XSLaren edukia

Gizarte Partaidetza eta Komunitate Garapena

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala33.850.5
Gelako p.11.217

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

M03CM01 Giza portaera azaltzen duten elementuak ulertu. (G001, G003)

M03CM02 Prozesu subjektiboen dimentsio sozialaz hausnartu. (G001)

M03CM04 Desoreka sozialak sortzen dituzten faktoreen detekzioa egin, bereziki parte hartze alorrean (G001, G003)

M03CM05 Parte hartze proiektuak gauzatzeko norbanakoek dituzten oztopoak identifikatu eta aurre egiteko estrategiak detektatu. (G001, G004)



HELBURUAK

(1) Egungo sistema politiko demokratikoaren osasuna aztertzea

(2) Demokrazia parte- hartzaileari buruzko eztabaida, teoria politiko eztabaida garaikidean kokatu

(3) Prozesu parte- hartzaileak martxan jartzeko erabiltzen diren tresna eta dispositiboak ezagutzea

(4) Arloko prozesu parte- hartzaileak ezagutu eta aztertzen jakitea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. BLOKEA. PARTE HARTZEA ETA GARAPEN KOMUNITARIOA. MARKO TEORIKOA

Hasierako diagnostikoa. Demokraziaren barne krisia edo demokrazia krisian?

Ni-tik Gu-ra. Partaidetza eta bizikidetza

Hiritar parte- hartzea, zeri buruz ari gara parte- hartzeaz aritzen garenean?

Garapen komunitarioa eta parte hartzea

2. BLOKEA. PARTE- HARTZE SOZIAL ETA KOMUNITARIORAKO METODOLOGIAK

Gogoeta epistemologikoa. Ikerketa Ekintza Parte-hartzailea (IEP)

Prozesu parte- hartzaile baten garapena

Diagnostiko eta planifikazio komunitariorako metodologiak

3. BLOKEA. ESPERIENTZIA PARTE HARTZAILEAK

Mekanismo eta eredu parte- hartzaile motak

Elkarteak oinarri dituen mekanismo eta eredu parte hartzaileak

Lurraldea oinarri duen parte- hartzea

Plan komunitarioak eta proiektu integralak

Aurrekontu parte- hartzaileak

Herri kontsultak

Ingurumen parte- hartzea

Emakumeak eta parte- hartzea

MetodologiaToggle Navigation

Hiru bide erabiliko dira irakasgai honen edukiak lantzeko:

a) Eskola magistralak: Irakasleak kontzeptu edo teoriei buruzko eskolak hornituko ditu.

b) Lan praktika kooperatiboak: taldeka, irakasgaiko eduki batzuk lantzeko teknika kooperatiboak erabiliko dira.

c) Lana gauzatzeko lan saio kolektiboak: Ikasleek irakasgaiaren bukaeran entregatu behar duten lanari lotutako saioak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA

Taldeko Lana %60

Hirugarren blokeko edozein gaiari buruz

4 pertsonako taldeak

Lanak lehenengo eta bigarren blokeetan landutako dimentsio teoriko eta metodologikoak izan behar ditu.

Landu nahi den gaia problematizatu (problematique) behar da. Hau da, ez da kasu azterketa hutsa izan behar (nahiz eta atal deskriptiboa egon behar den) baizik: aztertu zer dagoen gaia horren atzean. Gaiaren dimentsio globala eta teorikoa azaldu behar da lanean. Link honetan aurkituko duzue problematique edo problematizazio horren nondik- norakoa (fr): http://www.etudes-litteraires.com/problematique.php

Aukeratutako lanaren gaia justifikatu

Kasu azterketa modu deskriptiboan azaldu

Lana entregatzeko azken eguna: azterketa eguna

Azkeneko bi saioak lanen aurkezpenak egiteko izango dira. Talde bakoitzak 15-20 minututan aurkeztu behar du bere lana (bost puntu horietatik bat)

Galdera bat abiapuntu izanik, banaka egiteko gogoeta (bat bloke bakoitzeko): 1/10 gogoeta lan bakoitza (%30 guztira)

Galderak moodle-n eskegiko dira. Behin galdera eskegita astebete (7 egun) izanen duzue galdera erantzuteko.

Galdera gehienez 5000 karakteretan (tarterik gabe) erantzun behar duzue. Times New Roman edo Arial 11.

Eskolara etortzea eta parte- hartzea: %10

Eredu hau egiteko: %80 ko asistentzia





AZKEN EBALUZIOAREN SISTEMA

Azterketa idatzia: %70

Galdera bat abiapuntu izanik, banaka egiteko gogoeta (bat bloke bakoitzeko): 1/10 gogoeta lan bakoitza (%30 guztira)

Galderak moodle-n eskegiko ditut. Behin galdera eskegita astebete (7 egun) izanen duzue galdera erantzuteko.

Galdera gehienez 5000 karakteretan (tarterik gabe) erantzun behar duzue. Times New Roman edo Arial 11.

Bi atalak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko





Froga finala, irakasgaiaren nota osoaren %50 edo gehiago balitz, deialdiari uko egiteko, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa da. Kalifikazioa: EZ AURKEZTUA izango da.





Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).





Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

FONT, J. (coord.) (2001) Ciudades y decisiones públicas. Barcelona: Ariel.
GRAMBERGER, M. (2006) Participación ciudadana. Manual de la OCDE. Paris: OCDE.
PHILLIPS, Anne (1996). ¿Deben las feministas abandonar la democracia liberal?”, In CASTELLS, Carme. Perspectivas feministas en teoría política. Barcelona: Paidós; 79- 97
ESPIAU, Mireia; SAILLARD, Dominique; AJANGIZ, Rafael (2005) “Género en la participación, un camino por recorrer”. Cuadernos Bakeaz nº 67.
VILLASANTE, T.R. (coord) (2000) Prácticas sociales de creatividad social. Madrid: El Viejo Topo.
YOUNG, Iris Marion (2000). La justicia y la política de la diferencia. Madrid: Feminismos. Ediciones Cátedra.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ajangiz, R. y Blas, A. (2008) Mapa de experiencias participativas en los municipios de la CAPV. Vitoria : Gobierno Vasco.

Blas, A. ; Ibarra, P. y Ascunze, C. (2006) La participación, estado de la cuestión. Bilbao : Instituto Hegoa.

Borja, J. y Castells, M. (1997) Local y global. La gestión de las ciudades en la era de la información. Madrid : Taurus.

Espiau, M. ; Saillard, D. y Ajangiz, R. (2005) El género en la participación. Bilbao : Cuadernos Hegoa.

Font, J. (coord.) (2001) Ciudades y decisiones públicas. Barcelona : Ariel.

Gramberger, M. (2006) Participación ciudadana. Manual de la OCDE. Paris : OCDE.

Marchioni, M. (coord) (2001) Comunidad y cambio social. Teoría y praxis de la acción comunitaria. Madrid : Ed. Popular.

Martinez, Z. y Blas, A. (coord) (2008) Poder político y participación. Vitoria : Gobierno Vasco.

Telleria, I. (2010) : ¿Komunitatea berreskuratu ikuspegi demokratikotik¿ en Jardute komunitarioa argituz eta saretuz- Redefiniendo el trabajo comunitario Coord. Eva Martinez y Lucia Peña, Vitoria-Gasteiz

Villasante, T.R. (coord) (2000) Prácticas sociales de creatividad social. Madrid : El Viejo Topo.

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:45

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:45-13:30

Irakasleak