XSLaren edukia

Datu-baseak

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Ordenagailuko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

IA1.Sistema eta aplikazio informatikoak diseinatzeko, garatzeko, aukeratzeko eta ebaluatzeko gaitasuna, beti ere fidagarritasuna, segurtasuna eta kalitatea bermatuz eta printzipio etikoak eta indarrean dauden arauak eta arautegiak kontuan hartuz.



IA2.Proiektu, zerbitzu eta sistema informatikoak sortzeko, planifikatzeko, garatzeko, eta zuzentzeko gaitasuna, edozein arlotan, baita haien abia-jartze eta etengabeko hobekuntza prozesuak lideratzeko eta eragin ekonomiko eta sozialak ebaluatzeko gaitasuna ere.



IA3.Negoziazioaren, lan-ohitura eraginkorren, lidergoaren eta komunikazio-trebetasunen garrantzia ulertzeko gaitasuna, software-garapeneko arlo guztietan.



IA5. Sistema, zerbitzu eta aplikazio informatikoen ezagutza eta haiek kudeatzeko eta mantentzeko gaitasuna.



IA8. Aplikazio informatiko sendoak, seguruak eta eraginkorrak diseinatzeko, analizatzeko, egiteko eta mantentzeko gaitasuna, egokienak diren paradigma eta programazio-lengoaiak erabiliz.



IA12. Datu-baseen ezaugarriak, funtzionalitateak eta egitura ezagutzea eta aplikatzea, egoki erabili ahal izateko, eta haietan oinarritutako aplikazioak diseinatzeko, analizatzeko eta gauzatzeko gaitasuna.



IA13. Informazio-sistemetako datuak gordetzeko, prozesatzeko eta atzitzeko behar diren tresnak ezagutzea eta erabiltzea, atzitzeko, eta datuak gordetzeko, web-ean oinarritutako sistemak barne.



IA16. Software-ingeniaritzaren oinarriak, metodologiak eta bizitza-zikloak ezagutzea eta aplikatzea.



IA17. Pertsonen eta konputagailuen arteko interfazeak diseinatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna, sistema, zerbitzu eta aplikazio informatikoen irisgarritasuna eta erabilgarritasuna bermatuz.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: DATU-BASEEN OINARRIZKO KONTZEPTUAK.

1.1. DBen terminología: DB, DBKS,DBS, katalogoa, aktoreak, datu-modelatzea etab. DBKSak erabiltzearen abantailak fitxategi-sistemekiko.

1.2. DBSen arkitektura: Hiru eskemako arkitektura eta datuen independentzia. DB sistemaren ingurunea.



2. GAIA: EREDU ERLAZIONALA.

2.1. Eredu erlazionala ulertzeko beharrezkoak diren oinarrizko kontzeptuak: Entitate-erlazio eredua : entitate motak, entitate multzoak,atributuak, lotura motak eta egitura-murriztapenak.

2.2. Eredu erlazionalaren kontzeptuak.Erlazioak, tuplak, eremuak, gako nagusia, gako hautagaia eta gako arrotzak.



3. GAIA: SQL LENGOAIA.

3.1. SQL lengoaiaren oinarriak: SQL ulertzeko behar diren eragiketa erlazionalak azaltzen dira. (Algebra erlazionala eta kalkulu erlazionala)

3.2. SQL lengoaia: Datu-definizioarako (DDL) eta Datu-kontsulta eta eguneraketarako (DML) sintaxia azaltzen da.



4. GAIA: TRANSAKZIO-PROZESATZEAREN KONTZEPTUAK.



4.1. Tranksakzio-prozesatzeari buruzko azalpen orokorra. Transakzioaren eta sistemaren kontzeptuak.Tranksakzioek izan beharko lituzketen propietateak (ACID propietateak). Konkurrentzia-kontroleko teknikak azaltzen dira: Datu-elementuak erreserbatzeko teknikak eta protokoloak ,tranksakzioen isolamendu-mailak.

4.2. Datu-baseen transakzioen programazioa: SQLren transakzioei orientatutako aukerak.SQL DB erlazionaletako datuak kudeatzeko programazio lengoaia batean murgilduta aurkezten da.

MetodologiaToggle Navigation

Eskola MAGISTRALAK (M) kontzeptu teorikoen azalpenerako eta eztabaidarako erabiliko dira, gero lan praktikoan aplikatuko direnak. Halere, azaldutako kontzeptuak ariketen bidez indartuko dira, ariketen bidez, banaka edo talde txikietan.



ORDENAGAILUKO PRAKTIKETAN (GO) irakasgaiarekin lotutako lan praktikoak garatuko dira, irakaslearen gainbegiratzepean. Taldeko lana bultzatuko da problema edo proiektu txikien ebazpenerako.



Eskoletan metodologia aktiboen erabilera bultzatuko da, ariketen ebazpenetarako aukera ezberdinen azterketa eta eztabaida sortzeko asmoz. Talde lana egiterakoan lana banatu eta integratzeko metodologia aktiboak erabiliko dira.



Egoerak ahalbidetzen duen bitartean, irakasgaiaren presentzialtasuna % 100ekoa izango da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA:

Ebaluazio JARRAIA (EKAINEKOA) hurrengo atalak izango ditu:

- Ebaluazio teorikoa (idatzizko proba eta test motatakoa) (%55a)

- Gainontzeko lanak eta ariketak (%45-a)





AKTAK:

Praktiketako nota (%45a klaseko ebaluazio jarraian lortutakoa) ikasturte osoan zehar mantenduko da baina ez ondorengo ikasturteetan.

Azterketara aurkezten ez den ikasleak, "EZ AURKEZTUA" izango du, nahiz eta ebaluazio jarraia egin. Ikasleak azterketa idatzia egiten badu, idatzian lortutako notari ikasturte horretan lortutako praktiketako nota gehitu egingo zaio.





KOPIA KASUAK

Graduko titulazio ofizialetako Ikasleen Ebaluazioa arautzen duen Araudiaren 11.3 artikulua aplikatuko da.



% 100EKO EBALUAZIOA:

Graduko titulazio ofizialetako Ikasleen Ebaluazioa arautzen duen Araudiaren 8.3 artikuluan jasotako kasuak, eta ikastetxeko idazkaritzan ezarritako epeetan eskatzen badute, ikasleak azken proba bakar baten bidez ebaluatuak izango dira, ebaluazioaren % 100 balioko duena.

Indarrean dagoen araudiaren arabera, ebaluazioaren % 100a proba bakar bat egiteko eskubidea duen ikasleak idatzizko azterketa bat gainditu beharko du (% 55 - 10 puntutatik 5.5), eta proba praktiko bat egin beharko du (% 45 - 10 puntutatik 4.5). Irakasgaia gainditu ahal izateko, idatzizko azterketan gutxienez 3 puntu lortu beharko ditu eta alde praktikoan gutxienez 2 puntu.



UKO EGITEA:

Azken azterketara aurkezten ez den ikasleak "Aurkeztu gabea" kalifikazioa izango du, klase praktikoetan duen parte-hartzea edozein dela ere.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasgaiaren materiala (Teoria eta praktikak).
- Datu baseak irakasgaiaren atala Moodleen.
- Datu-Baseen diseinuko ariketa praktikoak :2019. A. Armendariz, T.A. Perez, C. Presedo eta M. Azanza.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Datu-Baseen diseinuko ariketa praktikoak :2019. A. Armendariz, T.A. Perez, C. Presedo eta M. Azanza.

- Datu-base sistemak.Oinarriak. R.A. Elmasri y S. B. Navathe.2009, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen zerbitzua.

- Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. R.A. Elmasri y S. B. Navathe. Addison-Wesley Iberoamericana, 2007.

- SQL y Java: guía para SQLJ, JDBC y tecnologías relacionadas. J. Melton eta A. Eisenberg. 2002, Ra-Ma.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Fundamentos de Bases de Datos. H. Korth, A. Silberschatz y S. Sudarshan. Mc.Graw-Hill, 2002.
- Sistemas de Bases de Datos. Un enfoque práctico para Diseño, Implementación y Gestión. T. Connolly y C. Begg. Addison Wesley, 2005.
- Introducción a los Sistemas de Bases de Datos. C.J. Date. Prentice-Hall, 2001.
- Guía Lan Times de SQL. J. Groff y P. Weinberg. Osborne McGraw-Hill, 1998.
Introducción a los Sistemas de Bases de Datos. J. Ullman eta J. Widom. 1999, Prentice Hall
- Data Base Principles Programming Performance. P. O'Neil. 1994, Morgan Kaufmann.
- Java programming with Oracle SQLJ. J. Price. 2001, O'Reilly.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARMENDARIZ LEUNDA, ANA JESUS
  • LABAKA INTXAUSPE, GORKA
  • PRESEDO GARCIA, MARIA CONCEPCION

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-17:00

21-29

15:00-17:00

31-35

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-23

17:00-19:00

24-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-25

15:00-17:00

26-29

15:00-17:00

31-35

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-23

17:00-19:00

24-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

46 Ordenagailuko p. (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-23

17:00-19:00

24-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P8I 8L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I