XSLaren edukia

Estrategia Zuzendaritza: Enpresa Politika

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Zuzenbidea
Ikasturtea
2023/24
Maila
5
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.913.5
Ordenagailuko p.69

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaiaren gaitasun zehatzak:



G1 Zuzendaritza Estrategikoaren egitura eta edukiak ulertzea, enpresen ingurune nahasi eta konplexua modu egokian ulertu ahal izateko.

G2 Enpresa baten Plan Estrategikoa egin ahal izateko beharrezkoak diren kontzeptu eta tresnak erabiltzen jakitea.

G3 Estrategia-zuzendaritzarekin loturiko edukiak modu zuzen eta kritikoan ulertzeko gai izatea, kudeaketarako jarrera sortzaile eta berritzaileak sustatuz.

G4 Zuzendaritza Estrategikoaren prozesuan erabiliko diren kasu-analisiak egiteko beharrezkoa den oinarrizko metodologia ulertzea eta erabiltzen jakitea.



Irakasgaiaren gaitasun zehatz horiek M02 Enpresaren Oinarriak moduluaren gaitasun zehatzekin lotuta daude. Aldi berean, zeharkako gaitasun hauek garatuko dira:

1.- Ikasleak gai izatea lortutako datuetan oinarriturik iritzi arrazoituak emateko.

2.- Autonomia maila handia lortu ahal izateko ikasteko gaitasunak garatzea.

3.- Ikasleak gai izatea talde-lanean aritzeko, arduraz eta errespetuz, iniziatiba eta lidergoa erakutsiz.

4.-Ikasleek gaitasuna izatea pentsamendu analitikorako eta hausnarketa kritikorako.

5.- Ikasleak gai izatea sormena, berrikuntza eta jarrera ekintzailea garatzeko.

6.-Ikasleak gai izatea idatziz erraztasunez komunikatzeko.

7.- Ikasleak gai izatea ahoz erraztasunez komunikatzeko.

8.- Lortutako jakintzak enpresen administrazio eta zuzendaritzarekin zerikusirik duen edozein lan arlotan aplikatzea.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: ZUZENDARITZA ESTRATEGIKOAREN ETA BERE PROZESUAREN TESTUINGURUA

2. GAIA: ERAKUNDEAREN IZATEKO ARRAZOIA

3. GAIA: ENPRESAREN KANPO-ANALISIA

4. GAIA: ENPRESAREN BARNE-ANALISIA

5. GAIA: ENPRESAREN DIAGNOSTIKO ESTRATEGIKOA

6. GAIA: HELBURUEN EZARPENA

7. GAIA: EZARPEN ESTRATEGIKOA: KORPORAZIO- ETA LEHIA-ESTRATEGIAK

8. GAIA: PLAN ESTRATEGIKOAREN EZARPENA

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian erabiliko den irakaskuntza-metodologiak harreman estua du proposatutako helburu eta konpetentziekin eta baita dauden irakaskuntza modalitateekin ere. Irakasgaiaren metodologia honako irakaskuntza metodologia hauen konbinazioa gisa osatzen da:



- Klase magistrala: Jakintza teorikoak jakinarazteko erabiltzen da. Hala ere, kasuak eta adibideak landuko dira, eta ikasleen artean eztabaida bultzatuko da (kontzeptu teorikoen inguruan eta baita ere adibide eta kasu praktikoak oinarritzat hartuz).

- Irakaskuntza-kasuak: Ikastaroan zehar hainbat kasu landuko dira eta horien bidez irakasgaiko konpetentziak jorratuko dira.

- Problemetan oinarritutako Ikaskuntza: Ikasleen ikaskuntza aktiboa, autonomia eta inplikazioa sustatzeko, bai klaseetan, bai klasetik kanpo landu beharko diren problema eta kasuak erabiliko dira. Talde-lana ikaskuntza honen adierazle nagusia izango da.

- Tutoretzak



Irakaskuntza-metodologia hauen bidez ikasleen talde-lana bultzatu nahi da, bai talde txikietan, baita talde handian lan eginez.





