XSLaren edukia

Merkataritza Ikerketa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

1. Merkataritza-ikerketako proiektu bat planifikatzea eta gauzatzea, marketineko erabakiak hartzeko erakunde baten informazio-beharrei erantzuteko.

2. Merkataritza-ikerketa bat egiteko beharrezkoak diren informazio-iturriak identifikatzea, aztertzea, ebaluatzea eta erabiltzea.

3. Merkataritza-ikerketa bat egiteko beharrezko informazioa biltzeko teknika kualitatibo eta kuantitatibo batzuk identifikatzea, aztertzea eta erabiltzea.

4. Merkataritza-ikerketako prozesu batean erabiltzeko galdetegi bat diseinatzea eta aplikatzea.

5. Merkatu-azterketa baterako lagin adierazgarri baten osaera kualitatiboa eta kuantitatiboa zehaztea, eta landa-lanaren bidez hautatzea.

6.Enpresan marketineko erabakiak hartzeko datuak aztertzeko teknika batzuk identifikatzea, aztertzea eta erabiltzea.

7. Merkataritza-ikerketa baten txostena ahoz eta idatziz diseinatzea eta aurkeztea.



EMAITZAK:



- Ikasleek idatzizko bi proba teoriko-praktiko egin beharko dituzte, galdera laburrez osatutako galdetegi batean, merkataritza-ikerketako proiektu baten etapak eta horietako bakoitzean beharrezkoak diren tresnak ezagutzen dituztela erakusteko.

- Praktikak eginez, merkataritza-ikerketako proiektu bat planifikatzeko eta gauzatzeko gaitasuna dutela erakutsiko dute. Besteak beste, informazio-iturriak bilatzea eta erabiltzea, galdetegi bat diseinatzea, laginketa-teknikak aplikatzea eta datuak aztertzeko teknikak hautatzea eta erabiltzea.

-Lanen aurkezpena eta defentsaren bidez merkataritza-ikerketari buruzko idatzizko eta ahozko komunikazio gaitasunak azaldu beharko ditu.





Gaitasun espezifiko hauek M04 moduluaren ondorengo gaitasunekin loturik daude:

M04CM01 espezifikoa: Eskuratutako ezagupenak bere lanean aplikatzeko gaitasuna marketinarekin eta merkataritza ikerketarekin erlazionatutako edozein esparrutan.

M04CM02 zeharkakoa: Lortutako datuetan oinarrituz arrazoitutako iritziak emateko gaitasuna.

M04CM03 espezifikoa: Marketin eta merkataritza ikerketaren arlorako garrantzitsuak diren datuak bildu, sailkatu eta interpretatzeko gaitasuna, hauek modu etikoan erabiliz.

M04CM06 espezifikoa: Merkatuen ikerketak eta analisiak egiteko gaitasuna.

M04CM12 espezifikoa: Lanbidearekin eta lan merkaturekin erlazionatzeko gaitasuna.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: MERKATARITZA IKERKETAREN KONTZEPTUA ETA DISEINUA.

1.1. Sarrera

1.2. Merkataritza Ikerketaren Kontzeptua eta Ezaugarriak.

1.3. Merkataritza Ikerketaren helburuak.

1.4. Merkataritza Ikerketaren Ereduak.

1.5. Merkataritza Ikerketaren prozedura



2.GAIA: MERKATARITZA IKERKETA EGITEKO INFORMAZIO ITURRIAK.

2.1. Informazio Iturrien Kontzeptua eta sailkapena.

2.2. Datuak Lortzeko Bigarren mailako Iturriak: Barrukoak eta Kanpokoak.

2.3. Datuak Lortzeko Lehen mailako Iturriak: Barrukoak eta Kanpokoak

2.4. Harreman Marketina eta bezeroekin harremanak

2.5. Informazioaren Bilketaren, Tratamenduaren eta Hedakuntzaren Etika



3.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUALITATIBOAK.

3.1. Informazio Kualitatiboen Kontzeptua, Ereduak eta Erabilgarritasuna

3.2. Talde-Dinamika

3.3. Sakoneko Elkarrizketa

3.4. Teknika Proiektiboak



4.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUANTITATIBOAK.

4.1. Informazioa Biltzeko Teknika Kuantitatiboen Sailkapena.

4.2. Berehalako Teknikak

4.3. Teknika Iraunkorrak



5.GAIA: GALDESORTAREN DISEINUA

5.1. Sarrera

5.2. Galdesortaren Diseinuaren Prozesua eta Eraikuntza

5.3. Marketinen aldagaien neurketa

5.4. Merkataritza Ikerketa eta Jarreren Neurketa



6. GAIA: LAGINKETA TEKNIKAK

6.1. Laginketaren Mugak eta Egokitasuna

6.2. Laginketaren Prozesua

6.3. Laginketa Aleatorio Sinplea

6.4. Laginketaren Tamainaren Erabakia



7. GAIA: LANDA-LANA ETA DATUEN PRESTAKUNTZA.

7.1. Landa-Lanaren Langileriaren Zuzendaritza

7.2. Landa-Lanaren Zenbait Arazo eta Ebazpenak

7.3. Informazioaren Kudeaketa eta tabulazioa.



8. GAIA: DATU ANALISIEN TEKNIKA MULTIBARIANTEAK

8.1. Analisi teknika multibarianteak. Aukeraketa irizpideak.

8.2. Menpekotasun teknika multibarianteak

8.3. Elkarmenpekotasun teknika multibarianteak.



9. GAIA: MERKATARITZA IKERKETAREN EMAITZEN TXOSTENEN AURKEZPENA.

9.1. Txostenen Garrantzia

9.2. Txostenen Ereduak

MetodologiaToggle Navigation

1.- Eskola magistralak

2.- Praktikak egitea



Irakasgaiko gaiak merkataritza-ikerketako prozesu baten etapekin bat datozela kontuan hartuta, 1., 2., 3., 5. eta 7. gaien azalpena amaitu ondoren, ikasleek taldeka landuko dituzte etapa horiek esleitutako gaiarentzat.

Hau da, ikerketa baten helburuak zehaztuko dituzte, bigarren mailako informazioa bilatuko dute, lehen mailako informazio kualitatiboa bilduko dute, galdetegi bat diseinatuko dute eta azterlanaren lagina zehaztuko dute.



Taldeek 3 edo 4 ikasle izango dituzte, eta irakasleek ikasturtearen hasieran proposatutako ikerketa-proiekturen bat esleituko zaie.



Eskatutako baldintzak betetzen dituzten eta GrAL egiten hasi nahi duten ikasleen kasuan, eta horrek lan enpirikoa (merkatu-ikerketa) egitea eskatzen badu, praktika horiek banaka egin ahal izango dira. Modalitate honi lotutako proiektuak, gehienez, bi izango dira.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazio-sistema hurrengoa izango da:



Idatzizko bi ebaluazio-proba egingo dira: (kalifikazioaren % 70)



- 1-4 Gaiak ebaluatzeko 1. proba ( % 35)

- 5-8 Gaiak ebaluatzeko 2. / azken proba ( % 35)



Praktikak egitea: (kalifikazioaren % 30)



Idatzizko lehen probak irakasgaiaren zati hori askatzen du, horretarako, gehienezko puntuazioaren % 35 lortu beharko delarik.

Gutxieneko puntuazio hori lortzen ez badute, ikasleek bigarren probara (azken proba) aurkeztu beharko dute, 1-8 gaiekin.



Praktiketan lortutako puntuazioa idatzizko probetan lortutako emaitzari gehitzeko, proba bakoitzean gutxienez % 35 lortu beharko da.

Praktikak egiteak ez du esan nahi eskolara joan behar denik. Hau da, aurrez aurreko eskoletara joaterik ez duten ikasleek aukera dute Egela plataforman aldian-aldian argitaratuko diren praktikak egiteko eta bide beretik entregatzeko.





