XSLaren edukia

Garapenaren Psikologia Eskola Adinean

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1624
Gelako p.4466

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) Bilakaeraren psikologiak giza garapenari eginiko ekarpenak ulertzea eta kontrastatzea, prozesu horrek 0-6 urtetan dituen ezaugarriak hautemateko, familiako, gizarteko eta eskolako testuinguruan.



B) Haurren nortasuna identifikatzea eta deskribatzea, giza garapeneko etapa gisa eta ezaugarriak aztertzea (psikomotrizitatea, ezaguera, komunikazio, ezaugarri sozialak eta afektibitatea).



C) Taldean ikasketa-segiden plangintza egitea eta ikasgelako eta jolastokiko lana antolatzea, 0-3 eta 3-6 urteko haurren ezaugarriak kontutan hartuta, haurrn garapena estimulatzeko eta bultzatzeko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Garapenaren psikologia: diziplina zientifikoa. Garapenaren azterketarako hurbilpen teorikoak. Garapenaren Psikologiaren ikerketa.



2. Lehen haurtzaroa (0-2). Ezaugarri psikologikoen azterketa eta hezkuntza praktiken eragina haurraren garapen prozesua hobetzako alderdi guztietan: garapen psikomotorea; adimenaren hastapenak; hizkuntz jabekuntza; gizarte-garapena eta nortasunarena.



3. Bigarren haurtzaroa (3-6). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak.



4. Eskolako urteak (6-12). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslearen azalpenak eta ikaslearen lana (banaka eta taldeka) konbinatuko dira. Bietan, ikasleen parte-hartze aktiboa, elkarlanean aritzea, edukiei buruzko hausnarketa eta norberaren ikaskuntza prozesuaz jabetzea ezinbestekoak izango dira.

Saio teoriko eta praktikoek ikasgaiaren edukiak ulertzea eta integratzea izango dute helburu.



Bertaratzeko talde handiko jarduerak:

- Edukien azalpena, sintesia eta diskusioa

- Testuen irakurketa kritikoa

- Ikusentzunezko materialaren analisia

- Zalantzak argitu

- Ebaluaketa jarraia



Bertaratzeko talde txikiko jarduerak:

- Egoera praktiko desberdinen azterketa

- Ikusentzunezko materialaren analisia

- Taldeko eta bakarkako lanen aurkezpena, erregistro desberdinen bidez

- Ebaluaketa jarraia



Tutoretzak:

- Zalantzak argitu

- Taldeko eta banakako lanetan gidatu

- Taldeko eta banakako orientazioa



Klasez kanpoko jarduerak:

- Ikasi

- Taldeko eta banakako lanak egin

- Testuen irakurketa kritikoa

- Bibliografia eta beste material batzuk bilatu eta aztertu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluak dioenez, irakasgairako bi ebaluazio sistema eskaintzen dira:



1. Etengabeko ebaluazioa:

- Lehenengo atala: Banaka egin beharreko ariketak, lanak, azterketa (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): %40-45a.

- Bigarren atala: Taldean egin beharreko ariketa praktikoak, lanak, proiektuak idatziz entregatzekoak ala ahozko aurkezpenak eginez ebaluatzekoak (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): %40-45a.

- Diziplinarteko lan modularra: %15-20a.



Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa izango da lehenengo eta bigarren atala gaindituta izatea.





2. Azken ebaluazioa:

- Eduki teoriko-praktikoei buruzko banakako ariketak, lanak zein azterketak (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): % 80-85a.

- Diziplina arteko lan modularra: %15-20a.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.





OHAR GARRANTZITSUA: Covid-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, ebaluazio sistema ez presentziala izango litzateke eta eGela eta Webex bidez aurrera eramango litzateke, azken ebaluazio proba barne.





Deialdiari uko egiteko:



Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 15ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia):

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakagaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaera. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotzen den bezala, uko egitea honako era honetan egin daiteke:



1.Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasleak sortutako materialak: apunteak, jarduera praktikoak...
- Ikusentzunezko materiala: bideoak, Moodle plataforma,...
- Oinarrizko bibliografia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madrid: Editorial Panamericana.



Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madril: Editorial Panamericana.



Bermudez, M. P. eta Bermudez Sanchez, A. M. (2004): Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madril: Biblioteca Nueva.



Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madril: Siglo XXI.



González, A.M. eta languntzaileak ( 1995). Psicología del desarrollo: teoría y prácticas. Malaga: Ediciones Aljibe.



Martín Bravo, C. eta Navarro Guzmán, J.I. ( Koord) (2009). Psicología del desarrollo para docentes: Madril: Pirámide.



Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barna: Herder.



Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madril: Alianza.



Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.



Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. Mexico: McGraw-Hill.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Hoffman, L., Hall, E. eta Paris, S. (1995). Psicología del desarrollo. Madril: McGraw-Hill.

Lizaso, I. eta Apodaka, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak. Bilbo: EHU. (sare argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es helbidean deskargatu daiteke).

Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. Mexico: Thomson.

Mayor, J. (zuzen.) (1995). Psicología Evolutiva. Madril: Anaya.

Muñoz García, A ( coord..) (2010) Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid : Pirámide.

Muñoz García, A ( coord..) (2010) Psicología del desarrollo en la etapa primaria. Madrid : Pirámide.

Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.

Papalia, D. (2004). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. Mexico: McGraw-Hill.

Perinat, A. (2002). Psicología del desarrollo: del nacimiento al final de la adolescencia. Bartzelona: Universidad Oberta de Catalunya.

Rice, F.C. (1997). Desarrollo humano: estudio del ciclo vital. Mexico: Pentice-Hall.

Santrock, J.W. (2003). Infancia. Madril: McGraw-Hill.

Santrock, J.W. (2006). Psicología del desarrollo, el ciclo vital. Madril: McGraw-Hill.

Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. Mexico: Thomson.

Trianes Torres, M. V. eta Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madril: Piramide.

Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infantil. Bartzelona: Ariel.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psichology
Infancia y Aprendizaje
INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia
Tantak
Hik Hasi

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-10:30

11:00-13:00

7-7

08:30-10:30

11:00-13:00

11-11

08:30-10:30

11:00-13:00

15-15

08:30-10:30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

08:30-10:30

11:00-13:00

8-10

08:30-10:30

11:00-13:00

12-14

08:30-10:30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA