XSLaren edukia

Hizkuntzaren Didaktika eta Atzerriko Hizkuntza25916

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25916

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1827
Gelako p.72108

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan Haur Hezkuntzako curriculumari ekiten zaio komunikazioaren esperientziaren esparrutik. Etapa honetan haurrek besteekiko elkarrekintzaren bidez (bereziki familiako eta eskolako helduekin) garatzen dituzten komunikazio formak ezagutzea da helburua.



Irakasgaiak bi atal ditu:



-Hizkuntzaren Didaktika- euskara atala.Dagokion irakaslearekin

-Atzerriko Hizkuntza-ingelesa atala.Dagokion irakaslearekin



Irakasgaiak 9 kreditu ditu eta horietatik 5 (%55,55) euskarari dagozkio eta, 4 kreditu (%44,44) ingelesari.

Atal bakoitzaren ebaluazioaren xehetasunak ohiko-deialdia eta ez-ohiko deialdia ataletan jarriko dira.Honez gain, ikus oharrak atala.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.



2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.



3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.



4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).



5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.

2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.

3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.

4. Irakaslearen eskuhartzea eta estrategia metodologikoak: gelako elkarrizketen bitartez eta jardueren planifikazioaren bitartez.

5. Ahozko hizkuntza 1H eta 2Hn lantzeko jarduerak: dramatizazioa eta jolasa.

6. Hizkuntzaren lorpena: etapak.

7. Ahozko hizkuntza eta literatura Haur Hezkuntzan.

8. Ahozko genero diskurtsiboak Haur Hezkuntzan: ahozko literatura





MetodologiaToggle Navigation

-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta prktikoetan

-Jardueratan oinarritutako metodologia

-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)

-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • IKUS OHARRAK: (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio irizpide orokorrak:



Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko da, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:



-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.

-Jarrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).



EBALUAZIO JARRAITUA

Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.



-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA: A PLANA (IKASLE PRESENTZIALAK)



- Ebaluazio sistema mistoa: %60

Eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.

Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira emandako datetan(eskola liburuko jarduerak, partehartzea ahoz..., ahozko aurkezpena eta , talde eta bakarkako lanak).Halaber,euskara maila ona, zuzena, egokia ezinbesteko baldintza da irakasgaia gainditzeko.

- Azken froga edo azterketa idatzia: %24.Froga honetan ere, irakasgaia gainditu ahal izateko, Euskara maila ona, zuzena, egokia izango da ahoz zein idatziz.Idatziaz gain, ahozko froga ere egon daiteke.

- DILAN : %16



-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA: B PLANA (IKASLE EZ-PRESENTZIALAK)

-Bi lan egingo dira: Hizkuntzaren lorpena: 0-6 etapak %20 / Ahozko Euskal Literatura %20

-Azken froga idatzia %60.Froga honetan ere, irakasgaia gainditu ahal izateko, Euskara maila ona, zuzena, egokia izango da eta, ahozko froga ere egon daiteke.



ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:

Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.



Halaber, zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.



EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA - INGELES ATALA:

Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.

Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK

Araudiaren arabera

• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari

• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK (EUSKARAZ)

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:

IKASLE PRESENTZIALAK:

A PLANA gainditu ez duen ikasle presentzialak azken froga egingo du egutegi ofizialean

IKASLE EZ-PRESENTZIALAK:B PLANA

Ohiko deialdian gainditu ez edo lehen aldiz aurkezten den ikaslearen azken froga idatzia %60 eta bi lan ( Hizkuntzaren lorpena: etapak %20 / Ahozko euskal literatura %20).Honez gain, ohiko deialdiko irizpide berak jarraituz ebaluatuko da, euskara mailari dagokionez.

-Baldin eta konfinamendua berriz ere gertatzen bada, ebaluazioa egokituko da eta ikaslegoari jakinaraziko zaio.



-ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALEAN:

Ohiko deialdiko irizpide berak jarraituz egingo da ebaluazioa

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskola liburua (salgai kopistegian)
-Ordenagailua (batzuetan)
-eGelako zenbait irakurketa

INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak





BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia



-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:



Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil



Atxaga,B. eta Muguruza, J.Harriaren hiztegia . Azaroaren 27an berreskuratua.

http://www.badok.eus/euskal-musika/jabier-muguruza/harriaren-hiztegia/



AHOTSAK

www.ahotsak.com



Anton Rosera,Montserrat eta Moll, Blanca (kord.).Educación infantil.Orientaciones y recursos



Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó



Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó



Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL



Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa



Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL



Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa



Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis



Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor

El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra

http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ

HIZKUNTZAREN LORPENA

El desarrollo del lenguaje en los mellizos

http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8



https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/eu_def/adjuntos/bereziak/110017e_Doc_IDC_aulas_ale_e.pdf



ELHUYAR HIZTEGIA



Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela



Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia



Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela

http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.

28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)



Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia



Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia

http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an



Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó



Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó



Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE



Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia



Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein



Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede



Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25

www.mondragon.edu/huhezi



Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma



Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:

http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf

Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña



Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó



Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones



Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela



Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argital



ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:



BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.

BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007

FRANCÉS

AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.

Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.

CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).

Larousse Français-Espagnol.

Le Petit Larousse.

SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.

INGLÉS

Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.

Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.

Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.

IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.

LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.

MADRID BUENO, A. (eds). (2004). TEFL in Primary Education. Universidad de Granada. Granada.

MORRIS M. (1998). Morris Student Plus. Euskara-Ingelesa/English-Basque. Klaudio Harluxet Fundazioa.

MURPHY, R. (2004). English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge.

SWAM, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Oxford.

Gehiago sakontzeko bibliografia

HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"

Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia
Hiztegiak (Eskola liburuko bibliografian)
Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean

Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE

Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.

Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor

Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor

Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó

Aldizkariak

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó

*Aula de infantil
*Tantak
*Hik hasi

-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
*Research on Language and Social Interaction
*Studies in Second Language Acquisition
*Language Teaching
*Language Learning
*Modern Language Journal
*Language Teaching Research
*TESOL Quarterly
*Second Language Research
*Foreign Language Annals
*ELT Journal

Web helbideak

HIZTEGIAK
www.hiztegia.net/
www.ehu.es/azpidazki
www.euskaltzaindia.net/
Euskara ikasteko diru laguntzak, euskaraz jarduerak Donostian….
www.euskaraz.net/
Helduen euskara irakaskuntza
www.irakasbil.eus

Helduen euskalduntzearen kurrikulua (HEOK)
http://www.habe.euskadi.net/s23-4728/es/contenidos/informacion/oinarrizko_kontzeptuak/es_9716/adjuntos/europako_markoa.pdf
Beste zenbait:Lazkao txiki:umorezko pasadizoak
https://www.youtube.com/watch?v=GplWxxe_624

AHOTSAK
www.ahotsak.com

http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.
28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)

Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia
http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an
Heziberri 2020 ( eGela ) http://heziberri.berritzegunenagusia.eus/heziberri_eus/

https://www.euskadi.eus/heziberri/aurkezpena/web01-a3hbhezi/eu/
El desarrollo del lenguaje en los mellizos
http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8
]entzumen eta hizkuntzako gelak - Hezkuntza
www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/.../110017e_Doc_IDC_aulas_al...

jabekuntza
https://www.youtube.com/watch?v=OG7Jwut7j9w
jabekuntza
https://www.youtube.com/watch?v=IXVLYXNAcVk

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-12:30 (1)

16-19

12:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • Aula 2.05 - . (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

10-14

12:30-14:30 (2)

16-19

10:30-12:30 (3)

10:30-12:30 (4)

28-29

10:30-12:30 (5)

28-30

10:30-12:30 (6)

10:30-12:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - . (1)
  • Aula 2.09 - . (2)
  • Aula 2.02 - . (3)
  • 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)
  • Aula 2.02 - . (6)
  • 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (7)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:30 (1)

10-14

08:30-10:30 (2)

16-19

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

28-29

12:30-14:30 (5)

28-30

08:30-10:30 (6)

08:30-10:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - . (1)
  • Aula 2.03 - . (2)
  • Aula 2.02 - . (3)
  • Aula 2.02 - . (4)
  • Aula 2.02 - . (5)
  • Aula 2.02 - . (6)
  • Aula 2.02 - . (7)