Ikastaro praktikoa: idazkera akademikoa

Ikastaro praktikoa: idazkera akademikoa (maiatza-ekaina)

Nori zuzendua:

UPV/EHUko doktoregoko ikasleei

Data:

2019ko maiatza-ekaina

Iraupena (ordutan) / Ordutegia:

32 ordu (4 orduko 8 saioa; astean egun bat). Ordutegia: 15:30-19:30.

Nahitaezkoa da saio guztietara joatea (% 100).

Bertaratze ziurtagiri lortzeko, saioen %25era huts egin daiteke, baina, betiere, arrazoitu egin beharko da huts egitea.

("Oinarrizko arautegia MDe-k antolatutako zeharkako prestakuntza jardueretan parte hartzeko", 2. puntuan)

Lekua eta egunak:

Campus Data Tokia
Bizkaiko campusa (Leioa)

Maiatzak 8, 15, 22, 29

Ekainak 5, 12, 19, 26

Biblioteka  nagusia, 6B gela

Hizlariak, irakasleak eta profila:

Susana Carro Ripalda andrea Gizarte Antropologian doktorea Edinburgoko Unibertsitatean, eta zientzia, teknologia eta gizarte ikasketetan espezializatua. Irakasle-ikertzailea izan da Glasgow, Edinburgo eta Durhameko unibertsitateetan (ohorezko ikertzaile legez lankidetzan jarraitzen du). Duela gutxi Deustuko Unibertsitateko “Bizkaia:Talent” programan ikertzaile izan da. Aditua da ikerketa metodoetan eta etikan, eta horri buruzko ikastaroak diseinatu eta eman ditu Glasgow, Durham eta Euskal Herriko unibertsitateetan.

Parte hartzaileen kopurua:

8-12

Ikastaroaren prezioa:

35 €. Behin onartuta, 35 euroko diru zenbatekoa sartu UPV/EHU-ren banku kontuan, zure izena eta bi abizen jarriz:

IBAN: ES77 2095 0292 9091 1614 1371

Bidali ordainketaren frogagiria mde@ehu.eus helbidera.

Izen-ematea:

Online (itxita).

Helburuak:

  • Praktikaren bidez ikastea idazkera akademikoaren oinarriak, trebetasunak eta estrategiak, eta, zehatzago, doktorego tesiak eta artikulu akademikoak idazteko behar direnak.
  • Ikasleak berak aukeratutako idazlan baten zirriborroa osatzea banaka 8 astean; epe horretan lana azken berrikuspenerako prest egon behar da (lana izan daiteke: tesiko kapitulua, punta-puntako gai bat, artikulua, saiakera, biltzarrerako hitzaldia…)
  • Talde lanerako eta eztabaidarako gunea izatea, idazkera akademikoan aurrera egiteko apurka-apurka landutako prozesuan. Irakasleek, frogatutako metodoari jarraituz (Belcher 2009), banakako zirriborroak osatzen joateko jarraibideak, ariketak, materialak eta egitura emango dituzte. Ikastaroan banakako lana egin behar da, baina talde lana ere egin beharko da ikaskideen lanak irakurri, berrikusi, oharrak egin eta kritika konstruktiboa egiteko.
  • Trebetasun osagarriak lortzea argitalpen akademikoen arlorako ikasleari ekoizpen ohiturak ezartzen laguntzeko eta oinarrizko orientabidea emateko.

Hizkuntza:

Gaztelaniaz

Programa:

  1. Elección razonada del texto a escribir. Tipos de textos académicos: ¿qué es publicable? Diseño del plan de escritura. Lectura anotada de un abstract modelo. Escribiendo el abstract de nuestro texto. Reflexión crítica sobre aspectos no técnicos relacionados con la escritura académica (sentimientos y hábitos negativos, espacios de trabajo, problemas prácticos y como solventarlos).
  2. Avance de los argumentos del texto. ¿Cómo se construye un buen argumento? Lectura anotada de un artículo/capítulo modelo. Esbozando los argumentos principales de nuestro texto y revisándolos. ¿Cómo seleccionar revistas académicas para publicar un artículo? Tipos de revistas y su idoneidad.
  3. Revisión de la literatura relevante. Estrategias para completar una revisión bibliográfica para nuestro texto. Identificación de la relación de nuestro texto con la literatura: ¿cómo es el diálogo de nuestro texto con los debates existentes? Delineando una revisión literaria específica para cada texto: cómo elegir y evaluar lo que necesitamos. Citas bibliográficas y problemas de plagio.
  4. Perfeccionamiento de la estructura del texto. Tipos de estructuras en la escritura académica. Resolviendo problemas estructurales: subtítulos y subsecciones, resúmenes, presentación de la evidencia, organización del argumento, circunscripción del tema, y ejemplificación. Desarrollo y revisión de un esquema estructural de nuestro texto.
  5. Presentación y evaluación de la evidencia para sostener nuestros argumentos. Tipos de evidencia. ¿Cómo (d) escribir nuestra evidencia literaria, y reflejarla en las secciones de métodos, resultados, y discusión? Revisando la evidencia para nuestro texto.
  6. Principios y finales: ¿cómo comenzar y cerrar los textos? Revisando los títulos, los abstracts y las palabras clave. Escribiendo y revisando la introducción y la conclusión: ideas y estrategias.
  7. Edición de texto. ¿Cómo acortar, alargar o alterar textos? Corrigiendo problemas en el fraseo. Test diagnóstico del texto. Tablas e imágenes. Bibliografía. Dando y recibiendo feedback sobre el texto: buenas prácticas.
  8. Presentación de los textos. Se harán lecturas críticas completas de los textos por parejas. En grupo se leerá un fragmento de cada texto y se debatirán los aspectos positivos, mejorables y problemáticos. Espacio para preguntas, dudas, clarificaciones y correcciones. Cada estudiante diseñará un plan de trabajo y calendarización para la finalización y entrega de su texto individual.