Carlos Santamaría y su obra escrita

Índice

Lan honen asmoa eta edukiak

Solasaldien lehen testuinguru orokorra (1947-1953)

Lehenengo gerraostea (1937-1946)

Nazioartean, bakarrik (1945-1953)

Intelektualen bakartzea (1939-1950)

— Neotomismoa nagusi

— Talde intelektual lehiakideak

— Teologiaren berrikuntza noizko?

Solasaldien erakundetzea

Asmoaren sustatzaileak (1935. 1947)

Erakundetze osagarria (1954-1959)

Ardura ekonomikoak

Solasaldien berariazko nortasuna

Solasaldien lan-prozedura, eta haiekiko iritziak

Arau orokorrak

Solasaldietako hizkuntzak

Solasaldiekiko iradokizun eta kritika

— Lehen kritikak: F. García

— Zenbait lagun atzerritarren usteak

Solasaldien oihartzun politiko-ideologikoak

— Atzerri Ministerioaren iritzia?

— Falangea, La Voz-etik (1951)

— Oposizioen jarrerak eta lekua

— Integrismo katolikoa

Solasaldietara deituak

Aukera zaindua

— Nazioarteko bidaiak

— Maritain baietz, Maritain ezetz

Hautapen-bideak

Solaskideen xehetasun orokorrak

Solaskideen estatistikak

Prentsa eta aldizkarietako oihartzunak

Eguneroko prentsa

Kazetari solaskideak

— Egunerokoak

— Astekari eta hilabetekari orokorrak

— Kultura-aldizkari orokorrak

— Kultura-aldizkari berezituak

Solasaldietako eztabaidagaiak

Gaien hautapena

— Testuinguru ideologiko hurbilean

— Garaiko gai sorta eredugarri bat

Hautatutako gaiak

— Gai-programa osoa (1935-36. 1947-1959)

— Gaien analisia: txosten-banaketa (1954 eta 1959)

– «Obedientzia eta askatasuna Elizan» (1954)

– «Talde-bekatua» (1959)

Argitalpen-bilduma: Documentos (1949-1956)

Xedeak eta eduki orokorrak

Zabalkunde mugatua

Iritziak iritzi: askatasuna eta zentsura

Lankideak

Gai ardatzak

Azken epealdiko arazo aldartetsuak (1953-1959)

Hierarkiaren ardura

— Nuntzio berriaren urruntasuna

— Apezpikuen eta teologoen hurbiltasunak

Erromarekin harremanetan

— Erromara lehen bidaia (1955)

— Erromara bigarren bidaia (1958)

Lanerako arauen arazoa (1955-1959)

— 1955eko oharrak

— Lan-arau berriak (1958)

Solasaldiei segida bilatzen (1959)

— Berriro Erromara, hirugarrenez (1958ko udazkena)

— Erromara azken bidaia (1959ko apirila)

Azken Solasaldiak prestatzen

— Solaskideak

— Arazo praktikoak

— Gotzainekikoak

— Teologoen Batzordearen ibilera aldartetsua (1955-59)

– Batzordea nahi, eta ezin (1956-1958)

– Batzordearen eraketa (1959)

– Batzordekideen iritzia 1959ko Solasaldiez

Bukatu da Solasaldien garaia (1959)

Solasaldien baliospen historikoa

Eranskinak

1. Gotzainen agiriak

1.1. Ikastaroaren sorrera-agiria (1934-1935)

1.2. Solasaldien sorrera-agiriak (1947)

1.3. Solasaldien berreraketa-agiria (1954)

1.4. Solasaldien berreraketa-agiria (1956)

2. Erromako agiriak

2.1. Ofizio Santuaren lehen oharra (1955)

2.2. Gutuna, Aita Santuaren izenean (Dell'Acqua, 1957)

2.3. Ofizio Santuaren bigarren oharra (1958)

3. Zuzendaritza eta Idazkaritzen agiriak

3.1. 1935eko deialdia

3.2. 1947ko deialdiak

3.3. 1948ko deialdia

3.4. 1949ko deialdia

3.5. Juntaren akta: Maritainen kasua (1951-52)

3.6. Ofizio Santuaren oharraren betearazpena (1956)

3.7. Ofizio Santuari deskargua (K. Santamaria, 1958)

3.8. Krisialdiko agiri argigarri bat (Akta, 1959-01-04)

3.9. Solasaldien barne-arautegigaia (1959)

4. Beste zenbait agiri jakingarri

4.1. Eusko Erresistentziak banaturiko testua (1949)

4.2. Elkarrizketaren lan-moldeak (1954)

4.3. A. de Bovis, S.J.: historia eta iritziak (1955)

4.4. J.M. Bochenskiren zalantzak (1957)

4.5. Teologoen Batzordeaz (1956)

4.6. Solasaldien atzerapenaz gutuna (1958)

4.7. Teologoen Batzordearen azken akta (1959)

Iturriak eta oinarrizko bibliografia

Solasaldiekiko iturriak

Oinarrizko bibliografia

 

Lan honen asmoa eta edukiak

 

     Conversaciones Católicas Internacionales de San Sebastián deituak dira Karlos Santamariaren ekintza soziokultural propio eta ezagunena (hemen, aurrerantzean «Solasaldiak» bezala aipatuko ditugunak, hain zuzen). Segur aski, modu iraunkorrean eta instituzionalki Euskal Herrian inoiz antolatu diren pentsalarien nazioarteko topaketarik garrantzizkoenak izan ziren haiek: 1935ean hasi eta 1947tik 1959raino urtero egin ziren Donostian, 1958an izan ezik.

     Solasaldiek hamarkada pasatxoa bete zuten, eta udaro gertakari sonatua izan ziren hemengo eta kanpoko egunkarietan, munduko intelektual katolikoen artean ohiko gertakari ezaguna eta eredugarria ere izatera iristeraino. Nabaria da hori artxiboan gordetako eskutizketan, eta baita topaketa haietako solaskideek eta lagun-adiskide eta kritikariek argitara zituzten berriemate eta artikuluetan ere.

     Ondoko orrialdeotan, bada, «Conversaciones Católicas Internacionales de San Sebastián» haien historia bildu eta aztertu nahi dugu. Gehienbat, artxiboan gorde diren paperetatik hitz egingo da hemen; bestelako berri-iturriak (egunkariak, aldizkariak, etab.) urrunago geratuko dira, lehen albiste hauek ematean. Solasaldiei buruz kaleratu izan diren argitalpenen aurretik, argitaragabeko artxibo-paperei kasik erabateko iturri-lehentasun hau ematean, honen ondoren etor litezkeen ikerlanei oinarri berriago bat emateko irizpidearekin jokatu dugu. Mugapen horrekin ere, orrialde hauek lar luzeak gertatuko dira, noski; izan ere, Santamariaren artxiboan aski paper gorde izan da Solasaldien berri emateko.

     Zortzi-bederatzi ataletan bildu ditugu Solasaldien albiste hauek. Denen aurretik, testuinguru historiko orokorra eman nahi izan diegu Solasaldiei, topaketak garaiko Espainian kokatuz eta batez ere nazioartean katolikoek zituzten kezkak eta pentsamenduaren nondik norako nagusiak gogoratuz.

     Ondoren, Solasaldien erakundetze ofiziala aurkeztu da, eta lanerako izan ziren prozedurak ere bai. Solasaldietan egondako guztien zerrenda osoak eman ez badira ere, deitu eta etorritakoen aukera, hautapen-bide eta estatistika batzuk ikusi ahal izango dira. Dakigunez, topaketak ez ziren sekula bilera-aretoan hil: prentsa eta aldizkarietan zenbaterainoko oihartzuna izan zuten ezagutzea interesgarri zela uste izan dugu (oraingoz, hala ere, oihartzun haren nolakoa aztertu gabe geratu da).

     Erabilitako eztabaidagaiak eta hedatutako argitalpen-bilduma arakatu beharra zegoen, Solasaldiek zertaz jardun zuten jakiteko, eta puntu horietaz ere esan da zerbait. Bestalde, Eliza Katolikoaren barnean egindako Solasaldiak zirenez, Donostiako nazioarteko elkarrizketa haiek beren alde instituzional eta politikoa ere izan zuten. Alde honetatik, batez ere azken urteetan ezagutu zen gorabeherarik franko. Horren guztiaren berri laburra emango da, bada, hemen, mende-erdi bat geroagoko irakurle interesatuak Solasaldien albisterik izan dezan.

 

  • El sistema de búsqueda busca una sucesión de letras dada (no funciona con lematizador y no realiza análisis lingüístico).

  • Busca las formas que comienzan con la sucesión de letras dada, y no contempla dicha búsqueda en interior de palabra (el resultado de la búsqueda barc será barca, barcos, Barcala, Barcelona, barcelonesa..., pero no embarcación, embarcarse...).

  • Se pueden buscar sucesiones de palabras (pacifismo cristiano, por ejemplo, o partido comunista francés).

  • Es posible especificar el corpus: solo en textos en castellano / solo en textos en euskera / en todos los idiomas (euskera, castellano y francés).

Nodo: liferay2.lgp.ehu.es