XSLaren edukia

Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G1. Ezgaitasun posibleak egoki identifikatzeko, ikasleriaren aniztasuna eta testuinguru soziokultural aldakorrak kontutan izanda, ikasleen nortasunaren garapena ulertu ahal izateko beharrezko diren ezagumenak menderatu.

IE1. Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuak ezagutzea.

IE2.Ikasleriaren garapenean desfaseak hautematea dagokion bizitzako adin-garaian.



G2. Garapenaren eta ikaskuntzaren zailtasunak detektatu eta balioesteko eta hauek aurkezten dituzten ikasleen integrazioa mesedetzeko eta erantzun bat eskaintzeko beharrezko diren baliabideak eskuratu, ikastetxeko profesional ezberdinekin, espezialistekin eta familiekin elkarlanean hezkuntza premien arretari ekiteko eta hezkuntza erantzun eraginkor bat lortzeko.

IE3.Ikasleriaren garapeneko eta ikaskuntzako zailtasunak identifikatzea, aztertzea eta baloratzea, egoera, testuingurua eta aurrekariak kontuan hartuz.

IE4.Familiekin, espezialistekin eta ikastetxeko profesional desberdinekin egoera komunikatiboak planifikatzea eta diseinatzea.



G3. Eskola eremuan, gaitasun ezberdinak, ikaskuntza erritmo ezberdinak eta garapenaren nahasteak dituzten ikasleei eragiten dien hezkuntza egoeren identifikazioa eta erabakien plangintza egin.

IE5. Behar bereziak dituen ikasleriaren inklusioan lagunduko duten arrazoitutako hezkuntza esku-hartzeak proposatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA. Garapen psikologiko arrunta eta patologikoa haurtzaroan: alderdi kontzeptualak eta azaltzeko ereduak.



2. GAIA. Haurtzaroaren berezko nahasmen psikologikoak: sailkapena, prebentzio-estrategiak eta hezkuntzako esku-hartze teknikak (zailtasunak garapenean eta ikaskuntzan).



3. GAIA. Urritasun psikikoak, zentzumenezkoak eta motorrak: garapenaren alderdi bereizgarriak eta jarduera-ildoak ikasgelan.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen edukiak lantzeko eta gaitasunak garatzeko erabiliko den metodologia mota Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza (POI) izango da, beti ere ikaskuntza kooperatiboarekin batera. Beraz, nahitaezkoa izango da ikasleek haien ikasketa prozesuaren erantzukizuna bere gain hartzea eta esfortzu zein lanerako jarrera positiboa erakustea: modu aktiboan parte hartzea, lankidetzan jardutea, errespetuzko ikuspegi ulerkorra eta aldi berean ikuspegi eta hausnarketa kritikoa eta arrazoitua egitea, iturri egokien informazioa ezagututa eta kontuan hartuta.

Gainera, ikasleek "aniztasuna eskolan" izeneko diziplinarteko moduluan parte hartuko dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

UPV/EHUko Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiak zehazten duenez, ebaluazio sistemak izango dira etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa:

(https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia)

1. Etengabeko ebaluazioa:

- Lehenengo atala: Banaka egin beharreko ariketak, lanak, azterketa (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): Azken notaren %40 eta %50 artean

- Bigarren atala: Taldean egin beharreko ariketa praktikoak, lanak, proiektuak idatziz entregatzekoak ala ahozko aurkezpenak eginez ebaluatzekoak (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): Azken notaren %30 eta %42 artean

- Diziplinarteko lan modularra: Azken notaren %16 eta %20 artean.



2. Azken ebaluazioa:

- Eduki teoriko-praktikoei buruzko banakako ariketak, lanak zein azterketak (irakasle bakoitzak zehaztuko ditu): Azken notaren %80 eta %84 artean.

- Diziplina arteko lan modularra: Azken notaren %16 eta %20 artean.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Deialdiari uko egiteko:



Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 15ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia):

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakagaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaera. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasgaiaren irakasleak diseinatutako materialak: apunteak, jarduera praktikoak, etab.
- Ikus-entzunezko eta informatika materiala: bideoak, eGela plataforma, etab.
- Oinarrizko bibliografia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aierbe, A. (2008). Esku-hartze psikopedagogikoa garapenarenn ahasteetan. Bilbo: EHU (descarga gratuita en: http://testubiltegia.ehu.es)



Arnáiz, P. (2003). Educación inclusiva: una escuela para todos. Archidona: Aljibe.



Castanedo, C. (1997). Bases psicopedagógicas de la educación especial: Evaluación e intervención. Madrid: CCS.



Castejón, J. y Navas, L. (2009). Unas bases psicológicas de la educación especial (5.ed.). Alicante: Club Universitario.



Deutsch, D. (2003). Bases psicopedagógicas de la educación especial. Madrid: Pearson Pentice-Hall.



González, E. (Coord) (2003). Necesidades Educativas Especiales: Intervención psicoeducativa. Madrid: CCS.



González Barrón, R. (coord).(2005). Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Pirámide.



Heward, W. (1997). Niños excepcionales: Una introducción a la educación especial. Madrid: Pearson Pentice-Hall.



Luque, D. J. (2006). Orientación educativa e intervención psicopedagógica en el alumnado con discapacidad. Análisis de casos prácticos. Malaga: Aljibe.



Marchesi, A.; Coll, C. y Palacios, J. (Comps.) (1999). Desarrollo psicológico y educación. Psicología evolutiva. Tomo 3: Trastornos del desarrollo y necesidades educativas especiales. Madrid: Alianza.



Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad. Madrid: Síntesis.



Rodriguez Sacristán, J. (Dir.).(2002). Psicopatología infantil básica: teoría y casos prácticos. Madrid: Pirámide.



Trebol, F. (2010). Hezkuntza bereziaren oinarri psikologikoak. Aniztasunarentrataera. Bilbo: UEU.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Friedes, D. (2007). Trastornos del desarrollo. Un enfoque neuropsicológico. Barcelona: Ariel.

Molina, S. (1994): Bases psicopedagógicas de la Educación Especial. Alicante:Marfil

Paula, I. (2003): Educación Especial. Técnicas de intervención. Madrid: McGraw Hill.

Aldizkariak

Anales de Psicología
Infancia y Aprendizaje
Journal of Abnormal Child Psychology
Psicothema
Revista de Psicología General y Aplicada
Revista de Psicopatología y Salud Mental del Niño y del Adolescente
Revista de Educación Especial
Revista Interuniversitaria de Formación de Profesorado
Revista de Psicodidactica
Spanish JournaL of Psychology
TANTAK
UZTARO

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ANTONIO AGIRRE, IRATXE
  • RAMOS DIAZ, ESTIBALIZ
  • RODRIGUEZ FERNANDEZ, ARANTZAZU

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30

22-24

11:00-13:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-23 09:30
  • Ekain : 2024-06-25 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

11:00-13:00

25-30

11:00-13:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-23 09:30
  • Ekain : 2024-06-25 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:00-11:00

25-30

09:00-11:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-23 09:30
  • Ekain : 2024-06-25 11:00

Ikasgela(k)

  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E.
  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-14:30

22-24

10:30-12:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-23 09:30
  • Ekain : 2024-06-25 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

25-30

10:30-12:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-23 09:30
  • Ekain : 2024-06-25 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.