XSLaren edukia
Ingeniaritza Genetikoa eta Analisi Genetiko Molekularra
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Biologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 35 | 45 |
Mintegia | 5 | 15 |
Gelako p. | 5 | 15 |
Laborategiko p. | 15 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
1.Azido nukleikoen in vitro analisia eta manipulazioa ahalmentzen duten eta Genetika Molekularrean eta genomen analisi molekularrean ohikoak diren estrategia metodologikoak eta teknologikoak ezagutzea eta erabiltzea.
2.Teknika molekularrek Ikerketan, Biomedikuntzan eta Bioteknologian dauzkaten aplikazioak ezagutzea eta konprenitzea
3.Analisi molekularrean erabiltzen diren oinarrizko prozedurak ezagutzea eta maneiatzea.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
1.Analisi eta sintesi gaitasuna garatzea, eta arrazoiketa kritikoan eta konpromiso etikoan aurrepausuak ematea
2.Antolakuntza eta planifikazio gaitasunetan aurrera egitea
3.Taldeko lana garatzea
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
EGITARAU TEORIKOA
1.- DNA errekonbinantea. Definizioa eta helburuak. DNA errekonbinantearen tenologiaren testu-inguru historikoa. Geneen maneiurako erabili ohi diren tekniken analisi orokorra. Biologia Molekularreko oinarrizko kontzeptuak.
DNA-REN ANALISI ETA MANEIUAREN OINARRIAK
2.- Azido nukleikoen maneiurako oinarrizko teknika esperimentalak. DNAren eta RNAren erauzketa, purifikazioa, kuantifikazioa eta elektroforesia. Lanabesa entzimatikoen erabilera. Hibridazioa. Southern-a.
3.- DNAren in vitro anplifikaziorako teknikak: PCR teknikaren deskripzioa. Erreakzioaren osagaiak eta baldintza orokorrak. Hasle espezifiko eta inespezifikoen diseinua. PCR produktuen klonazioa. Mutagenesi zuzendua. Real Time PCR-a. Sekuentziazioa. DNAren sintesia
4.- Genotipoen identifikazioa. Polimorfismoak eta DNA-markatzaileak: RFLP-ak, VNTR-ak, mikrosateliteak. SNP-ak. Genotipoen identifikazioaren aplikazioak.
5.- Geneen adierazpenaren analisirako oinarrizko teknikak. Northern-a, RT-PCRa, in situ hibridazioa, adierazpen-mikroarraiak, Western-a, inmunohistokimika, proteomika,
DNA-REN MANIPULAZIOA ETA ADIERAZPEN GENIKOAREN KONTROLA BAKTERIOETAN
6.- DNA errekonbinantearen klonazioa bakterioetan. Sistema ostalariak. Klonazio bektoreak eta beroien ezaugarriak. Bakterioen transformazioa. Transformanteen hautespena. DNA plasmidikoaren erauzketa eta purifikazioa.
7.- Gene heterologoen adierazpena bakterioetan: Arazoak eta nola gainditu. Adierazpen-bektoreak. Promotore induzigarriak. Adierazpen-sistemak. Fusio-geneak. Proteinen purifikazioa eta detekzioa. Gene markatzaileak. Bakterioen eraldakuntza genetikoaren aplikazioak.
8.- Genotekak. Genoteka genomikoak eta cDNA-genotekak. Klonazio genotekak eta adierazpen genotekak. Klonatutako geneen identifikazioa: markaturiko zundekin hibridazioa, proteinaren bilaketa, aktibitate biologikoen bilaketa.
DNA-REN MANIPULAZIOA ETA ADIERAZPEN GENIKOAREN KONTROLA EUKARIOTOETAN
9.- Sistema ostalari eukariotikoak. Zertarako? DNAren klonazioaren orokortasunak eukariotoetan: Geneen transferentziarako metodo orokorrak. Transfekzio ez-egonkorra eta egonkorra
10.- Genetikoki eraldaturiko legamiak: Legamia ostalarien ezaugarriak. Geneen transferentziarako ohiko metodoak. Klonazio-bektore motak eta beroien ezaugarriak. Gene heterologoen adierazpenaren kontrol sistemak. Aplikazioak.
11.- Genetikoki eraldaturiko landareak: Geneen transferentzia landareetan. Klonazio-bektore motak eta beroien ezaugarriak. Gene heterologoen adierazpenaren kontrol sistemak. Aplikazioak.
12.- Ugaztun zelulen eraldakuntza genikoa: Geneen transferentzia ugaztun zeluletan.. Klonazio-bektore motak eta beroien ezaugarriak. Gene heterologoen adierazpenaren kontrol sistemak. Aplikazioak.
13.- Geneen etenketa, ixilarazpena eta edizioa: Errekonbinazio homologoa. Errekonbinazio leku-espezifikoa eta geneen etenketa baldintzatua. RNAren interferentzia (iRNA)-ren bidezko geneen ixilarazpena: zentzu kontrako oligonukleotidoak, siRNAak eta mikroRNAak. Geneen edizioa CRISPR/Cas9-ren bidez.
14.- Genetikoki eraldaturiko animaliak. Sagu transgenikoen ekoizpena: knockout eta knockin saguak. Adierazpen kontrolaturiko sistemak. Beste animali trangenikoen ekoizpena. Transferentzia nuklearra. Aplikazioak.
15.- Terapia genikoa ex vivo vs. in vivo eta somatikoa vs. germinala. Gizaki-zelulen transfekzio-sistemak. Terapia genikoaren erabilera gaixotasun genetiko eta hartutakoetan.
EGITARAU PRAKTIKOA
Lambda fagoaren klonazioa pUC18 plasmidoan:
a)Lambda fagoaren eta pUC18 bektorearen liseriketa. Ligazioa
b)Ligazioarekin transformazioa eta medio hautatzailean ereitea
c)Errekonbinanteen DNA plasmidikoaren erauzketa eta purifikazioa
d)DNA plasmidikoaren liseriketa eta klonatutako zatien analisia
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiak dozentzia-modalidade desberdinak barneratzen ditu. Eskola magistralen bidez kontzeptu teorikoak azalduko dira. Gelako praktiketan edukin teorikoak egoera problematikoen ebazpenerako aplikatuko dira, esperimentu teorikoen planteamendua egiteko erabili behar diren kalkuluak eta emaitzen analisia egitea baimenduko duten ariketak planteatuko dira. Mintegietan ikasitako metodologien aplikazioen biderakortasunari, segurtasunari eta gizarte pertzepzioari buruzko txosten zientifiko batzuk kritikoki aztertuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio-sistemak zera barneratzen du:
1) idatzitako amaierako bakar-proba, non test-galderak (%15) eta garatzeko galderak (%35) ebatzi beharko baitu ikasleak (azken notaren %50a). Atal bakoitzeko gutxienez 4,0 bat atera behar da ikasgaia aprobatzeko;
2) egindako lan esperimentalari dagokion talde-txostena (azken notaren %30a).
3) idatzitako talde-probak, non problema teorikoak zein praktikoak ebatzi beharko ditu ikasle-taldeak (azken notaren %10a)
4) egindako mintegiei dagozkion talde-txostena (azken notaren %10a).
Irakasgaia gainditzeko atal bakoitzean gutxieneko nota eskatzen da (4/10).
Ebaluaketa jarraiari uko egiteko irakasleari zuzenduriko arrazoiketa idatzia eskatzen da eta idatzizkoa dozentziaren lehenego 9 asteetan entregatu behar da.
Ikasleak amaierako bakar-probara aurkezten ez bada, ebaluazioaren deialdian Ez Aurkeztua agertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak ONDOKO MATERIALA ESKAINIKO DIO IKASLEARI:
TEORIA ESKEMA/IRUDI BILDUMA eskola magistralen jarraipena errazteko.
PROBLEMA BILDUMA. Bilduma honetan oinarriturik, ikasgelan zenbait problema azalduko dira, gainerakoak lan pertsonala eta talde-lana egiteko material gisa erabiliko dira.
LABORATEGIKO PRAKTIKEN PROTOKOLOAK. Bertan, laborategian bete behar diren urrats esperimentalak deskribatzeaz gain, praktika bakoitzak duen helburua eta bere oinarri teorikoak azaltzen dira. Praktika egin aurretik, nahitaezkoa da protokoloaren irakurketa, modu autonomoan egin behar baitituzue praktika bakoitzari dagozkion eginkizunak.
MINTEGIETARAKO PROTOKOLOAK, praktiken protokoloarekin batera eskainiko da. Honetaz gain, mintegi bakoitzak beharko lukeen dokumentazio espezifikoa saioan bertan banatuko da.
Beharrezkoa den materiala irakasgaiaren gela birtualean eskegita egongo da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Nicholl D.S.T. (2008) An introduction to Genetic Engineering. Cambridge University Press (3ª edición) Ed. Wiley ISBN-10: 0521615216
- Perera J, Tormo A., García JL (2002) Ingeniería Genética (volumen I ISBN: 9788477389644; volumen II ISBN: 9788477389651). Ed Síntesis.
- Wink M. (redactor) (2011) An introduction to Molecular Biotechnology: Fundamentals, Methods and Applications. ISBN-10: 3527326375
- Stephenson F. 2012. Cálculo en Biología Molecular y Biotecnología. Guía de matemáticas para el laboratorio. 2ª ed. Elsevier. ISBN 8490220913
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Lewin, B. (2011) Genes X; Jones and Bartlett Publishers, Massachussets. ISBN-13: 9780763766320
- Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman. 2007. The Cell: A Molecular Approach. 4ª Ed. Sinauer associates.
- Pierce, B.A. Genetics Essentials: Concepts and Connections. 2015 (3rd Ed.). W. H. Freeman and Co. ISBN: 1464190755
Aldizkariak
Nature
Science
Nature Review Genetics
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE ESCOBAL, ANA ISABEL
- FULLAONDO ELORDUI-ZAPATERIECHE, ASIER
- JUGO ORRANTIA, BEGOÑA MARINA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 13:00-14:00 | ||||
16-24 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
20-21 | 13:00-14:00 | ||||
24-25 | 13:00-14:00 | ||||
27-30 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
29-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
26-28 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 13:00-14:00 | ||||
22-23 | 13:00-14:00 | ||||
25-25 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 13:00-14:00 | ||||
16-24 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
20-21 | 13:00-14:00 | ||||
24-25 | 13:00-14:00 | ||||
27-27 | 13:00-14:00 | ||||
27-30 | 13:00-14:00 | ||||
28-30 | 13:00-14:00 | ||||
29-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 10:30-11:30 | ||||
26-27 | 13:00-14:00 | ||||
26-28 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 13:00-14:00 | ||||
26-27 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 13:00-14:00 | ||||
22-23 | 13:00-14:00 | ||||
25-25 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-25 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | 15:00-18:00 |