Irakaskuntza modu presentzialean egingo da osasun-baldintzek hala baimentzen duten bitartean. Taldearen tamainaren arabera ikasle guztiek ezin badute gelara bertaratu, irakaskuntza bimodala erabiliko da. Edozein kasutan, osasun-baldintzek hala eskatzen badute, irakaskuntza online moduan garatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUATZEKO SISTEMA ETA AUKERAK



Hiru ebaluazio-sistema daude. Aukera nagusia (A) ebaluazio-sistema mistoa da. Aukera honetan, puntuazioaren % 50 ebaluazio-azterketetatik dator, proba partzial bat eta amaierako proba bat konbinatuz.

Beste bi aukerak klasera joango ez diren ikasleentzat dira. Azken ebaluazioaren aukera (B) 10 puntuko azken proba bat izango da. (C) aukerak 7 puntuko azken azterketa aurreikusten du, baina 3 puntuko plan estrategiko bat modu autonomoan aurkezteko aukera dago.







A MODALITATEA

• Ebaluazio-sistema mistoa

• Idatzizko probak: 5 puntu (2,5 partziala + 2,5 azkena)

• Ikasgelako praktikak: 5 puntu



I. Idatzizko probak (gehienez 5 puntu)

Probekin edo azterketekin (partziala eta amaierakoa), ikasleek eskuratutako ezagutza teorikoak eta praktikoak ebaluatuko dira. Azterketek test motako zati bat (erantzun okerrak zigortuz) eta garapeneko eta/edo ariketa praktikoko beste zati bat konbinatu ahal izango dituzte.

Azterketa partzialak irakasgaiaren lehen bost gaien edukiak izango ditu (6 bat ala gehiago lortuta materia kendu daiteke).

Azken azterketa baztertzailea izango da, eta, irakasgaia gainditzeko, gutxienez irakasgaiaren gehieneko balioaren % 50 lortzea eskatzen da. Gainera, azterketaren zati bakoitzean (testa eta kasuak), gutxienez, gehieneko notaren % 33 lortzea ere eskatu ahal izango da.



II. Ikasgelako praktikak eta lanak (gehienez 5 puntu)

Jarduera praktikoen bidez (lan presentziala eta ez-presentziala), ikasleek, taldeka eta banaka, jasotako ezagutzak eskola magistraletan aplikatzeko kasu praktiko egokiak landuko dituzte. Hainbat praktika egingo dira lauhilekoan zehar. Irakasleek ikasturtearen hasieran jakinaraziko dituzte praktika bakoitzaren xehetasunak, amaierako kalifikazioan duen pisua, planteamendua, landutako gaitasunak, ahoz azaltzeko beharra eta abar.







III. Argibideak

II. ataleko nota amaierako azterketari gehitu ahal izateko, beharrezkoa izango da azterketako gehieneko notaren % 50 eta zati bakoitzaren gehieneko kalifikazioaren heren bat (testa eta zati praktikoa) lortzea.

Baldintza hori betetzen ez bada, azken kalifikazioa 3-Suspenekoa izango da, salbu eta azterketako notaren eta praktiken batura 3ra iristen ez bada; kasu horretan, kalifikazioa batura horren emaitza izango da.



B MODALITATEA

• Amaierako ebaluazio-sistema, idatzizko proba: 10 puntu

Egungo araudiaren arabera, edozein ikaslek eska dezake ebaluazio mistoko sistemari uko egitea eta azken ebaluazioa egitea. Kasu horretan, 10 puntuko azken proba bat egiteko eskubidea izango dute. Ebaluazio mistoa aukeratzen dutenen azterketa bera izango da, eta, irakasleek hala erabakiz gero, proba gehigarriak gehitu ahal izango zaizkio, gaitasun jakin batzuen jarduna ebaluatu eta kalifikatu ahal izateko.

Etengabeko ebaluazioko praktiketan maiz parte hartu ez duen edozein ikasle joko da bide horretara.



C MODALITATEA

• Amaierako ebaluazio-sistema (7 puntu), baina banakako plan estrategiko bat entregatuta (3 puntu).

B modalitatean bezala, bide hori aukeratzen duten ikasleek uko egiten diote ebaluazio jarraituari, azken azterketaren alde. Baina, kasu honetan, plan estrategikoa banaka egin eta eman diezaieke A modalitateko (eGela bidez) ikasleei, eskatutako denbora eta modu berean. Ikasleen ardura da zeregin hori entregatzeko epeak eta arauak betetzea.



