Eduki publikatzailea

• Xabier Marichalar Mendia
  • Rafael Martínez-Conde Llamosas

Ikerketa-ildoak

Ahoko minbizia patologia garrantzitsua da Euskal Herrian, biziraupen tasa txikia agertzen baitu 5 urtera. Kasu askotan, leukoplasia edo ahoko gaixotasun likenoidea bezalako minbiziaurreko prozesuak ematen dira minbiziaren aurretik. Diagnostiko goiztiar eta prebentzio eraginkor bat neoplasia horretan egitea ahalbidetuko diguten markatzaileak aurkitu behar ditugu.

Ahoan, hilgarriak izan gabe pazienteen bizi-kalitatea dezente murrizten dituzten gaixotasunak daude: Gaixotasun Periodontala, Aho Kartsuaren Sindromea, Gaixotasun Periinplantarioa, zenbait neoplasia, etab. Gure xedea da patologia horien inguruko ezagutzan sakontzea, beren prebentzio, pronostiko eta terapiarako erabilgarriak diren datu klinikopatologiko eta genetikoak lortzeko.

Transferentzia eta berrikuntza eskaintza

Taldekideak ondokoetan aditu diren doktore klinikoak dira gehienbat: Medikuntza eta Ahoko patologia, Ahoko kirurgia, Aho eta aurpegiko mina, periodonzia eta osteointegrazioa. Horregatik guztiagatik, taldeak aholkuak eman, txostenak egin eta prestakuntza eman dezake arlo guztietan. Horrez gain, eskarmentu handia dauka aplikazio estatistikoan eta, horrenbestez, txostenen idazketan eta ikerketa proiektuen garapenean lagun dezake.

Tresneria

• Odontologia talde klinikoak.
  • Analisi histopatologiko eta immunokimikorako laborategia.
  • Genetika laborategia.

Proiektu aipagarrienak

Proiektuaren izenburua: Determinación de los patrones de expresión de microRNAs y su relación con la metilacion en muestras de pacientes con desordenes orales potencialmente malignos (PI13/01211).
Finantzaketa erakundea: Fondo de Investigación Sanitaria. Instituto de Salud Carlos III. Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioa. Espainiako Gobernua.
Hasiera data: 2014 Amaiera data: 2016

Proiektuaren izenburua: Validación de microRNAs como biomarcadores diagnósticos en cáncer y precáncer oral (2013111005).
Finantzaketa erakundea: Eusko Jaurlaritzako Osasun Saila.
Hasiera data: 2013 Amaiera data: 2015

Proiektuaren izenburua: Euskal Unibertsitate Sistemako Ikerketa Taldeen jarduerak babesteko laguntzak (IT809-13).
Finantzaketa Erakundea: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Eusko Jaurlaritza.
Hasiera data: 2013 Amaiera data: 2015

Proiektuaren izenburua: Unidad de formación e investigación mulstidisciplinar sobre enfermedades microbianas para la promoción de una vida y un envejecimiento saludable
Finantzaketa erakundea: Prestakuntza eta ikerketa unitateak. UPV/EHU
Hasiera data: 2011 Amaiera data: 2014