ETENGABEKO EBALUAKETARI UKO EGITEKO: Ohiko deialdian azken froga 10ekiko egin nahi duten ikasleek eskaera IDATZIZ egin beharko dute, ikastaroko lehen 9 asteetan zehar.

Kasu honetan, ikasleak azken froga bat egin beharko du, 10ekiko ebaluatua izango dena.

Ohiko deialdiari uko egiteko nahikoa da azken frogara ez aurkeztea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren jarraipena egiteko, ikasleak material osagarria erabili beharko du, egela aplikazioaren eta ikastetxeko erreprografia-zentroaren bidez eskuragarri dagoena. Gai, diapositiba, ariketa, praktika, artikulu eta abarrek osatutako material hori gaika banatuko da lauhilekoan zehar.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.

MALHOTRA, N.K. (2004): Investigación de mercados. Un enfoque práctico, 4ª edición, Prentice Hall, México.

MERINO, M.J. (coord.) (2010): Introducción a la investigación de Mercados. ESIC, Madrid

TRESPALACIOS, J.A., VÁZQUEZ, R eta BELLO, L. (2005): Investigación de mercados. Thomson, Madrid.

TRESPALACIOS, J.A., VÁZQUEZ, R., DE LA BALLINA, F.J. eta SUAREZ, A. (2016): Investigación de mercados. Paraninfo, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

DÍAZ DE RADA, V. (2001): Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial, ESIC, Madrid.
DÍEZ DE CASTRO, E. eta LANDA, J. (2002): Marketing. Investigación comercial, Pirámide, Madrid.
FERNÁNDEZ NOGALES, A. (2002): Investigación y técnicas de mercado, ESIC, Madrid.
GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.
GARCÍA FERRER, G. (2002): Investigación Comercial, ESIC, Madrid.
LANDA, J., MARTÍN, F., PACHECO, E.M., eta ROSA, I. M. (2002): Marketing. Aplicaciones en investigación comercial, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (Coordinador) (2012): Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (2017): Investigación de marketing 3.0 Pirámide, Madrid.
MARTINEZ, P. (2008): Cualitativa-mente: los secretos de la investigación cualitativa, ESIC, Madrid.
MANZANO, V.G., ROJAS, A.J. eta FERNÁNDEZ, J.S. (1996): Manual para encuestadores: fundamentos del trabajo de campo, Barcelona.
MERINO, M.J. eta YAGÜEZ, E.(2012): Nuevas tendencias en investigación y marketing. ESIC, Madrid.
MÚRIA, J. eta GIL, R. (1998): Preparación, tabulación y análisis de encuestas para directivos, ESIC, Madrid.
PEREZ, C. (2005): Métodos estadísticos avanzados con SPSS, Thomson, Madrid.
PEREZ, C. (2006): Muestreo estadístico: conceptos y problemas resueltos, Pearson, Madrid.
RABADÁN, R. eta ATO, M. (2003): Técnicas cualitativas para investigación de mercados. Pirámide, Madrid
ROSENDO, V.(2018): Investigación de Mercados. Aplicación al marketing estratégico empresarial. ESIC, Madrid.

Aldizkariak

Esic Market: http://www.esic.edu/editorial/editorial_revista_esic.php
Investigación y Marketing: https://ia-espana.org/revista-semestral-investigacion-y- marketing/
Revista Española de Investigación de Marketing: http://www.esic.edu/reimke/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MENDIZABAL ZUBELDIA, ALAITZ
  • SAN MIGUEL OSABA, EDUARDO
  • VILLALBA MERLO, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

11:00-13:00

11:00-13:00

21-25

10:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

11:30-12:00

30-30

11:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

11:30-12:00

28-29

10:30-12:00

10:30-12:00

30-30

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

10:30-12:00

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.2 - .
  • Aula 2.2 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

09:00-11:00

09:00-11:00

21-25

09:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

10:00-10:30

30-30

10:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

10:00-10:30

28-29

09:00-10:30

09:00-10:30

30-30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

09:00-10:30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.4 - .
  • AULA 0.4 - .