Mobility Lab Campus

Mobility Lab Campus

1.- Datuak

EIVGren sotoa - MLCren espazioa
  • Izenburua: Mobility Lab Campus
  • Artea eta Proiektua: Olabe Basogain 
  • Teknika: Biniloak
  • Tamainia: 10 binilo, 3-4, 8 m x 2m
  • Data: 2025eko iraila
  • Tokia: Gasteizko Ingeniaritza Eskolako sotanoa

 

2.- Deskribapena

Mobility Lab Campusa EIVG sotoan

Ongi etorri! Gasteizko Ingeniaritza Eskolako Mobility Lab Campusera.

Espazio hau laborategi-korridore bat baino gehiago da: mugimendu-, helburu- eta lankidetza-galeria bat da.

Mural bakoitza irudiaren eta ideiaren arteko elkarrizketa bat da, interpretaziora, konexiora eta hausnarketara irekia.

- Ibilbidea ezkerraldetik (9. horma-iruditik - Mugimendua esanahiarekin - Belaontziak)

Alde honek energiaz, sistemez eta eraldaketaz hitz egiten digu: botere gordinetik ekintza finera.



1. horma-irudia – Boterea nahita (Zezena)
Denok ezagutzen dugu boterea. Baina asmorik gabe, boterea bueltaka dabil. Benetako erronka hori zuzentzea da, indarra galdu gabe.

2. horma-irudia – Txinpartatik kalera (Mendi Harritsuak)
Ideiak txinparta gisa sortzen dira — distiratsuak, iragar ezinak. Baina garrantzitsuena da nola bidaiatzen duten munduan zehar. Txinparta baten eta kale baten artean marruskadura, diseinua eta iraunkortasuna daude.

3. horma-irudia – Abiadura orekaduna (zalduna eta zaldia)
Kontrolik gabeko abiadura kaosa da. Oreka da garrantzitsuena: kontrola eta bulkada bat datozen une delikatu hori.

4. horma-irudia – Begirada horizontera (Irudia kanpora begira)
Ekin aurretik, begiratu egin behar da. Datuetatik haratago, orainalditik harago. Hau da begirada luzea — pentsatu ez bakarrik gaur, baina datozen hamarkadetan.

- Ibilbidea eskuinaldetik (9. horma-iruditik - Zentzudun mugimendua - Belaontziak)

Alde honek ikuspegiaz, taldeaz eta berrikuntzaren giza aldeaz hitz egiten du.

5. horma-irudia – Bizkortasuna eta zailtasuna (txirrindularia)
Txirrindulari hau ez doa lur lauan. Igoerak axola du. Irmotasunak presioa aitzinamendu bihurtzen du. Eta bizkortasuna, egokitzeko gaitasuna, da lasterketan mantentzen gaituena.

6. horma-irudia – Elkarrekin mugitzen gara (Arraun taldea)
Teknologiarik ez dabil pertsonarik gabe. Ez dago erritmorik gabeko talderik. Lankidetza ez da gehigarri bat — funtsezkoa da.

7. horma-irudia – Diseinuz aurrera egitea (hiriaren ingurua)
Ibili genuen guztia — eskailerak, kaleak — inoiz trazu bat izan zen, erabaki bat. Horma honek gogorarazten digu etorkizuna ez zaigula gertatzen: diseinatu egiten dugu.

8. horma-irudia – Doitasuna mugimenduan (tenislaria)
Laborategiko ekintza bakoitza atletarena bezalakoa da: denbora, atzeraelikadura eta doikuntza behar ditu. Zehaztasuna ez da geldirik egotea, mugimenduan presente egotea baizik.

Bigarren mailako sarreratik Mobility Lab Campusera iristean, 10 - Pasartea horma-irudiak atalase gisa hartzen zaitu: campuseko eguneroko bizitza mugimendu partekatu bihurtzen den igarobide bat, laborategian bizi den zientziaren eta gizartearen arteko elkarrizketa aurreratuz.

10. horma-irudia - Pasartea (Pertsonak oinez)

Laborategi honetan urrats bakoitzak aztarna uzten du eta bidegurutze bakoitzak aukerak zabaltzen ditu. Pasartea ez da igarobidea bakarrik: zientzia eta bizitza aurkitzen diren espazioa da.

Lan hau "Arte STEAM Irekia" proiektuaren parte da, ikusizko arteak zientziarekin eta teknologiarekin uztartzen dituena unibertsitate-campuseko espazioetan. Emaitza esperientzia sentsorial eta sinboliko bat da, igarobide bat begirada garaikide batetik naturarekiko kontenplazio eta konexiorako espazio bihurtzen duena.

 

9. horma-irudia – Mugimendua esanahiarekin (Belaontziak)

9. horma-irudia – Mugimendua esanahiarekin (Belaontziak)

Haizeak ez du eskurik
baina tinko eusten dio kandelari —
haren bulkadari jarraitzen diogu.

Unibertsitateko laborategi batean mugimendua intentzio bihurtzen da,
eta asmoa ezagutza bihurtzen da.

Belaontziak ez dira motorretan mugitzen: entzunez egiten dute aurrera, haizea hautemanez.
Era berean, zientziak eta gizarteak gaur egun kontzientziaz mugitu behar dute, ez indarrez.

1. horma-irudia - Boterea nahita (Zezena)

1. horma-irudia - Boterea nahita (Zezena)

Biderik gabeko indarra
esku batek izendatzea espero du
edo haizeak hautsia.

Energia aprobetxatu egin behar da, zentratu, eta nahi den lekura bideratu.

Denok ezagutzen dugu boterea. Baina asmorik gabe, boterea bueltaka dabil. Benetako erronka hori zuzentzea da, indarra galdu gabe.

 

2. horma -irudia - Txinpartatik kalera (Mendi Harritsuak)

2. horma -irudia - Txinpartatik kalera (Mendi Harritsuak)

Suak harria hausten du
bide bihurtzen diren haranak trazatuz —
mugimenduak bere bidea bilatzen du.

Ideiatik aplikaziora, ezagutzak paisaiak zeharkatzen ditu —
erresistentziak moldeatuta, diseinuak gidatuta.

Ideiak txinparta gisa sortzen dira — distiratsuak, iragar ezinak. Baina garrantzitsuena da nola bidaiatzen duten munduan zehar. Txinparta baten eta kale baten artean marruskadura, diseinua eta iraunkortasuna daude.

 

3. horma-irudia – Abiadura orekaduna (Zaldizkoa eta zaldia)

3. horma-irudia – Abiadura orekaduna (Zaldizkoa eta zaldia)

Indarraren eta fluxuaren artean
zaldizko bat isiltasunean fidatzen da
salto egin baino lehentxeago.

Maisutasuna ez da bakarrik zein azkar mugitzen garen,
baizik eta zein kontziente garen horretan.

Kontrolik gabeko abiadura kaosa da. Oreka da garrantzitsuena: kontrola eta bulkada bat datozen une delikatu hori.

 

4. horma-irudia - Begirada horizontera (Irudia kanpora begira)

4. horma-irudia - Begirada horizontera (Irudia kanpora begira)

Ikusi ezin duzuna
zure gorputza nola moldatzen duen oraindik
haizerantz makurtzen da.

Aldez aurretik ikustea ez da aurreikustea. Urrunago begiratzeko, denbora gehiago entzuteko eta presentziaz jarduteko ohitura da

Ekin aurretik, begiratu egin behar da. Datuetatik haratago, orainalditik harago. Hau da begirada luzea — pentsatu ez bakarrik gaur, baina datozen hamarkadetan.

 

5. horma-irudia – Bizkortasuna eta Irmotasuna (txirrindularia)

5. horma-irudia – Bizkortasuna eta Irmotasuna (txirrindularia)

Muinoa urruntzen ari da
baina gurpilak erantzuten ikasten du
erritmoarekin, ez atsedenarekin.

Laborategiko lana iraunkortasunean bizi da —
ez erronkarik ezean, baizik eta horien bidezko mugimenduan.

Txirrindulari hau ez doa lur lauan. Igoerak axola du. Irmotasunak presioa aitzinamendu bihurtzen du. Eta bizkortasuna, egokitzeko gaitasuna, da lasterketan mantentzen gaituena.

 

6. horma-irudia – Elkarrekin mugitzen gara (Arraun taldea)

6. horma-irudia – Elkarrekin mugitzen gara (Arraun taldea)

Palak olatua jotzen du
arnasa lerrokatzen denean bakarrik —
indarra konfiantzarekin hasten da.

Berrikuntza ez da norbanakoaren distiratik bakarrik sortzen —
koordinaziotik, erritmotik eta ikuspegi partekatutik sortzen da.

Teknologiarik ez dabil pertsonarik gabe. Ez dago erritmorik gabeko talderik. Lankidetza ez da gehigarri bat — funtsezkoa da.

7. horma-irudia – Diseinuz aurrera egitea (hiriaren ingurua)

7. horma-irudia – Diseinuz aurrera egitea (hiriaren ingurua)

Ezer ez kale honetan
asmorik gabe iritsi zen —
behin ideia bat besterik ez zen izan.

Diseinuan aurki daiteke diziplina —
eta beste batzuk ibil daitezkeen espazio bihurtzen da.
 

Ibili genuen guztia — eskailerak, kaleak — inoiz trazu bat izan zen, erabaki bat. Horma uridia honek gogorarazten digu etorkizuna ez zaigula gertatzen: diseinatu egiten dugu.

 

8. horma-irudia – Doitasuna mugimenduan (tenislaria)

8. horma-irudia – Doitasuna mugimenduan (tenislaria)

Arnasa geldi, gero kolpea
etorkizuna tentsioaren bidez kurbatzen da
formaren arabera.

Zehaztasuna intentzioak gidatutako mugimendua da.
 

Laborategiko ekintza bakoitza atletarena bezalakoa da: denbora, atzeraelikadura eta doikuntza behar ditu. Zehaztasuna ez da geldirik egotea, mugimenduan presente egotea baizik.

 

10. horma-irudia - Pasartea (Pertsonak oinez)

10. horma-irudia - Pasartea (Pertsonak oinez)

Pasabide honek isilpeko koreografia batekin egiten dizu ongietorria — ikasleak, irakasleak, teknikariak, administrariak — elkarrekin ibiltzen, irtenbideak aztertzen, ibilbideak gurutzatzen, laborategiaren eguneroko bizitza islatuz.

Mugikortasun Laborategia ez da teknologiaz soilik eraikitzen, baizik eta topaketaz — mugimenduaren, lankidetzaren eta xede partekatuaren lekua da.

Laborategi honetan, urrats bakoitzak aztarna uzten du eta bidegurutze bakoitzak aukerak zabaltzen ditu. Pasartea ez da igarobidea bakarrik: zientzia eta bizitza aurkitzen diren espazioa da.

Mobility Lab Campusaren (MLC) esku-hartze artistikorako proiektua.

MLCren proiektu artistikoko biniloak elkarlanean instalatzea

1. Berrikuntza-espazio baterako identitate bisuala
Mobility Lab Campus (MLC) mugikortasunean ezagutza ikertzeko, berritzeko eta transferitzeko gune gisa sortu zen, hainbat erakunde laguntzaileren babesarekin. Esku-hartze artistiko honen bidez, MLCri bere balioak sinbolizatzen dituen eta bere misioa aurrera proiektatzen duen ikusizko identitate indartsua eman nahi zaio, mugikortasunaren, ezagutza partekatuaren eta diziplinarteko lankidetzaren helburua indartuz.

2. Mugikortasunaren, ezagutzaren eta lankidetzaren ikurrak
Proiektu artistikoa MLCko korridore nagusiko kristalezko horma-irudietan kokatutako bederatzi irudi sinbolikoren inguruan egituratzen da. Eskala handikoak — 2 metro garai eta zenbait metro zabal — dira irudi horiek, eta eraikinaren arkitekturarekin bat egiten dute, hitzez hitzekotik haratago doan ikusizko esperientzia murgildua sortuz. Irudi bakoitzak sinbolo bisual gogorarazle gisa jarduten du, hausnarketara gonbidatuz eta espazioa igarotzen dutenekin lotura emozionala sustatuz.

