Eduki publikatzailea

Posta elektronikoa
ana.dezaballa@ehu.eus
Web orria
(Beste leiho bat zabalduko du) http://www.paisvascoyamerica.eu

Osakideak

• Ana de Zaballa Beascoechea
  • Oscar Álvarez Gila
  • Juan Bosco Amores Carredano
  • Alberto Angulo Morales
  • Dorleta Apaolaza Llorente
  • Álvaro Aragón Ruano
  • Ernesto García Fernández
  • Jon Ander Ramos Martínez
  • José Rodríguez Fernández
  • Ana Ugalde Zaratiegui
  • Imanol Vitores Casado
  • Alain Santos Fuentes
  • Iratxe Perea Ozerin
  • Alexander Mirena Ugalde Zubiri
  • Koldobika Sáenz del Castillo Velasco

Ikerketa-ildoak

Ikertaldeak garapen historiakoari loturiko bi ardatz jorratzen ditu, paralelismoak eta zaldi gaineko harremanak Europa -Euskal Herria, hain zuzen ere- eta Amerika artean. Alde batetik, XV. eta XIX. mendea bitarteko Espainia eta Amerikako botere gune, forma eta erakundeen inguruko ikerketak daude; eta, bestetik, XV.-XX. mendetako Europa eta Amerikaren arteko migrazioen (lotura sozialak, harreman ekonomikoak eta kultura harremanak) inguruko ikerketak daude. Ikertalde bilakatzearen xedea da bere ikertzaileen (irakasle-ikertzaileak eta ikasten dauden ikertzaileak) lanen kopurua eta kalitatea areagotzea eta hedapen handiagoa ematea aipatu lanei nazio mailan zein nazioartean.

Ikertaldeko ikertzaileak gai horietako osagai zehatzak aztertzen nabarmendu dira eta, halaber, nazio mailako zein nazioarteko ikerketa sare ezberdinetan sartzea lortu dute. Ondokoak bezalako gaiak jorratu dituzte, esaterako: fiskalitatea aztertzea Europan zein Amerikan, Amerikako Eliza, eliz epaitegiak Amerika kolonialean, Espainiako administrazioaren botorea Atlantikoaren bi aldetan edo migrazioen garapena. Ikerketa horietan, ikuspegi konparatiboa aplikatu dute, alderaketak eginaz beste eremu geografiko batzuekin.

Transferentzia eta berrikuntza eskaintza

Ikertalde honetako kideek ondorengo ikerketa proiektuetan parte hartu dute:

1. La herencia clásica. Descripciones y representaciones del mundo hispánico (siglos XVI-XIX). IP: Jesús Paniagua Pérez. MINECO(HAR2015-65007-C4-1-0). Ikertalde honetako partaideak: Juan Bosco Amores
  2. Migrazioni italiane e spagnole al plata tra fine XIX secolo e la Contemporaneità. Un utile strumento di interpretazione delle attuali migrazioni mediterranee? Ricerca e diseminazione. IP: Luciano GALLINARI (Consiglio Nazionale della Ricerche, Italia).
  3. Poder, sociedad y fiscalidad al norte de la Corona de Castilla en el tránsito del Medievo a la Modenidad.MINECO (HAR2014-52469-C3-3-P). Talde honekako kideak: Ernesto García, José Fernánd

Proiektu aipagarrienak

Izenburua: Poder, sociedad y fiscalidad en el entorno geográfico de la Cornisa Cantábrica en el tránsito del Medievo a la Modernidad

Ikertaldeko kidea: Ernesto García Fernández