XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologiako Practicumerako Sarrera

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Mintegia1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Esku hartze psiko-hezitzailearen arloan lanean diharduen psikologia-profesionalaren funtzioak ezagutzea.

2. Hezkuntza-testuinguruetan egon daitezkeen esku hartzeko beharrak identifikatzeko gai izatea.

3. Hezkuntza-testuinguruetan aplikagarri diren tresnak eta esku-hartze programak ezagutzea.

4. Hezkuntza-testuinguruetan esku hartze psiko-hezitzailea egiteko beharrezkoak diren oinarrizko jarraibideak ezagutzea.

5. Hezkuntza-testuinguruetan esku hartze psiko-hezitzailea egiteko programak diseinatzeko gai izatea.

6. Esku hartze psiko-hezitzailearen arloan psikologia-profesionalak egiten duen jardunaren etika- eta lege-arautegiak ezagutzea.

7. Ikasgaia osatzen duten modulu guztietan genero-ikuspegia landuko da zeharkako gaitasun gisa.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Orientazioa eta tutore-ekintza plana.

2. Lanbide-orientazioa genero-ikuspegitik.

3. Atxikimendua, enpatia eta jendarte aldeko jokabidea.

4. Ikaskuntza zaitasunak: psikologoaren zeregina.

5. Esku hartze psiko-hezitzailea kirolaren bitartez.

6. Metodologia hezkidetzailea: sexismoa transmititzeko moduak identifikatu eta berdintasunerako aldaketak.

7. Psikogerontologia.

8. Esku hartze psiko-hezitzailea sexualitatearen eremuan.

9. Gurasotasuna eta laguntza goiztiarra.

MetodologiaToggle Navigation

- Kasu-azterketa; arazoetan oinarritutako ikaskuntza; ebaluazio tresnak erabiltzen ikasteko trebakuntza eta esku-hartze psiko-hezitzailea egiteko programak lantzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO SISTEMAK



NORMALTASUN EGOERAN:

IKASLEGO PRESENTZIALA: eskoletan egingo diren jardueren eta taldeko lanaren bitartez ebaluatuko da ikaslegoa. Justifikatutako arrazoi bat dela medio, eskola batera huts egiten duen ikaslegoak eskola horren irakaslearekin adostuko du eskola horri dagokion ebaluazio-sistema. Eskola gehiagotara faltatuz gero, azterketa bitartez ebaluatuko da.

IKASLEGO EZ PRESENTZIALA: gai bakoitzeko eskola bat baino gehiagotara joaten ez diren ikasleek ohiko deialdian (maiatzan) ikasgaian landutako eduki eta gaitasunei buruzko azterketa egingo dute. Azterketak 2 atal izango ditu: test motatako azterketa bat (notaren %80) eta garatu beharreko kasu praktiko bat (notaren %20).



ITXIALDI EGOERAN:

IKASGAIA BIRTUALKI EBALUATZEKO PLANA



Covid-19ak eragindako pandemiaren salbuespenezko egoera bati berriro aurre egin behar izanez gero, irakaskuntza gidan eta web orrialde ofizialean agertzen diren gidaren irizpideak alda daitezke. Irakasle taldeak hurrengo irizpidea erabiliko luke: "Hezkuntzaren psikologiako practicumari sarrera" ikasgaiaren ebaluazio plana aurrez aurreko ebaluazioaren parekoa izango da eta eGela irakaskuntza plataforma birtualean eskuragarri dauden baliabideen bitartez egingo da.



OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Ikasle guztiek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, nahiz eta etengabeko ebaluazioan parte hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren zatiaren ardura duen irakasleari eskolak hasten diren egunean edo, askotxo jota, eskolak hasi eta bost egunera.

Azken ebaluazioa aukeratu duten ikasleentzat azterketaren egun ofizialean egin beharreko azterketara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskoletan banatuko direnez gainera, "oinarrizko bibliografia" atalean agertzen direnak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

* Borrego, M. eta Díaz, J. (2000). Orientación vocacional y profesional: materiales de asesoramiento para la ESO y Bachillerato. Madril: CCS.

* Caballo, V. E. eta Simon, M. A. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente: Trastornos específicos. Madril. Pirámide.

* Deba Barrenako Garapen Ekonomikorako Elkartea (z.g.). Genero gabeko lan orientazioa. Deba Barrenako Garapen Ekonomikorako Elkartea. https://www.debegesa.eus/eu/hiritarrak/aukera-berdintasuna/genero-gabeko-lan-orientazioa.

* Dosil, J. (2004). Psicología de la Actividad Física y del Deporte. Madril: McGraw Hill.

* Fernández-Ballesteros, R. (2000). Gerontología social. Madril: Pirámide.

* Federación Estatal de Asociaciones de Profesionales de Atención Temprana (GAT). (2005). Libro blanco de Atención Temprana. Madril: Real Patronato sobre Discapacidad

* García García, A.M. et al (2002). Materiales para la observación y el análisis del sexismo en el ámbito escolar. Gijón: Consejería de educación y cultura. Centro de profesorado y de recursos de Gijón (gela birtualean eskuragarri).

* García Albertos, M. (2018). Mayores y diversidad sexual. Revista Prisma social, 21.

* Méndez, J.L (2016). Aprender y vivir mejor en la escuela: Orientaciones y dinámicas para tutoría en Secundaria (Materiales para educadores/as). Madril: CCS.

* Ortiz, M. D. R. (2004). Manual de dificultades de aprendizaje. Madril: Pirámide.

* Pandora Mirabilia (2011). La coeducación en la escuela del siglo XXI. Madril: Catarata (liburutegian eskuragarri).

* Reizabal, L. (2015). Genero-berdintasunean hezteko gida. Bilbo: UEU eta EHU (liburutegian eskuragarri).

* Rivas, F. (2003). Asesoramiento vocacional: Teoría, práctica e instrumentación. Bartzelona: Ariel.

* Santana, L.E. (2015). Orientación educativa e intervención psicopedagógica: cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales. Madril: Pirámide.

* Simon Rodríguez, M.E. (2010). La igualdad también se aprende: cuestión de coeducación. Madril: Narcea (liburutegian eskuragarri).

* Weinberg, R. S. eta Gould, D. (1996). Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio físico. Bartzelona: Ariel.

* Williford,A.P., Carter,L.M. & pinta, R.C.. (2016) Attachment and School Readiness. In J. Cassidy & P. Shaver (Eds.),Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications(pp. 966–983). New York: Guilford

* Yanguas, J., Leturia, F.J., Leturia, M. eta Uriarte, A. (1998). Intervención Psicosocial en Gerontología: manual práctico. Madril: Cáritas Española.

Gehiago sakontzeko bibliografia

* Álvarez, M. eta Bisquerra, R. (1998). Los modelos en orientación: Modelos de orientación e intervención psicopedagógica. Bartzelona: Praxis.
* Álvarez Rojo, V. (1995). Orientación educativa y acción psicopedagógica. Madril: EOS.
* Antón Sierra, M.A. (2012). No da igual. Uso no sexista del lenguaje. Palencia: Universidad Popular de Palencia (gela birtualean eskuragarri).
* Calenti, M. (dir.) (2010). Gerontología y Geriatría. Valoración e intervención. Madril: Panamericana.
* Eusko Jaurlaritza-Gobierno Vasco (2013). Plan Director para la coeducación y la prevención de la violencia de género en el sistema educativo. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia (gela birtualean eskuragarri).
* Fernández-Ballesteros, R. (2009). Psicología de la vejez. Una psicogerontología aplicada. Madril: Pirámide.
* Giménez, F. J., Saénz-López, P. eta Díaz, M. (2005). Educar a través del deporte. Huelva: Universidad de Huelva.
* Kuder, F. (2005). Kuder E Completo: Cuestionario general de intereses. Bartzelona: Paidós.
* Montorio, I. eta Izal, M. (1999). Intervención psicológica en la vejez. Madril: Síntesis.
* Pinazo, S. eta Sánchez, M. (2005). Gerontología, actualización, innovación y propuestas. Madril: Pearson.
* Rey, A., Canales, I. eta La Cruz, M. I. (2008). Memoria en Movimiento. Programa de estimulación cognitiva a través de la motricidad para personas mayores. Santiago de Compostela: Obra Social la Caixa.
* Rodríguez, M.L. (1998). Los fundamentos de la orientación profesional. Bartzelona: Ariel.
* Segura, J. (2016). Psicología aplicada al deporte adaptado. Bartzelona: UOC.
* Thomas, A. (1981). Psicología del Deporte. Bartzelona: Herder.

Aldizkariak

UZTARO giza eta gizarte-zientzien aldizkaria. https://www.uztaro.eus/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-20:00

15:00-18:00

17:00-19:00

15:00-20:00

21-21

15:00-20:00

15:00-20:00

17:00-20:00

15:00-20:00

22-22

17:00-18:00

16:00-19:00

15:00-17:00

18:00-20:00

16:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

18:00-20:00

15:00-17:00

19:00-20:00

21-21

15:00-17:00

22-22

15:00-17:00

18:00-20:00

15:00-16:00

19:00-20:00

17:00-18:00

15:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

21-21

15:00-20:00

18:00-20:00

15:00-18:00

18:00-20:00

17:00-20:00

22-22

15:00-17:00

17:00-20:00

15:00-20:00

15:00-17:00

17:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-16:00

16:00-18:00

18:00-20:00

21-21

15:00-17:00

17:00-18:00

15:00-17:00

22-22

15:00-16:00

16:00-17:00

17:00-19:00

19:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-17:00

17:00-18:00

18:00-20:00

21-21

15:00-16:00

16:00-18:00

15:00-16:00

16:00-17:00

22-22

15:00-16:00

16:00-17:00

17:00-18:00

18:00-19:00

19:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA