Atzerriko unibertsitateetan eta goi-mailako zentroetan euskara irakasteko prestakuntza ikastaroa

Gasteizen, 2019ko urriaren 4tik azaroaren 30era

UPV/EHU-Etxepare

Euskal Herriko Unibertsitateak (Euskararen eta Etengabeko Prestakuntzaren arloko Errektoreordetzak), Etxepare Euskal Institutuarekin lankidetzan, atzerriko goi-mailako zentroetan euskara irakasteko irakurleei bideratutako prestakuntza ikastaroa eskainiko du.

Hasiera-hasieratik, euskara atzerriko hizkuntza gisa irakasten duten irakasle edo irakurleen prestakuntza osatzea izan dugu helburuetako bat. Prestakuntza irakurleek lekuan bertan dituzten berariazko premiak kontuan izanik diseinatu dugu eta atzerriko unibertsitateetan eta goi-mailako zentroetan, Etxepare Euskal Institutuarekin dituzten lankidetzen bidetik, gisa horretako lanpostuak bete nahi dituzten lizentziatuei edo graduatuei zuzendutakoa da.

Bi erakundeon artean sinatu dugun lankidetza-hitzarmenari esker prestakuntza hori proposamen zehatzen bidez gauzatu ahal izango dugu. Prestakuntza ikastaroa hainbat gairen ingurukoa izango da, hizkuntza, didaktika, metodologia nahiz kultura ardatz hartuta.

Ikastaroaren antolaketa eta zuzendaritza

Ikastaroa elkarrekin antolatu dute Euskal Herriko Unibertsitateko Euskararen eta Etengabeko Prestakuntzaren arloko Errektoreordetzak eta Etxepare Euskal Institutuak.

Zuzendaritza:

• Mari Jose Olaziregi Alustiza (Euskal Herriko Unibertsitatea. Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Saila).
  • Garbiñe Iztueta Goizueta (Etxepare Euskal Institutuko Euskara Sustatzeko eta Hedatzeko zuzendaria).

Helburuak

• Lanerako estrategia eraginkorra proposatzea euskara atzerriko hizkuntza gisa ezagutu eta eskuratzearen inguruan.
  • Euskararen berezitasunak eta espezifikotasuna testuinguru elebakarretan edo/eta eleanitzetan.
  • Alderdi soziokulturaletan eta balioetan sakontzea, euskara bitarteko hartuta.
  • Atzerritarrei euskara irakasteko eta horiek euskara ikasteko prozesuetako trebetasunak eta gaitasunak optimizatzea IKTak eraginkortasunez erabiltzearen bidez.

Norentzat

Humanitateetako goi-mailako graduatuei eta lizentziatuei bideratutakoa izango da, betiere hizkuntza-eskakizunak betetzen badituzte (EGA edo legezko titulazio baliokidea izatea). Hala ere, lekurik bada, Giza Zientzietako 4. mailako ikasleak eta beste lizentzia edo graduetako graduatu eta lizentziatuak ere egin ahal izango dute ikastaroa.

Parte-hartzaileen gehieneko kopurua 40koa izango da. Gutxienekoa, berriz, 23 lagunekoa.

Ikastaroaren programa

Ikastaroaren lekua

Elurreta eraikina: 105. gela
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Nieves Cano 33, 01006 VITORIA-GASTEIZ

Iraupena eta Ordutegia

• 2019ko urriaren 4tik azaroaren 30era.
  • Ostiraletan, 16:00etatik 20:20ra (20 minutuko atsedenarekin) eta larunbatetan 9:00etatik 13:20ra (20 minutuko atsedenarekin).
  • Irakas-orduen kopurua: 56.

Matrikularen zenbatekoa

Matrikularen zenbatekoa 350 eurokoa izango da eta gastu akademikoak eta material didaktikoa hartuko ditu barne.

Akreditazioa

Izen ematea ordainduta Etxepare Euskal Institutuak egindako bertaratze ziurtagiria eskuratu ahal izango da.

Gainera, ikastaro osagarrien ziurtagiria  eskatu ahal izango zaio EHUri.

Bertaratzea ezinbestekoa izango da, eta ez bertaratzeen zenbatekoak ezingo du gainditu ikastaroaren iraupenaren % 15, ez bertaratzeko arrazoia edozein delarik ere.

Izen ematea

Matrikula on-line egin ahal izango da. Izena-emateko epea irekita mantenduko da irailaren 17tik urriaren 1era (biak barne).

Ikastaroko parte-hartzaileak izen ematea (bankuko ordainagiri eta guzti) gauzatutako ordenari jarraiki hautatuko dira.

Matrikularen zenbatekoa ordaintzeko bankuko transferentzia egin beharko da ondorengo kontu korrontera:

• KUTXABANK: ES41 2095 0292 9132 3900 1792
  • Kontzeptua: Izen-abizenak – EUSKARA IRAKASTEKO IKASTAROA.

Izen-ematea egiteko honako dokumentazioa erantsi beharko zaio matrikulari, pdf formatuan:

• Bankuko transferentziaren ordainagiriaren kopia
  • NAN edo pasaportearen kopia
  • Unibertsitateko tituluaren kopia
  • EGA edo baliokidearen kopia

Matrikula egin ondoren ez da ordaindutako zenbaterik itzuliko, non eta plazak ez diren amaitu edo ikastaroa bertan behera geratu.

Informazio gehiago

UPV/EHU