Eduki publikatzailea

• Joseba Rios Garaizar
  • Diego Garate Maidagan

Ikerketa-ildoak

Taldearen izena: Geobiodibertsitatea: Mendebaldeko Pirinioetako Mesozoiko eta Zenozoikoko Geologia, Erregistro Fosila eta Ondarea.

Mendebaldeko Pirinioetako (Euskokantauriar arroa, Iruñeko arroa, Ebroko arroaren mendebaldeko sektorea eta gune mugakideak) Mesozoikoko eta Zenozoikoko ornodunen eta horiei lotutako bioten azterketa geologikoa eta paleontologikoa, askotariko alderdiak landuta hala nola sedimentologia eta estratigrafia, tektonika sinsedimentarioa eta hidrotermalismoa, geokimika eta tafonomia, sistematika eta filogenia, berreraikuntza paleoanbiental eta paleoekologiko ebolutiboa, paleobiogeografia eta biokronologia.

Ikerketa lerroak:

1.  Azterketa eremuetan Kretazikoari eta Zenozoikoari lotutako ornodunen eta bioten elkarketen testuinguru geologikoa eta tafonomikoa.
  2. Ornodunen eta haiei lotutako bioten faunen paleobiodibertsitatea eta biokronologia.
  3. Paleoekologia ebolutiboa eta paleobiogeografia: aztertutako faunei eta eremuei lotutako aldaketa biotikoak eta ingurumen aldaketak.
  4. Geobiodibertsitatea, ondarea eta gizarte hedakuntza.

Transferentzia eta berrikuntza eskaintza

Azterketa eremuen txosten tekniko geologikoak

Azterketa eremuen txosten tekniko paleontologikoak

Azterketa eremuen ondare geologiko eta paleontologikoaren ebaluazioa

Geokontserbazioari buruzko lanak

Geologiari, paleontologiari eta geokontserbazioari buruzko prestakuntza jarduerak, konferentziak eta hitzaldi teknikoak nahiz dibulgaziokoak.

Tresneria

• Orri meheak prestatzeko laborategia (Geologiako Atala)
  • Lagin geologikoen eta paleontologikoen 3Dko eskaneatze taldea
  • UPV/EHUren zerbitzu orokorrak (X izpien difrakzioa, mikroskopia elektronikoa, etab.)
  • Lagin mikro eta makropaleontologikoak erauzteko eta prestatzeko ekipoak (Saileko laborategia)

Proiektu aipagarrienak

PROIEKTUA: Estudio paleobiológico de los vertebrados del Cretácico y Paleógeno de los Pirineos occidentales en el contexto ibérico. Patrimonio natural. Erreferentzia: CGL2013-47521-P. Erakunde finantzatzailea: Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioa. Iraupena: 2014-2015 (2016ko irailera arte luzatua).

IKERTALDEA:"Geobiodibertsitatea: Mendebaldeko Pirinioetako Mesozoiko eta Zenozoikoko Geologia, Erregistro Fosila eta Ondarea." Erreferentzia: PPG17-05 taldea (Euskal Herriko Unibertsitatea) Erakunde finantzatzailea: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) Iraupena: 2017-2018.

PROIEKTUA: Arquiplat (plataformas carbonatadas: variabilidad arquitectural en función de los cambios de producción de los sistemas carbonáticos). Erakunde finantzatzailea: Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioa. Iraupena: 2015-2018. PROIEKTUA: Geología, Geocronología y Paleobiología de los yacimientos de la Sierra de Atapuerca, VI. Erreferentzia: CGL2015-65387-C3-2-P. Erakunde finantzatzailea: Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioa. Iraupena: 2016-2018.

PROIEKTUA: Ambientes marinos someros a continentales con registro de vertebrados del Jurásico superior-Eoceno. Erreferentzia: CGL2017-85038-P. Erakunde finantzatzailea: Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioa. Iraupena: 2018-2021.