3. "Zentzudun mugimendua": bulkada ikusezina, ageriko asmoa
MLCrako bigarren mailako sarrera batean Motion with Meaning izeneko pieza berezi bat instalatu da, haizeak bultzatutako belaontziak irudikatzen dituzten kristalezko lau panelek osatua. Sinbolikoki, haizeak – ikusezina bada ere – kandela zuzentzen eta eusten du, MLCren izaera gogora ekarriz, espazio horretan mugimendua intentzio bihurtzen baita, eta hori, ezagutza. Gutxiago ibiltzen den sarrera batean kokatuta badago ere, obra honek ikusizko narratiba zabaltzen du, eta gogorarazten digu edozein sarbide-puntu ideia berrietarako abiapuntua ere izan daitekeela.

4. Artea pentsamendu zientifikoaren hedapen gisa
Estetikatik haratago, esku-hartze honek artea sakon integratzen du ingurune teknologiko batean, MLC espazio ireki, sortzaile eta transbertsal bihurtuz. Figurek campuseko nortasun kolektiboa indartzen dute, eguneroko espazioa adierazten dute eta beren jarduera zientifikoa definitzen duten balioak proiektatzen dituzte, guztietan — teknikariak, ikertzaileak eta bisitariak — esperientzia estetiko eta sinboliko partekatua sustatuz.

5. Eskala, argia eta parte-hartze sentsoriala
Kristalezko gainazalen gainean eta formatu monumentaletan (4 metroko zabalerara arte), irudiek presentzia arkitektonikoa hartzen dute, ikusmenaren, gorputzaren eta espazioaren ikuspegitik eragina duena. Jendeak ez ditu kanpotik begiratzen: haien ondoan ibiltzen da, hainbat angelutatik aurkitzen ditu eta haien gainazaletan islatzen da. Argi naturalarekiko eta eguneroko fluxuarekiko elkarreraginaren ondorioz, irudi horiek bizia hartzen dute, eta aldatu egiten dira unearen, mugimenduaren eta giza elkarreraginaren arabera.

6. Ikusmen-polisemia eta interpretazio-irekitasuna
Irudiak sinbolo ireki gisa sortu dira, irakurketa bakarra egin gabe. Ikusle bakoitzak bere esperientziatik edo diziplinatik interpreta dezake bere esanahia, ezagutza eta mugikortasuna etengabe aldatzen ari diren prozesuak direlako ideia indartuz.

7. Erkidegoa, kide izatea eta nortasuna
Proiektu hau MLC osatzen dutenentzat eta bisitarientzat pentsatuta dago. Esku-hartzeak kide izatearen zentzua eraikitzen laguntzen du, espazio fisikoa izaera, memoria eta esanahia duen leku bihurtzen baitu. Figurek campusa identifikatzen duten ikus-marka gisa jokatzen dute, eta erakunde-multzoaren barruan bereizten dute.

8. Etorkizun kulturalari begiratzea
Lehen ekintza artistiko honek aukera kultural ugari eskaintzen ditu etorkizunean: bisita gidatuak, argitalpenak, aldi baterako erakusketak edo diziplina arteko lankidetzak. Asmoen adierazpen bat da: MLCk, teknologia ikertu eta garatzeaz gain, bere ikusizko hizkuntza, sinbolismoa eta dimentsio emozionala ere zaintzen ditu.

9. Esperientzia esanguratsua
Esku-hartze artistikoak esperientzia integral bihurtzen du MLC. Ageriko eta partekatutako irudi sinboliko horien bidez, campusak indartu egiten du bere nortasuna, ikusarazi egiten ditu bere ezagutza-, mugikortasun- eta lankidetza-balioak, eta sendotu egiten da zientziak eta arteak bat egiten duten espazio gisa, bere ikuspegi partekatuaren parte izatera gonbidatuz.

10.- Iparraldeko galeria
Iparbide galeria proposamen arkitektoniko eta kontzeptuala da, korridore bat iparrorratz bihurtzen duena. Ez da iraganeko lorpenen galeria bat, baizik eta oraindik lortu ez den baina nahi den lana modu bisual, sinboliko eta aspirazionalean irudikatzeko espazioa.

Sartu Iparbide galerian

 

MLCri buruzko informazio gehiago: MOBILITY LAB CAMPUS - VGIE

Co-Financiación del Proyecto MOBILITY LAB CAMPUS

Co-Financiación del Proyecto MOBILITY LAB CAMPUS

La Co-financiación del proyecto  MOBILITY LAB CAMPUS ha sido realizada por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, y la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea:

Galeria-MLC

Galeria-MLC