XSLaren edukia

Semantika eta Pragmatika25364

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Euskal Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25364

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan esanahia aztertzen duten bi diziplina linguistiko lotzen dira: Semantika eta Pragmatika. Demagun ‘zahar’ hitza aztertu nahi dugula. Badakigu hitz honek denboraren dimentsioa hartzen duela. Gainera, ‘oso zaharra’ esan daitekeen bitartean, ‘ia zaharra’ zalantzagarria da. Semantikak ‘zahar’ hitzaren bi ezaugarri hauen arrazoia argitu beharko du. Bestalde, ‘zahar’ propietatea aplikatzen zaion objektuaren arabera (adibidez, ‘pertsona zaharra’/‘berri zaharra’) eta testuinguruaren arabera definitzen da; azken finean, zahartasuna testuinguruak finkatu behar du. Pragmatikak prozesu hau nola egiten den azaldu beharko du. Hau adibide bat besterik ez da. Ikasgai honetan hainbat fenomeno semantiko eta pragmatiko aztertuko ditugu, Semantika eta Pragmatikaren marko teoriko orokorrak erabiliz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Semantika eta Pragmatikaren oinarrizko kontzeptu teorikoak ezagutu eta ulertu

- Hizkuntza ezberdinen azterketa semantiko eta pragmatikoak egin

- Semantika eta Pragmatikaren inguruan sortzen diren eztabaidak ezagutu eta baloratu





Moduluaren konpetentziak:

CM01; CM05; CM06

Tituluaren konpetentziak:

G002; G003 (Euskal Ikasketak)

G003; G007 (ingeles ikasketak)

G008; G009 (Filologia)

MECen konpetentziak:

MEC1; MEC2; MEC3

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Semantika eta Pragmatika: Aztergaia eta metodoa

2. Erreferentzia eta kuantifikazioa

3. Predikatuen azterketa semantikoa

4. Denbora eta modalitatea

5. Inplikaturak

6. Hizketa ekintzak

8. Metafora eta ironia

9. Hizkuntzaren irakaskuntzara eta itzulpengintzara aplikaturiko pragmatika

MetodologiaToggle Navigation

Adibideen bitartez, fenomeno sematiko eta pragmatikoak deskribatuko dira. Marko teoriko nagusienak ere aurkeztuko dira.

Klasean ariketa praktikoak egingo dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 45
    • Eskolen jarraipena eta parte hartzea (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio irizpideak:



- Terminologia eta erregistroaren erabilera egokia

- Erantzunen justifikazioa

- Erabilitako informazio iturriaren kalitatea

- Argudioen argitasuna

- Orijinaltasuna eta zailtasun gradua





Ebaluazio jarraitua egin ahal izateko, ikasleek parte-hartze aktiboa izan behar dute eta ariketak eta lanak epeetan entregatu beharko dituzte.



Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak, Graduko Gestiorako Arautegian 39. artikuluan esaten denez, azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago eta idatzi bidez irakasleari jakinarazi beharko dio.



Ebaluazio jarraitua egin nahi ez dutenek notaren %100 balio duen azterketa egin beharko dute.



Ebaluazio sistema hau aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdia azterketaren bidez ebaluatuko da. Azterketan landutako kontzeptu teorikoak (%30a) eta ariketa praktikoak (%70a)ebaluatuko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Testuliburuak, aldiazkariak eta corpusak erabiliko ditugu datuak lortzeko eta marko teorikoak ulertzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Cruse, Alan (2011), Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Third Edition. Oxford, Oxford University Press.

- Escandell, M. Victoria (2004), Fundamentos de Semántica Composicional. Madril, UNED

- Escandell, M. Victoria (2014), Introducción a la Pragmática. Segunda edición. Ariel

- García Murga, Fernando (2014), Semántica. Síntesis

- Levinson, Stephen (1983), Pragmatics. Cambridge, Cambridge University Press.

- Löbner, Sebastian (2013), Understanding semantics. Routledge, Londres.

- Kearns, Kate (2011): Semantics. Second edition. Palgrave Macmillan, Hampshire.

- Riemer, Nick (2010), Introducing Semantics. Cambridge University Press,Cambridge.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Chierchia, Gennaro & Sally McConnel-Ginet (1990), Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass., MIT Press.
- Dascal, Marcelo (1983), Pragmatics and the Philosophy of Mind I. Thought in Language. Amsterdam, John Benjamins.
- Espinal, M. Teresa (arg.) (2014), Semántica. Akal
- Gasrcía Murga, Fernando (2002). El Significado. Una introducción a la Semántica.

Aldizkariak

Gogoa
Journal of Pragmatics
Journal of Semantics
Linguistics & Philosophy
Pragmatics and Cognition
...

Web helbideak

http://www.semanticsarchive.net/

http://www.ua.es/personal/francisco.yus/rt.html

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (1)