Arkitektura Irudigintza II26355
- Ikastegia
- Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
- Titulazioa
- Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26355
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Lehen mailako Arkitektura Irudigintza ikasgaiak gogoeta arkitektonikoaren ulermenera eta honen adierazpena bideratzen duten prozedura grafikoetara sarrera bat dira.
Arkitektura Irudigintza ikasgaiak, orokorrean, karrerako ikasgai grafiko guztiekin daude harremanean. Arkitektura Irudigintza II ikasgaia Geometria Deskribatzailea, Proiektuak eta Eraikuntza ikasgaiekin lotzen da bereziki.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
PROZEDURA GRAFIKOAK ESPAZIOAREN ETA OBJEKTUEN ADIERAZPENEAN ERABILTZEKO GAITASUNA.
OBJEKTUEN IKUSTE-EZAUGARRIAK ULERTZEKO ETA ADIERAZTEKO GAITASUNA, PROPORTZIO ETA IRUDIGINTZA TEKNIKAK GAINDITUAZ
KOLOREA, TEORIA, ETA ARKITEKTURAREN EGITURAK
AURREIRITZI KOGNITIBOA. ZUZENEKO APUNTEAK.
ARGI ETA ITZALEN ADIERAZPENA AZTERTZEKO PROPEDEUTIKA. HIRU DIMENTSIOAK.
IRUDIGINTZA ZIENTIFIKOAREN HERMENEUTIKA ETA SEMIOTIKA.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Margoaren pertzepzioa. Fisiologia eta psikologia.
Elementu arkitektonikoen eta giza figuraren zuzeneko apunteak.
Bolumen eta estatua adierazpena argi eta itzalen analisiaren bitartez.
Hizkuntza grafiko arkitektoniko osoa.
Asteko ariketak
ANALISI GEOMETRIKOA. ARGI ETA ITZALAK. ENTONAZIOA
IRUDIMENEKO APUNTEAK. ERAIKIN EREDUGARRIA
FORMEN ANALISIA. ESTATUA ETA ENTONAZIOA
FORMAREN ANALISI ETA ADIERAZPENA. MARGOA/ENTONAZIOA
HIZKUNTZA GRAFIKO ARKITEKTONIKO OSOA. 1. ATALA
FORMEN ANALISIA. ESTATUA ETA ENTONAZIOA, KOLOREA
HIZKUNTZA GRAFIKO ARKITEKTONIKO OSOA. 2. ATALA
FORMEN ANALISIA. GIZA FIGURA ETA ARKITEKTURA
FORMAREN ANALISI ETA ADIERAZPENA. MARGOA/ENTONAZIOA
FORMEN ANALISIA. ESTATUA ETA ENTONAZIOA, KOLOEA
HIZKUNTZA GRAFIKO ARKITEKTONIKO OSOA. 3. ATALA
FORMEN ANALISIA. ESTATUA ETA ENTONAZIOA
FORMAREN ANALISI ETA ADIERAZPENA. MARGOA/ENTONAZIOA
HIZKUNTZA GRAFIKO ARKITEKTONIKO OSOA. 4. ATALA
HIZKUNTZA GRAFIKO ARKITEKTONIKO OSOA. 5. ATALA
MetodologiaToggle Navigation
Ordu presentzialetan, ikaslearen parte-hartzea aktiboa izango da dozentzia teoriko-praktikoan:
_Ikasleak bere ekarpenak, taldeari baliagarri gerta lekizkioken galdera edo iruzkin bidez egingo ditu teoriketan.
_Klase praktikoetan, norberaren eta taldekideen lanei buruz egingo diren azalpenak jaso ahal izango ditu ikasleak.
Ordu ez presentzialetan, emate partzial ala finalerako agindu diren banakako ala taldekako ariketetan jardungo da.
Ordu presentzial nahiz ez presentzialetan egin beharreko ariketekin ikasleak eduki hauetan trebatuko dira:
Estatua eta bodegoia: formaren analisia, argia eta itzala.
Eraikin eredugarrien analisia: apunte eta ikuspegi bidez espazio eta konposaketaren ulermena; eskala ezberdinetan oin, altxaera eta ebaketen adierazpen grafikoa.
Ereduaren eta ikastaroaren arabera zehaztuko du irakasle bakoitzak ariketa mota eta kopurua.
Arkitektura Irudigintza ikasgai guztietan egiten diren ariketen izaerak, asteroko dozentzia presentzialaren ordutegia bateratzea eskatzen du, ariketa teoriko-praktikoen bilakaera egokia behar duten iraupenean bermatuaz. Era berean, ariketa kopuru handi bat kalean gauzatzen denez, ordutegia egun argitan jardun ahal izateko tartean finkatuko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 70
- AZKEN PROBA (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdiko ebaluazio sistema, EBALUAZIO JARRAITUA izango da.
Ikasleak, EBALUAZIO JARRAITUAREN prozesuan, ikasgaiari dagozkion hainbat lan burutuko ditu garai lektiboan zehar: astero enuntziatu eta hurrengo astean derrigorrez jasoko direnak. Justifikatutako salbuespenetan ezik, ez da lanik jasoko epez kanpo.
Formazio aldian zehar egindako lanak, dagokion azterketa deialdiko data ofizialean egingo den azken proba edo azterketa batekin osatuko dira.
Astero enuntziaturiko lanen %100 eman izanak (lan presentzial eta ez presentzial guztiak) ahalbidetzen du ikaslea lan hauen eta azken probaren arteko batazbesteko baliospena lortzera.
Formazio aldian zehar egindako lanen eta ohiko deialdiko data ofizialean egindako azken proba edo azterketa arteko batazbesteko orokorra honela eratorriko da:
FORMAZIO ALDIAN EGINDAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
IKASGAIAREN AZKEN BALIOSPENA: formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Deialdiari uko egiten bazaio, ez aurkeztua izango da baliospena. Ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio, gutxienez, ikasgaiaren garai lektiboa amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hau, ikasgaiaren irakasle arduradunei idatziz aurkeztuko zaie epe barruan.
EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA
Graduko titulazio ofizialetako Ikaslegoaren Ebaluazio Araudiaren II KAPITULUko 8. artikulua beteaz, ikaslegoak azken ebaluazio sistema bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du, ebaluazio jarraituan parte hartu ala ez badu ere. Horretarako, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztuko die ikasgaiaren ardura duten irakasleei, ikastegiaren egutegi akademikoaren arabera, lauhileko edo ikasturtea hasi eta 9 asteko epean.
Azken ebaluazio proba ikastaroan zehar enuntziatutako lan guztiekin osatuko da eta hauen ematea, formazio garaia amaitzerakoan (azken eskola eguna) izango da.
Irakasleak, ariketa hauen egiletza egiaztatze aldera, beharrezko diren adina ariketa presentzial agindu ahal izango du.
Formazio garaiko lan guztien ematea ezinbestekoa da ikasgaiaren baliospen orokorra burutu ahal izateko (ikastaroan zehar enuntziatutako lanak + azken ebaluazio proba edo azterketa), ikasgaiaren azken baliospen bat lortzeko.
Ez-ohiko deialdian baliospenaren batazbestekoa honela egingo da:
IKASTAROAN ZEHAR ENUNTZIATUTAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
Ikasgaiaren azken baliospena formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa jarraituz, azterketa edo ebaluazio probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra eragozteko neurriak hartuko dira.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez-ohiko deialdiko ebaluazio sistema AZKEN EBALUAZIOA izango da.
Ohiko deialdian ikasgaia gainditu ez duten ikasleek, azterketara eta ez-ohiko deialdiko azken ebaluazio proba osatzen duten ebaluazio saioetara aurkezteko eskubidea izango dute.
Azken ebaluazio proba ikastaroan zehar enuntziatutako lan guztiekin osatuko da eta hauen ematea, zehaztuko den epean, derrigorrezkoa izango da. Justifikatutako salbuespenetan ezik, ez da epez kanpo lanik onartuko.
Lan osagarri hauen emateak, ohiko deialdiari uko egin dioten ikasleei dagokionez, baldintza hauek beteko ditu:
1.- Formazio garaia amaitzerakoan (azken eskola eguna) formazio garaian enuntziatu diren lan guztiekin karpeta baten ematea burutuko du ikasleak.
2.-Irakasleak, ariketa hauen egiletza egiaztatze aldera, beharrezko diren adina ariketa presentzial agindu ahal izango du.
3.-Ematea burutu ondoren, irakasleak ariketak aztertuko ditu. Ikasleak, ariketa hauei dagozkien azalpenak, ohiko deialdiko azterketaren berrikusketa egunean jaso ahal izango ditu.
4.- Formazio garaiko lan guztien ematea ezinbestekoa da ikasgaiaren baliospen orokorra burutu ahal izateko (ikastaroan zehar enuntziatutako lanak + azken ebaluazio proba edo azterketa), ikasgaiaren azken baliospen bat lortzeko.