+ Fakultateak erabakitzen du amaierako probaren data, bai ebaluazio mistoa egiteko, bai azken ebaluazioa egiteko, bai ohiko deialdian, bai ezohiko deialdian. Beraz, data hori ez da inola ere aldatuko egoera indibidualetara egokitzeko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren oinarrizko materialak (apunteak, kasuak, irakurketak, diapositibak...) fotokopia-zerbitzuan eta e-Gela plataforman eskuragarri egongo dira. Aldi berean, gelan landutako kasu, praktika edo irakurgaiak ere, ikasgaiaren edukien barne dago eta beraz, kalifikaziorako baloragarria da.
Ikasgaiaren garapenean erabil daitekeen beste material osagarria ikasleak eskuragarri izango du, eGela bitartez, Fotokopia-zerbitzuan edo gelan irakasleak eskuz banatuz.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BUENO CAMPOS, E.; SALMADOR SÁNCHEZ, M.P.; MERINO MORENO, C. & MARTÍN CASTILLA, J.I. (2014): Dirección Estratégica. Desarrollo de la estrategia y análisis de casos. Madrid: Pirámide.

BUENO CAMPOS, E.; MORCILLO ORTEGA, P. & SALMADOR SÁNCHEZ, M.P. (2014): Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid: Pirámide.

GRANT, R.M. (2006): Dirección Estratégica: Conceptos, Técnicas y Aplicaciones, Edit.Thomson Civitas, 5ª edición.

GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2007): La Dirección Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones. Edit. Thomson-Civitas (4ª edición), Madrid.

HERAS SAIZARBITORIA, I. (2018): 25 años de ideas, modelos y herramientas para la mejora en la gestión: pasado, presente y futuro. Disponible online en: www.euskalit.net/estudiogestion.pdf

JIMÉNEZ QUINTERO, J.A. (2017): Dirección Estratégica. Madrid: Pirámide. 2a ed.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBIZU GALLASTEGI, E. eta LANDETA RODRÍGUEZ, J. (2011): Dirección estratégica de los Recursos Humanos: Teoría y Práctica, Pirámide, Madrid.
DESS y LUMPKIN (2003): Dirección Estratégica. McGraw Hill, Madrid.
GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2008): Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Edit. Thomson Civitas, 4ª edición, Madrid.
JARILLO, J.C. (2002): La lógica estratégica: evite los errores, Ediciones Deusto.
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección Estratégica, 7ª edición, Pearson Educación, Madrid.
MENGUZZATO, M. y RENAU, J. J. (1991): La Dirección Estratégica de la Empresa: Un enfoque innovador del Management. Edit. Ariel Economía, Barcelona.
MINTZBERG, H. (2013). Simply Managing. What managers do and can do better. San Francisco (EEUU)-Berrett-Koehler Publishers.
NAVAS J.E. y GUERRAS, L.A. (2012): Fundamentos de Dirección Estratégica de la Empresa, Thomson Civitas. http://www.guerrasynavas.com/fde_indice.htm
PORTER, M. (1982): Estrategia Competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. Cessa, México.
PORTER, M. (1987): Ventaja Competitiva. Creación y Sostenimiento de un Desempeño Superior. Cecsa, México.
URRA URBIETA, J.A. (2018): Dirección Estratégica para el siglo XXI. Pirámide, Madrid.
VENTURA, J. (2008): Análisis estratégico de la empresa. Paraninfo- Cengage Learning, Madrid.

Aldizkariak

Cuadernos de gestión/ Management Letters
Journal of Economics and Management Strategy
Journal of Management and Business Education: https://redaedem.org/?seccion=ver_noticia&id=172
Ekonomiaz: http://www.ogasun.ejgv.euskadi.eus/r51-k86aekon/es/k86aEkonomiazWar/ekonomiaz/inicio?locale=es_ES
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa. http://www.elsevier.es/es-revista-revista-europea-direccion-economia-empresa-346
Universia Business Review: http://ubr.universia.net

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .
  • Aula 1.7 - .

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

09:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.4 - .

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

12:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

09:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.4 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

12:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00

13:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.10 - .
  • Aula 2.10 - .

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.10 - .

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.10 - .

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .