XSLaren edukia
Gatazken Eraldaketarako Metodoak eta Teknikak
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
- Titulazioa
- Gizarte Langintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
01. Ezagutu eta ulertu gatazken analisien oinarri teorikoak: haren dinamika ulertu eta gatazka egoerak idenfikatzen eta definitzen ikasi.[M05CM01]
02. Giza trebetasunak maneiatzea, emozioak kudeatzeko gatazken eraldaketaren prozesuen barruan. [M05CM02]
03. Gatazkak kudeatzea ikuspegi kolaboratzaileaz: negoziazioaren oinarrizko ereduak ezagutzea, bitartekaritza prozesua garatzen jakitea, gatazka egoerei modu positiboan aurre egiteko aholkularitza erabiltzea.[M05CM04 Y M05CM10]
04. Talde txiki zein handi maneiatzeko errazte prozesuak eta talde lana bultzatzea balioetsiko ikuspegia erabiliz.[M05CM8 y M05CM10]
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
GAITEGIAK: ANECAk onartutako gaitegia
1.Gaia Gatazken ebazpena/eraldaketa prozesuen continium-a.
2.Gaia Gatazken ebazpenerako aholkularitza.
3.Gaia Negoziazioa.
4.Gaia Bitartekaritza.
5.Gaia Errazte prozesuak.
6.Gaia Esku hartzea talde handietan.
7.Gaia Aplikazio esparruak (banaka, familia, eskola, gizarte, penala, e.a.)
UNITATE DIDAKTIKOAK:
- Gatazken analisia. Gatazkaren mapa eta dinamika. (1.Gaia/01.Konpetentzia).
- Estrategias de negociación en conflictos.(3.Gaia/02.eta 03.Konpetentziak).
- Bitartekaritza prozesua bere osotasunean.(4.Gaia/02.eta 03.Konpetentziak).
- Gatazkaren partaideei aholkularitza. (2.Gaia/02.eta 03.Konpetentziak).
- Balioetsiko elkarrizketak (5.Gaia/02.eta 04.Konpetentziak).
- Open Space. (6.Gaia/04.konpetentzia).
MetodologiaToggle Navigation
*METODOLOGIA:
Erabilitako metodologia IAPren (Investigación Acción Participativa) ikuspegia jarraitzen du. Eskola magistralak edo azalpen-eskolak gelako praktikekin tartekatuko da, jarduera anitzekin eta hainbat errol-jokoekin.
Metodologia aktiboz, kasuko metodologia erabilikoo da talde lana garatzerakoan.
*PRESTAKUNTZA-JARDUERAK:
Aurkezpen teorikoa bigarren astean, bi role-playing talde bakoitzeko, parte hartze aktiboa eskolatan egiten diren jardueretan.
*EBALUAZIOA JARRAIA:
Ebaluazio jarraia hainbat ekintzetan oinarrituko da: idatzizko froga (%40), ahozko aurkezpenak (%20), eskolako jarduerak eta partehartzea (%10) eta talde lana (%30).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Eskolatan parte hartu ezin duen ikaslegoak (arrazoi justifikatuaz) bukaerako ebaluaketa izango du (ez jarraitua). Alde batetik, gatazka konkretu baten analisia eta kudeaketa (%30a notan) eta bestetik, azterketa (%70a notan) egingo du.
UPV/EHUko normatibari jarraiki: ikasleak eskubidea du ebaluazio-deialdiari uko egiteko, irakasleari idatzi bat entregatu beharko dio eskola amaitu baino hilabete bat lehenago. Kasu horretan, Ez Aurkeztua jarriko du bere amaierako notan.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Bojer, M.M.; Roehl, H.; Knuth, M.; Magner, C. (2012). Trazando el diálogo. Herramientas esenciales para el cambio social. Bilbao: Fundación Gizagune. (Orig. Mapping Dialogue. Essential Tools for Social Change. Ed. Taos Institute. 2008).
Lederach, J.P. (2003). The little book of Conflict Transformation. California: GoodBooks
Merino, C; Alzate, R. (2011). “Open Space: calidad e innovación en los procesos de mediación.” En R. López (Ed). Aportaciones a la mediación en el marco de la prevención, gestión y solución de conflictos familiares. Granada: Comares. 2011. Cap. XVII, 291-304.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alzate, R. (1998). Análisis y Resolución de Conflictos. Una perspectiva psicológica. Bilbao: UPV/EHU
Alzate, R., Fernández, I., y Merino, C. (2013). Desarrollo de la cultura de la paz y la convivencia en el ámbito municipal: la mediación comunitaria. Política y Sociedad 50, 1, 179-194.
Alzate, R.; Merino, C.; Fernández, I. (2015). “La intervención en conflictos mediante procesos adaptativos: valores de la mediación e intuicionismo ético. “ En editorial.
Fernández, I.; Merino, C.; Alzate, R. (2014). Inteligencia emocional para la solución de controversias: emociones y procesos de gestión de conflictos. Guanajuato, México: Escuela de Estudios e Investigación Judicial del Poder Judicial del Estado de Guanajuato. (En edi)
Merino, C. (2013). La mediación familiar en situaciones asimétricas. Procesos de gestión de conflictos con episodios de violencia, drogodependencias, enfermedad mental y desequilibrio de poder. Madrid: Reus.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Brinkert, R. (2006). Conflict coaching: Advancing the conflict resolution field by developing and individual disputant process. Conflict Resolution Quarterly, 23, 4, 517-528.
Bush, R.A.B.; Folger, J. (1994). The Promise of Mediation. San Francisco: Jossey-Bass.
Furlong, G.T. (2005). The conflict Resolution Toolbox. Ontario: Wiley.
Jones, T.S.; Brinkert, R. (2008). Conflict coaching: Conflict management satrtegies and skills for the individual. Thousand Oaks: SAGE.
Mediation Services (2006). Coaching for Conflict Resolution. Training Manual.Winnipeg: Turning Point Training. Mediation Services.
Aldizkariak
Bush, R.A.B.; Folger, J.P. (2014). Reclaiming Mediation´s future: Getting over the Intoxication of Expertise. Re-Focusing on party self-determination. www.mediate.com, november, 2014.
Conflict Resolution Quartely (ACR)http://www.imis100us2.com/acr/ACR/Publications/Conflict_Resolution_Quarterly/ACR/Publications/Conflict_Resolution_Quarterly.aspx?hkey=d82ab1a2-9a6c-4b61-8cca-678fa05aca01
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-14:00 | 09:30-11:00 |
Ikasgela(k)
- eSEMINARIO Nº 3 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA FAKULTATEA
- eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA FAKULTATEA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 |
Ikasgela(k)
- eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-15:00 |
Ikasgela(k)
- eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 |
Ikasgela(k)
- SEMINARIO Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA FAKULTATEA