XSLaren edukia

Matematika Adierazpenerako eta Irudikapenerako Baliabideen Tailerra26473

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
26473

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Matematika Adierazpenerako eta Irudikamenerako Baliabideen Tailerra Haur Hezkuntza graduko 4. mailako urte osoko irakasgaia da eta 6 kreditu dauzka. Irakasgaiak 8 saio teoriko ditu besteak praktikoak direlarik.



Saio teoriko zein praktikoetako asistentzia ezinbestekoa da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) Pentsamendu matematikoaren garapenarekin lotutako hezkuntza‐baliabide espezifikoak ezagutzea, analizatzea, hautatzea, sortzea, eraikitzea eta ebaluatzea.



B) Adierazpen eta irudikapen matematikorako gaitasunak sustatzeko jarduerak eta proiektuak lankidetzan diseinatzea.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Matematika proiektuak Haur Hezkuntzako ikasgelan



2. Ingurumeneko baliabideen eta material egituratuen analisia eta eraikuntza. Material logikoak, zenbakizkoak, geometriakoak, neurria lantzekoak eta probabilitatea lantzekoak.



MetodologiaToggle Navigation

- 4-5 pertsonako taldetan lan egingo da eta talde hauek berdinak izango dira urte osoan zehar.

- Saio teorikoetan, alde batetik, Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren nondik norakoak azalduko dira eta, bestetik, material didaktikoen erabilpena azalduko da.

- Saio praktikoetan, alde batetik, ikaslegoak Haur Hezkuntzan Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren bitartez aurrera eramateko proposamen didaktiko bat diseinatu beharko du zeina ahoz eta idatziz defendatu beharko duen. Bestetik, ikaslegoak Haur Hezkuntzako matematika edukiak lantzeko egokiak diren baliabide manipulatiboak eraiki beharko ditu eta hauekin aurrera eramateko jarduerak idatziz zein ahoz defendatu beharko ditu.

- Eraikuntzara bideratzen dire saio praktikoak ikaslegoak ondokoa ekarri beharko du: orriak, kartulinak, artaziak, kola,...

- Ikasleen arteko elkar-ebaluazioa kontuan izango da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 90
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lanak (materialak eraiki, proposamen didaktikoak egin, aurkezpenak eta abar): %90

Koebaluazioa: %10





Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du.

Irakasgaiaren ezaugarri eta edukiengatik irakasgaiaren beste alderdi batzuk gainditu behar badira, praktikak esaterako, bukaerako probaz gain kontuan hartu beharko da beste alderdiak gainditu diren ala ez (Gestiorako Arautegia ikasturtea 2016/17, artikulu 43c).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Materialen eraikuntzarako gela.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALSINA, C. ETA BESTE (1991). Materiales para construir la geometría. Síntesis. Madrid.

ALSINA, A. (2004). Desarrollo de competencias matemáticas con recursos lúdico‐manipulativos. Narcea. Madrid.

ARIAS, A., eta b. b. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Xunta de Galicia.

CARRUTHERS, E. eta WORTHINGTON, M. (2011). Children’s Mathematics. Birth to eight years. Sage. London.

CASCALLANA, M.T. (1988). Recursos en el aula de matemáticas. Madrid. Santillana

CLEMENTS, D.H. eta SARAMA, J. (2009). Learning and Teaching Early Math. Routledge.

COOK, G. eta bertze batzuk (1997). Enriching Early Mathematical Learning. OUP. Maidenhead.

HERNÁNDEZ Y HERNÁNDEZ, F.; VENTURA, M. (2010). Curriculuma lan‐proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. EHU. Leioa.

NCTM (2003). Principios y Estándares para la Educación Matemática. Tales. Sevilla.

SANGSTER, M. eta CATTERAL, R. (2009); Early numeracy. Mathematical Activities for 3 to 5 years old. Continuum. New York.

YABAR J.J. eta ESTEVE, J. (1996). ¿Integración curricular de los recursos tecnológicos en el Área de Matemáticas? en Godino D.J. y otros: Integración curricular de los recursos tecnológicos. Oikos‐ tan. Barcelona.

WAY, S.; HICKTON, S. (2012). Using stories to teach Maths. Aged 4‐7. Hopscotch. London

Aldizkariak

UNO

Web helbideak

http://www.sectormatematica.cl/ppt.htm
http://www.fermatsi.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIETA CORTAJARENA, IERA
  • BARO YUBERO, IZASKUN
  • SARASUA FERNANDEZ, JOSE MARIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

12:30-14:30 (1)

5-6

12:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - . (1)
  • Aula 2.09 - . (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-12:30 (1)

5-6

10:30-12:30 (2)

7-8

10:30-12:30 (3)

7-9

10:30-12:30 (4)

20-24

12:30-14:30 (5)

08:30-10:30 (6)

26-26

12:30-14:30 (7)

08:30-10:30 (8)

27-27

10:30-12:30 (9)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (6)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (7)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (8)
  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (9)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

12:30-14:30 (1)

5-9

08:30-10:30 (2)

7-8

12:30-14:30 (3)

20-24

10:30-12:30 (4)

12:30-14:30 (5)

26-26

10:30-12:30 (6)

12:30-14:30 (7)

27-27

12:30-14:30 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.05 - . (1)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • Aula 2.08 - . (3)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)
  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (6)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (7)
  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (8)