Musika Adierazpenaren Garapena I25906
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25906
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
A) Etapa honetako curriculumeko musika-oinarriak garatzea.
B) Musika-adierazpeneko ezaguerak eskuratzeko eta garatzeko teoriak aplikatzea.
C) Abestiak ezagutzea eta erabiltzea, entzumen-, erritmo-, eta ahots-heziketa sustatzeko.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA- Entzunezko hautematea eta musika-hizkuntza
2. GAIA- Ahotsa eta kantua
3. GAIA- Gorputz-mugimendua eta dantza
4. GAIA- Musika-tresnak
5. GAIA- Musika ikasteko teoriak, metodologiak eta joerak
MetodologiaToggle Navigation
- Ikasgai honen metodologia lan teorikoan eta praktikoan oinarrituta dago.
- Saio teorikoetan, irakasleak ikasgaiaren oinarrizko edikiak burutuko ditu.
- Lan praktikoan, honako ariketak burutuko dira:
. Irakur-idazketa musikala: solfeoa erritmikoa, hitzezkoa eta abestutakoa.
. Haur kanta batzuk interpretatzea.
. Gorputz-perkusiorako, eskola-perkusiorako eta flauta gozorako haur-musika lan batzuk interpretatzea.
. Haur Etapako musikaren irakas-ikaskuntza prozesua gidatzen duten oinarrizko printzipio metodologikoak ezagutzea eta aztertzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 75
- Banakako lanak (%): 5
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasgai honen ebaluaketa 2 atal ditu:
1. ATAL PRAKTIKOA (azken notaren %80).
1.1. Ebaluaketa-tresnak: erritmo solfeo-ariketa; hitzezko solfeo-ariketa; abestutako solfeo-ariketa; kurtsoan zehar landutako haur kanta batzuk interpretatzea; kurtsoan zehar landutako flauta gozorako musika lan batzuk interpretatzea. Bost ariketa egingo dira. Bakoitza ebaluatuko da %20 batekin.
1.2. Ebaluaketa irizpideak: erritmika eta metrika egokiak; noteen irakurketa egokia; tonuari eutsitako kantu egokia; testuaren artikulazio eta dikzio egokiak; ahotsaren emisio eta inpostazio egokiak; kantaren erritmika eta metrika egokiak; afinazio-maila; eduki adierazkorra; flauta gozoan, jarrera, arnasketa, artikulazio eta digitazio egokiak.
2. ATAL TEORIKOA (azken notaren %20).
2.1. Ebaluaketa-tresnak: "Haur etaparako material didaktikoen azterketa eta balorazioa" bakarka edo taldekako modulu-lan bat burutzea.
2.2. Ebaluaketa irizpideak: modulu-lanaren gidan zehaztuta daude.
. Ikasgaiaren azken nota, atal praktikoa (%80) eta teorikoaren (%20) arteko batazbesteko ponderatua izango da; ezinbestekoa izango da atal praktikoa gainditzea, baina teorikoa (modulu-lana) ez.
. Atal praktikoa gainditu ahal izateko, atal horrek dituen bost frogatxo guztiak (erritmo-irakurketa-intonazio-kantak-flauta gozo) gainditu beharko dira eta atal praktikoaren azken nota, bost froga horien batazbesteko aritmetikoa izango da. Horrela ez bada, ikasleak, hurrengo deialdian, berriro egin beharko ditu bost ariketa horiek.
Onartutako Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera, (2017ko martxoaren 13ko EHAA, 50. zk), ikasleek uko egin ahal izango diotela etengabeko ebaluazioari. Horretarako, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, 9 asteko epearen barruan lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoa jarraituz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
. Idatzizko baliabideak: ikasgaiaren apunteak, moduluaren gida, Haur etapako musikaren ODK.
. Entzunezko baliabideak.
. Ikus-entzunezko baliabideak.
. Baliabide informatikoak.
. Beste: musika ikasgela, musika-tresnak, busika bildumak, beste osagarri batzuk.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AKOSCHKY, J. (1988). Cotidiáfonos (Instrumentos sonoros cotidianos realizados con objetos cotidianos). Buenos Aires. Ricordi.
DÍAZ, M.; GIRÁLDEZ, A. (coords.) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Barcelona: Graó.
KÜNTZEL-HANSEN, M. (1981). Educación musical precoz y estimulación auditiva. Barcelona. Ed. Médica y Técnica.
MOTOS, T. (1983). Iniciación a la expresión corporal. Barcelona. Humanitas
PASCUAL MEJÍA, P. (2006). Didáctica de la música. Educación infantil. Madrid. Pearson Prentice Hall.
Gehiago sakontzeko bibliografia
HEMSY DE GAINZA, V. (2005). Pedagogía musical. Dos décadas de pensamiento y acción educativa. Buenos Aires. Lumen Humanitas.
CAMPBELL, P.S.; SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood: from Preschool through the Elementary Grades. New York. Schirmer Books.
Aldizkariak
Boletín de investigación educativo-musical del CIEM (Centro de Investigación en Educación Musical).
Eufonía: Didáctica de la música.
Léeme. Revista electrónica de educación musical.
Música y Educación.
Web helbideak
http://musica.rediris.es/leeme/index.html
http://www.filomusica.com/filo82/audicion.html
http://www.ucm.es/info/reciem/index.htm
http://usuarios.lycos.es/guiaudicion
http://www.aulaactual.com/
http://www.aulodia.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARCEDIANO SALAZAR, ROSA
- BARRENA DE LA RUA, NEREA
- EALO OCHOA DE ERIBE, ASIER
TaldeakToggle Navigation
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 14:00-16:00 (1) | ||||
16-30 | 16:00-18:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 15:30
- Ekain : 2023-06-29 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (2)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 14:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 15:30
- Ekain : 2023-06-29 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 16:00-18:00 (1) | ||||
16-30 | 14:00-16:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-19 15:30
- Ekain : 2023-06-29 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (2)
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-19 15:30
- Ekain : 2023-06-29 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)
47 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-19 15:30
- Ekain : 2023-06-29 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E. (1)