00-13:00

21-25

10:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

11:30-12:00

30-30

11:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

11:30-12:00

28-29

10:30-12:00

10:30-12:00

30-30

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

10:30-12:00

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.6 - .
  • Aula 2.6 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

13:00-15:00

13:00-15:00

21-25

12:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

13:00-13:30

30-30

13:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

13:00-13:30

28-29

12:00-13:30

12:00-13:30

30-30

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

12:00-13:30

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4A - .
  • AULA 0.4A - .