XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologia

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1.1.- DESKRIPZIOA:



Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.





1.2.- KONPETENTZIAK:





A) 6-12 urteko aldiari dagozkion hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea familian, gizartean eta eskolan, ikaskuntzaren teoria psikologikoen ekarpenak eta gaitasunen irakaskuntzan oinarritutako egungo planteamenduak interpretatuta.



B) Hezkuntza-egoeren irtenbideak identifikatzea eta horien plangintza egitea ikasleen askotariko erritmoak eta gaitasunak aintzat hartuz (norbanako gisa eta familiako eta testuinguru soziokultural jakin bateko kide gisa). Horretarako, hainbat prozedura eta teknika aukeratu eta horien aplikazioa argudiatuko da.



C) Gizarte-trebetasunak izatea testuinguru anitzetan hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko, eta norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanari laguntzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- Hezkuntzaren Psikologia.



2. GAIA.- Ikaskuntzari eta ezagutzaren eraikuntzari buruzko teoriak.



3. GAIA.- Eskola-ikaskuntza eta motibazioa.



4. GAIA.- Auto-kontzeptua eta auto-estimua, eta ikaskuntzarekin duen harremana.



5. GAIA.- Pertsonen arteko harremana eskolako testuinguruan.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioak eta kalifikazioak egin behar diren eginkizun ezberdinak kontutan hartuko du. Jakinda ere eginkizun bakoitza gainditua egon behar dela ikasgaia gainditu ahal izateko. Klasera maiztasunarekin (%75a) etortzen den ikasleria eta ebaluazio jarraian parte hartzen duenak egin beharko du.



1. Azterketa indibiduala (amaierako notaren %30a).

2. Lan indibiduala (amaierako notaren %20a).

3. Taldeka egindako lana (amaierako notaren %40a).

4. Taldeka egindako lan modularra (amaierako notaren %16a).





Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarraitzeko Araua berria) ikasgai honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko irakasleari espresuki jakinaraziz amaierako azterketara baino 15 egun lehenago, azterketa honek ikasgaiaren kalifikazioaren %50 baino gutxiagokoa baita.



Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenarentzat. Ikasleari justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, bi froga gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:



1. Azterketa indibiduala (amaierako notaren %80a).

2. Lauhilabetean garatutako moduluarekin loturiko proba aplikatu bat praktiko indibiduala (notaren %20a) Proba hau, ahal izanez gero azterketarekin egingo da .

Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarraitzeko Araua berria) ikasgai honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko ez bada amaierako azterketara aurkezten, azterketa honek ikasgaiaren kalifikazioaren %50 baino gehiagokoa baita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Apunteak
2. Analisirako kasuak
3. Ikusentzunezko materialak
4. Ordenagailua

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Coll, C., Palacios, J., y Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.



Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.



Navarro Guzmán, J.I. eta Martín Bravo, C. (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.



Trianes Torres, Mª V. eta Gallardo Cruz, J.A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.

Ausubel, D.P.; Novak, J.D.; Hanesian, H (1978). Psicología Educativa: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.

Bandura, A. (1982). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.

Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.

Coll, C. (1987). Psicología y Curriculum. Barcelona: Laia.

Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.

Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela.
Barcelona: Laia.

Gardner, H. (1993). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.

González Pineda, J.A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide.

Hargreaves, D. (1975). Las relaciones interpersonales en la Educación. Madrid:
Narcea.

Hoffman, L., Paris,S. y Hall,E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill.

Mayer, R.E. (2002). Psicología de la Educación. El aprendizaje en las Areas del
conocimiento. Madrid: Pearson Education.

Mayor, J. (1985). Psicología de la Educación. Madrid: Anaya.

Navarro, J.I. eta Martín Bravo, C. (koord.) (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.
Novak, J.D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alianza.

Puente Ferreras, A. (1994). Estilos de Aprendizaje y Enseñanza. Madrid: CEPE.

Puente Ferreras, A. (2003). Cognición y Aprendizaje. Fundamentos psicológicos.
Madrid: Pirámide.

Trianes Torres, Mª V. (coord.) (1994). Psicología de la educación para profesores.
Madrid: Pirámide.

Vila, I. (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.

Woolfolk, A. y McCune, C. (1984). Psicología de la Educación. Madrid: Narcea.

Woolfolk, A. (2006). Psicología Educativa. México: Pearson Education.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
C¿E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DUQUE INGUNZA, AINARA
  • RUIZ DE LUZURIAGA URTIAGA, AITOR XABIER
  • SAINZ DE LA MAZA SAN JOSE, MARTIN

TaldeakToggle Navigation

46-16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:00-17:00

18-18

16:00-18:00

21-21

16:00-18:00

30-30

16:00-18:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-29 16:30
  • Ekain : 2024-06-21 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.

46-16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

16:00-18:00

19-20

16:00-18:00

22-29

16:00-18:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-29 16:30
  • Ekain : 2024-06-21 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.