C-Glass Drawing 2024.Malaga

Glass Drawing 2024.Malaga

1.- Datuak

Irudia
Glass Drawing 2024.Malaga
  • Izenburua: Glass Drawing 2024.Malaga
  • Artea eta Proiektua: Olabe Basogain 
  • Laguntzaileak: FIRST LEGO League Araban parte hartzen duten gazteak (2024ko martxoaren 2a)
  • Teknika: Binilo zeharrargia kristal gainean
  • Tamainia: 2 m x 2 m (4 metacrilato  1x1)
  • Data: 2024ko apirila
  • Tokia: Pabellón Universitario (Mapa)

 

2.- Deskribapena

Irudia
1. Panela eta 2. Panela (Glass Drawing 2024.Malaga)

Glass Drawing 2024.Malaga 6. ordenako Hilbert kurba bat adierazten du. David Hilbert matematikari alemaniarrak du izena. Espazioa betetzeko kurba fraktal jarraitu baten ideia matematikoa aztertzen du. Espazioa betetzen ez duten kurba sinpleagoek ez bezala, Hilbert kurbaren helburua bi dimentsioko kurbak espazio-eremu oso bat guztiz eta etengabe betetzeko aukera frogatzea zen. Hau dimentsioko matematikaren alorrean esplorazio esanguratsua izan zen eta hutsune kontzeptual bat bete zuen dimentsioak ulertzeko eta nola erlazionatzen diren mundu errealarekin.

Kurba errekurtsiboki eraikitzen da, hau da, iterazio edo ordena bakoitzean bere buruaren bertsio konplexuago batekin behin eta berriz ordezkatzen den eredu sinple batekin hasten da. Piezak bost ordenako lau panelez osatuta dago, kontinenteak deitzen ditugunak, bakoitzak herrialde deitzen ditugun lau ordenako lau kurba dituena, bakoitzak hiru ordenako lau kurba dituena, probintziak deitzen ditugunak. Lau kontinenteak kontinente arteko hiru zubiren bidez daude lotuta; kontinente bakoitzean lau herrialdeak nazioarteko hiru zubiren bidez lotzen dira; eta herrialde bakoitzean, bere lau probintziak hiru zubi nazionalen bidez lotzen dira. Zubiak kolorez kodetuta daude azpiegitura orokorraren erreferentzia bisuala emateko. Lengoaia iteratibo bat ere garatu dugu, zeinetan ordena bakoitietako kurbei (1,3,5) betaurreko deitzen zaie (bere ertz ezagugarriagatik) eta ordena bikoitiko kurbei (2,4,6) poteak (haien ertzagatik ere) deitzen zaie.

Edalontzi bakoitza maila baxuko lau poterekin sortzen da, eta pote bakoitza maila baxuko lau edalontzirekin sortzen da. Konposizio-lengoaia hauek (potoak edalontziak egiten dituzte, eta betaurrekoak poteak) hiru zubi bidez (nazionala, nazioartekoa eta kontinente artekoa) duten konektibitateaz gain, irudi konplexu hori bere buruan barneratzeko tresnak eskaintzen dizkiote ikusleari. Kurba protagonista anitz eta harreman anitz dituen istorio gisa ikusten da, irudiaren irudikapen sinbolikoa ahalbidetuz, hura ulertzeko eta gogoratzeko moduan. Geroago, istorioak irudia eskura jartzen du gogoan, eta ikusleak kanpoko laguntzarik gabe birsor dezake. Artelan honek hiru zeregin kognitibo hauek kurba konplexuen manipulazio mentalak ahalbidetzen dituen metodologia berritzaile batekin egiten ditu. Ideia hauek museoetan eta hezkuntza-erakundeetan esperientzia kognitibo eta artistiko berriak aztertzea dute helburu.

Artelan honen bigarren berrikuntza kognitibo-maila batek Hilbert-en kurbaren egitura periodikoa aprobetxatzen du Karratu Magikoa deitzen dugun kolore-simetriari buruzko azterketa geometrikoa gauzatzeko. Karratu Magikoaren kontzeptua Txina, India eta Ekialde Hurbileko antzinako kulturetan sortu zen, baina, ez zen greziarren, babiloniarren, egiptoarren edo kolonaurreko amerikarren kulturetan agertu. Artelan honetan lau koloreak (gorria, horia, berdea eta urdina) konbinatzen dira aldibereko simetria anitz sortzeko errenkadetan, zutabeetan, diagonaletan eta habiatutako multzoetan. Testuan oinarritutako simetria-lengoaia bat garatu dugu, ikusleari simetria-kopuru zabala oinarrizko eredu batekin (PA-BE) deskonposatzeko aukera ematen diona. Letra bakoitzak kolore baten abstrakzio bat adierazten du eta ikusleari aukera ematen dio artelana ulertzeko, gogoratzeko eta birsortzeko hiru lan konplexu berberak egiteko kanpoko laguntzarik gabe.

Bi ideia berritzaile hauen konbinazioak zalantzan jartzen ditu ikastetxeetako ikasleen gaitasun kognitiboei buruzko aurreiritzi asko. Nazioarteko azterketaren arabera, PISA ikastetxeko ikasleek oso gaitasun kognitibo mugatuak dituzte beren buruan sinboloak irudikatzeko eta prozesatzeko. Ikasle gehienek eragiketa aritmetiko oso sinpleekin konbinatuta bi edo hiru zenbakizko ikur dituzten sistemak soilik prozesatzeko gai dira. Esaterako, ESPAINIAKO eskola-biztanleriaren %95ak gaitasun kognitiboa lortzen du PISA gaitasun-eskalaren beheko mailetan (1-2-3-4).

Ideia horiek aztertzeko, tailer praktiko bat sortu dugu, non parte-hartzaileek, haurrek eta helduek, irudien konposizioaren eta koloreen simetrien lengoaiak ikasten dituzten, artelan honen ideiak ikasi eta gero beren kabuz birsortzeko.

Glass Drawing 2024.Malaga