Ez-ohiko deialdian baliospenaren batazbestekoa honela egingo da:
IKASTAROAN ZEHAR ENUNTZIATUTAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
IKASGAIAREN AZKEN BALIOSPENA: formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa jarraituz, azterketa edo ebaluazio probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra eragozteko neurriak hartuko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egingo diren ariketen aniztasuna dela eta, ariketa edo ariketa sail bakoitzerako beharko den materiala hauek proposatu aurretik argituko da. Hala ere, hau da oinarrizko materiala:
- 2H, Hb, B eta 2B portamina edo mina arkatzak.
- DIN A2 edo handixeago den taula arina.
- 30 zm. eskuadra eta kartaboia.
- Eskalimetroa.
- Kompasa eta estilografoen gehigarria
- Estilografoak eta tinta.
- 60 zm. paralex-a
Irakasleari emateko:
- DIN A2 karpeta (estalki gogorduna)
- Ikaslearen bi fitxa, datu eta argazkiarekin.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
La Arquitectura Histórica Acotada y Dibujada. Chitham, Robert. Editorial Gustavo Gili. México D.F. 1982.
El Dibujo, Técnica y Utilidad, Lambert, Susan. Hermann Blume. Madrid. 1985.
Modos de Ver. Cirlot, J.E. Editorial Gustavo Gili. Barcelona.
El Lenguaje de la Visión. Kepes, Gyorgy. Editorial Infinito. Buenos Aires.
El Diseño Gráfico de la Arquitectura Kinneir, Jock. Gustavo Gili. Barcelona 1982.
El sentido de orden. Gombrich, Ernst H Estudio sobre la psicología de las artes decorativas. Gustavo Gili, Barcelona, 1979. (©)
Gehiago sakontzeko bibliografia
El sentido del orden. Gombrich, Ernst H Estudio sobre la psicología de las artes decorativas. Gustavo Gili, Barcelona, 1979.
Modos de ver. Cirlot, J.E. Editorial Gustavo Gili. Barcelona.
Saber ver la Arquitectura. Bruno Zevi. Poseidón. Madrid.
Punto y línea sobre el plano. Vasili Kandinsky. Paidós.
De lo Espiritual en el Arte. Vasily Kandinsky. Paidós.
Dibujo y educación visual. Puente R. Editorial G.G.
Aldizkariak
Revista EGA expresión gráfica arquitectónica. U.P. Valencia
Web helbideak
El sol del membrillo. Antonio López-en lan batean oinarrituaz Víctor Erice-k zuzendutako pelikula. 1992.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CASADO REZOLA, AMAIA
- CELAYA BAÑALES, FRANCISCO
- MUGICA URTEAGA, MARTE
TaldeakToggle Navigation
01A Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 10:30-11:30 (1) | ||||
24-25 | 10:30-11:30 (2) | ||||
28-29 | 10:30-11:30 (3) | ||||
31-33 | 10:30-11:30 (4) | ||||
35-36 | 10:30-11:30 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
01A Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-14:00 (5) | 12:30-14:00 (6) | 12:30-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |
Irakasleak
01A Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-14:00 (5) | 12:30-14:00 (6) | 12:30-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |
Irakasleak
01B Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 10:30-11:30 (1) | ||||
24-25 | 10:30-11:30 (2) | ||||
28-29 | 10:30-11:30 (3) | ||||
31-33 | 10:30-11:30 (4) | ||||
35-36 | 10:30-11:30 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
01B Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-14:00 (5) | 12:30-14:00 (6) | 12:30-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |
Irakasleak
31A Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 10:30-11:30 (1) | ||||
24-25 | 10:30-11:30 (2) | ||||
28-29 | 10:30-11:30 (3) | ||||
31-33 | 10:30-11:30 (4) | ||||
35-36 | 10:30-11:30 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
31A Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-13:30 (5) | 12:00-13:30 (6) | 12:00-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |
Irakasleak
31A Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-13:30 (5) | 12:00-13:30 (6) | 12:00-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |
Irakasleak
31B Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 10:30-11:30 (1) | ||||
24-25 | 10:30-11:30 (2) | ||||
28-29 | 10:30-11:30 (3) | ||||
31-33 | 10:30-11:30 (4) | ||||
35-36 | 10:30-11:30 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
31B Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 11:30-14:00 (1) | ||||
23-23 | 10:30-14:30 (2) | ||||
24-25 | 11:30-14:00 (3) | ||||
26-26 | 10:30-14:30 (4) | 12:00-13:30 (5) | 12:00-13:30 (6) | 12:00-14:00 (7) | |
27-27 | 10:30-14:30 (8) | ||||
28-29 | 11:30-14:00 (9) | ||||
30-30 | 10:30-14:30 (10) | ||||
31-33 | 11:30-14:00 (11) | ||||
34-34 | 10:30-14:30 (12) | ||||
35-36 | 11:30-14:00 (13) |