XSLaren edukia

Kontabilitate Publikoa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) Irakasgai honetan garatzen diren zeharkako gaitasun edo gaitasun generikoak GAITASUN GENERIKOAK (GG):

*Ahozko eta idatzizko hitz-jariozko komunikaziorako gaitasuna

*Eskuratutako datuetan oinarrituta, iritzi arrazoituak emateko gaitasuna

*Pentsamendu analitikorako eta gogoeta kritikorako gaitasuna

*Autonomia maila handia lortu ahal izateko ikasteko gaitasunak garatzea.

*Taldean erantzukizunez, begirunez, ekimenez eta lidergoz lan egiteko gaitasuna

*Txostenak modu argian eta zentzuzkoan egitea, bidaltzea eta aurkeztea, publiko espezializatuari nahiz ez-espezializatuari, erabakiak zuzen hartzea errazten duten enpresaren barneko alderdiei eta egoerei buruz eta beste enpresa eta merkatu batzuen egoera zehatzei buruz



B) Irakasgai honetan garatzen diren GAITASUN ESPEZIFIKOAK (GE):

(GE1) Gastu eta sarreren ikuspegitik aurrekontuen egitura aztertzeko gaitasuna lortu

(GE2) Aurrekontu aldaketa mota ezberdinak eta aurrekontuen gauzatze zein likidazioa aztertzeko gaitasuna lortu

(GE3) Udalen errealitate ekonomiko-finantzarioa ezagutzeko beharrezkoak diren kontzeptu aipagarrienak era arrazonagarri batean aztertu eta interpretatzeko gaitasuna lortu





C) IKASKETEN EMAITZAK

Alde batetik, Ikasgai honetan lantzen diren gaitasun espezifikoen ondorioz ondorengo ikasketa emaitzak lortzen direla adieraz genezake:

1. Udaletxe baten aurrekontuarengan eragina duten eragiketen ezagutza:

Aurrekontu bat exekutatu eta likidatzeko eman behar diren pausuak identifikatzeko gai da.

Egin daitezkeen aurrekontu aldaketa guztiak ezagutzen ditu.

2. Toki administrazioaren jarduera ekonomikoak sortutako informazio finantzario eta kontablearen edukia ezagutzea:

Sarrera zein gastuen aurrekontuetan azaltzen diren atal ezberdinen osagaiak ezagutzen ditu.

Sarrera eta gastuetako partida ezberdinak ezagutu eta sailkatzeko gai da.

Ondare zein aurrekontu kontabilitatean beharrezkoak diren dokumentuak ezagutzen ditu.

3. Egoera-orri publikoak ikasi eta aztertu, egoera ekonomiko-finantzarioaren analisian sakonduz:

Udalerrietako egoera ekonomiko finantzarioa aztertu eta interpretatzeko gai da.



Bestalde, Ikasgai honetan lantzen diren zeharkako hiru gaitasunen ondorioz ondorengo ikasketa emaitza lortzen dela gehitu genezake:



Txosten baten bidez eta eskuratutako datuetan oinarrituta iritzi arrazoituak komunikatzeko gai da, idatziz zein ahoz.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

A) AURREKONTU OROKORRAK

1. Aurrekontu erregimenaren printzipio orokorrak

2. Aurrekontu Orokorraren edukia

3. Aurrekontu Orokoraren egitura

4. Aurrekontu Orokorren prestakuntza eta onespena



B) AURREKONTU ALDAKETAK

5. Aurrekontu kredituen erregimen orokorra

6. Gastuen eta sarreren egoera orrien aldakuntzen erregimena



C) AURREKONTUAREN EXEKUZIOA, LIKIDAZIOA ETA ITXIERA

7. Aurrekontuen exekuzioa

8. Aurrekontuen likidazioa

9. Aurrekontuen luzapena



D) AURREKONTU KONTABILITATEAREN ANALISIA

10. Kontabilitate publikoaren euskarri materiala

11. Zenbait aurrekontu kontzeptuen azterketa

12. Kasu praktikoak

MetodologiaToggle Navigation

Klase guztiak, klase magistralak (M), mintegiak (S), gelako praktikak (GA) eta ordenagaluko praktikak (GO), ordenagailu gela batean izango dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Kurtsoaren helburu pedagogikoetariko bat ebaluazio sistema jarrai eta hezigarri bat martxan jartzea denez gero, irakasgaiaren bukaerako kalifikazio globala ondorengo eran lortuko da (EBALUAZIO SISTEMA HAU 100%EKO BERTARATZEA DUTEN IKASLEENTZAT IZANGO DA):

1.- Bertaratze aktiboa eta eguneko jarduerak burutzea: 1 puntu.

2.- Kurtsoan zehar planteatutako galdetegiak: 3 puntu (IKASGAIA GAINDITU AHAL IZATEKO NAHITAEZKOA IZANGO DA 2. GALDETEGIAN GUTXIENEZ 2 PUNTUTATIK 1,2 ESKURATZEA)

3.- Irakasleak bideratutako lanak: 6,00 puntu. Irakasleak aurkeztuko kasu/proiektuen lanketa eta aurkezpena egin beharko da.





