XSLaren edukia

Deszentralizazioa eta Euskal Sektore Publikoa27003

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Zerga Sistemako eta Administrazio Publikoko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27003

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Ordenagailuko p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen helburuetariko bat Deszentralizazio Fiskalren inguruko oinarrizko kontzeptuan barneratzea da. Aspektu honi dagokionez, gastuaren deszentralizazioa eta sarreren deszentralizazio aztertuko dira, eta baita transferentizen bidezko finantzazioa nola burutu daitekeen.

Bestalde, kasu praktikoei dagokionez Espainiako deszentralizazioa zentratuko gara (eredu edo erregimen komuna), eta baita, Euskal Sektore Publikoan ere.

Azkenik, nazioartean ematen diren federalismo mota desberdinak aztertuko ditugu, kasu praktiko batzuen bidez.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

HELBURUAK

- Federalismo fiskalaren teoriaren oinarrizko kontzeptuak barneratu

- Espainiako finantziazio sistema aztertu.

- Eusko Autonomia Erkidegoko finantzazio sistema ulertu eta Espainiako Sistemarekin konparatu.

- Nazioartean ematen diren federalismo sistemak ezagutzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKIAK:



I. BLOKEA: FEDERALISMO FISKALAREN TEORIA

1º) Gastuaren deszentralizazio

2º) Sarreren deszentralizazio

3º) Transferentzien bidezko finantzazioa



II. BLOKEA: DESZENTRALIZAZIO ESPAINIA

4º) Deszentralizazioa Espainian: eredu edo erregimen komuna

5º) Euskal Sektore Publikoa



III. BLOKEA: FEDERALISMO KONPARATUA: Estatu Batuak, Alemania, Suitza, Belgika, Austria...



MetodologiaToggle Navigation

- Klase teorikoak

- Klase praktikoak

- Mintegiak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko ebaluazioa azken azterketa baten edota proba jarraitu baten oinarritu daiteke. Elementu bakoitzaren pisua honako hau izango da:



- Azken azterketa: gutxienez %30 - gehienez %100

- Proba jarraiak (adibidez: partzialak, taldeko lanak, lan indibidualak…): gutxienez %0 eta gehienez %70.



Ohiko deialdiko notaren zati bat ariketen, lanen edota aurkezpenen bidez egingo balitz, ebaluazio jarraiaren bitartez irakasgaia gainditu ahal izateko beharrezkoa izango da azken idatzizko azterketan gutxienez 10etik 4 nota lortzea eta klaseen %80ra joan behar da.

Dena dela, ohiko deialdiaren, ikasleak eskubidea izango du ebaluazio jarraiari uko egiteko, eta kasu hauetan irakasgaiaren azken kalifikazioa idatzizko azken azterketa baten lortutako notaren 100% izango da.



Osasun-egoera dela eta, segurtasun neurriengatik ezingo balitz ebaluazio jarraia modu presentzial baten egin, egin beharreko probak Egelak ahalbidetzen dituen baliabideen bitartez egingo dira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

AEbaluazio jarraituko sistematik salbuetsita dauden ikasleentzat, ebaluazio globaleko notaren %100a azterketa final baten bidez lortuko da. Azterketa final hau ez da zertan ebaluzio jarraikoek egingo duten azterketa finalaren berdina izan behar. Azterketa honetan gutxienez 5 nota lortu beharko da irakasgaia gainditzeko.



Ebaluaketa ez-presentziala izatekotan, egelako "Zeregina" edota "Galdetegia" tresnen bidez egingo da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Federalimo Fiscal. Capítulo 6. Economía pública, II: Fundamentos Presupuesto y gasto Aspectos macroeconómicos. Emilio Albi | José Manuel González-Páramo Martínez | Rosa Urbanos| Ignacio Zubiri Oria

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. Ignacio Zubiri Oria. La distribución del poder tributario en una economía descentralizada. En “La asignación de impuestos a las comunidades autónomas” desafíos y oportunidades / coord. por Santiago Lago Peñas, Jorge Martínez Vázquez, 2010, ISBN 978-84-8008-298-3, págs. 19-38

2. Ignacio Zubiri Oria. El sector público del País vasco en la actualidad

Ekonomiaz: Revista vasca de economía, ISSN 0213-3865, Nº. 54, 2003, págs. 68-103



3. Angel de la Fuente, 2013. La evolucion de la financiacion de las comunidades autonomas de regimen comun, 2002-2010 Working Papers 1310, BBVA Bank, Economic Research Department.



4. Carlos Monasterio Escudero. El laberinto de la financiación autonómica. Hacienda Pública Española / Revista de Economía Pública, 163-(4/2002): 157-187

Gehiago sakontzeko bibliografia

1. Angel de la Fuente, 2010. "¿Está bien calculado el cupo?," UFAE and IAE Working Papers 803.10, Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica (UAB) and Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC).

2. George Anderson. Una introducción comparada al federalismo fiscal. Marcial Pons. Madrid. 2010


3. Carlos Monasterio e Ignacio Zubiri (2009): Dos ensayos sobre financiación autonómica. Funcas, Madrid.

4. Ignacio Zubiri Oria. The Economic Agreement between the Basque Country and Spain. Asociación para la Promoción y Difusión del Concierto Económico 'Ad Concordiam' , Bilbao 2010

Aldizkariak

Hacienda Pública Española

Web helbideak

Concierto Económico | Adconcordiam
www.conciertoeconomico.org/‎

Forum of Federations. Federalism in action.
www.forumfed.org/‎

IEB, Federalismo Fiscal
http://www.ieb.ub.edu/es/2012022056/federalismo-fiscal/federalisme-fiscal#.UcMOp9gvy-g

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • URKIOLA FERNANDEZ, MIREN AMAIA
  • VALLEJO ESCUDERO, MERCEDES
  • ZUBIRI ORIA, IGNACIO FEDERICO CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00 (1)

1-15

10:00-11:00 (2)

11:00-12:30 (3)

8-8

12:30-14:00 (4)

14-14

12:30-14:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-7

12:30-14:00 (1)

9-13

12:30-14:00 (2)

15-15

12:30-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00 (1)

1-15

10:00-11:00 (2)

11:00-12:30 (3)

8-8

12:30-14:00 (4)

14-14

12:30-14:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-7

12:30-14:00 (1)

9-13

12:30-14:00 (2)

15-15

12:30-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • -1.5 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)