IKASGAIRA TARTEKA ETORTZEN DIREN IKASLEAK EDO BESTE IKASGAI BATEN ORDUTEGIAREKIN BAT DATORRELAKO KLASE ORDU OSOA JARRAITU EZIN DUTEN IKASLEAK EBALUAZIORAKO SISTEMA EZBERDINA IZANGO DUTE. Ondorengo moduan ebaluatuak izango dira:

1.-Kurtsoan zehar planteatutako galdetegiak: 3 puntu.

2.-Ikerketa lana: 3 puntu.

3.-Azken azterketa: 4 puntu



Ikasle guztiek izango dute ebaluazio jarraiari uko egin eta azken ebaluazioa eskatzeko aukera. Hori jakinarazteko irakaslearekin harremanetan jarri beharko dira. Beharrezkoa izango da irakasleari ikasleak ebaluazio jarraiari uko egiteko erabakia hartu duela dioen eta ikasleak sinatua dagoen dokumentu idatzi bat eskura ematea 2024ko apirilaren 21a aurretik.



Azken ebaluazioa duten ikasleek ikasgaiaren notaren 100% balioa duen azken froga bat gainditu beharko dute.



Ebaluazio jarraiko ikasleek deialdiari uko egitea erabakiko balute irakasgaiko irakasleari jakinarazi beharko diote azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez astebete lehenago. Bestalde, azken ebaluazioko ikasleek deialdiari uko egin diotela ulertuko da azken frogara aurkezten ez badira.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgai honen jarraipena egiteko beharrezkoa den dokumentazio guztia eGela plataforman eskegiko da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CASADO ROBLEDO, S. (1999): La Contabilidad de las Administraciones Públicas. Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas (I.C.A.C.). Madrid.



DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA (1998): Manual de la Hacienda Local de Gipuzkoa.



DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA (2007): Guía de gestión por objetivos para los ayuntamientos de Gipuzkoa.



GONZÁLEZ-PUEYO, JESÚS MARÍA; VIGO MARTÍN, BEATRIZ (2018): Manual de Presupuestos y Contabilidad de las Corporaciones Locales. Ed. El Consultor de los Ayuntamientos y de los Juzgados. 9ª Edición.



NORMA FORAL 21/2003, de 19 de diciembre, Presupuestaria de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Gipuzkoa (BOG 30-12-2003).

Gehiago sakontzeko bibliografia

BENITO LÓPEZ, B. (1995): Manual de Contabilidad Pública. Pirámide. Madrid.

CARRASCO DÍAZ, D.; BALBOA LA CHICA, P.M.; ORTEGA JIMÉNEZ, C. y TURANZAS ROMERO, M.D. (2006): Contabilidad pública local. Fundación Asesores Locales. Málaga.

CARRASCO DÍAZ, D. (Coord.) (2011): Contabilidad Pública adaptada al PGCP 2010. Fundamentos y ejercicios. Ediciones Piramide. Madrid.

IGAE. INTERVENCIÓN GENERAL DE LA ADMINISTRACIÓN DEL ESTADO (1994): Principios Contables Públicos: documentos 1 a 8. Ministerio de Economía y Hacienda. Madrid.

IGAE. INTERVENCIÓN GENERAL DE LA ADMINISTRACIÓN DEL ESTADO (1995): Manual de Contabilidad Pública. Ministerio de Economía y Hacienda. Madrid.

IGAE. INTERVENCIÓN GENERAL DE LA ADMINISTRACIÓN DEL ESTADO (1995): Manual de Contabilidad Pública: Supuestos. Ministerio de Economía y Hacienda. Madrid.

IHOBE, Sociedad Pública de Gestión Ambiental (2019). Agenda 2030 LOCAL Cómo abordar los Objetivos de Desarrollo Sostenible desde el ámbito local. Guía práctica. www.ihobe.eus/publicaciones/agenda-2030-local-como-abordar-objetivos-desarrollo-sostenible-desde-ambito-local-guia-practica-2

Aldizkariak

Revista UDALGIDA: udalen finantzak-finanzas municipales.
Revista Auditoría Pública.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDAZ ODRIOZOLA, MAIDER
  • IBARLOZA ARRIZABALAGA, ANDER
  • IBARLOZA ARRIZABALAGA, ERRAPEL MIRENA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

11:00-13:00

11:00-13:00

21-25

10:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

11:30-12:00

30-30

11:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

11:30-12:00

28-29

10:30-12:00

10:30-12:00

30-30

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

10:30-12:00

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.1 - .
  • Aula 0.1 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

09:00-11:00

09:00-11:00

21-25

09:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

10:00-10:30

30-30

10:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

10:00-10:30

28-29

09:00-10:30

09:00-10:30

30-30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

09:00-10:30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.3 - .
  • Aula 2.3 - .