XSL Content

Language and Technology: Resources26485

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26485

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgaiaren helburua da teknologiek eta bereziki IKTek hizkuntzen ikaskuntzan eta irakaslearen bizitza osoan zeharreko formazioan eskaintzen dituzten aukerak kritikoki baliatzen trebatzea eta teknologien inguruko hausnarketan sakontzea, bizikidetza gizartearen testuinguruan.



Jakintzak aniztasunean eta kolektiboki eraikitzeko gaitasuna garatuko du ikasleak, hainbat teknologiaren laguntzaz.



Irakasgai honek irakasle izateari lotutako hausnarketa bultzatzen du, bizitza osoan zeharreko formazioan teknologiek izan dezaketen garrantzia kritikoki eta aberastasunez aztertuz.



Irakasgai honetan, halaber, teknologia zehar-gaitasun gisa lantzen da, beste irakasgai edo zeregin batzuen euskarri gisa.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se trata de conocer las distintas posibilidades de la lengua en el ámbito de las nuevas teconologías.

Se aborda el tema de la utilización de los recursos tecnológicos para la mejora de la competencia comunicativa.

Crear textos escolares para educación infantil ó primaria utilizando los distintos recursos tecnológicos aprendidos anteriormente.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- LA LENGUA EN LA SOCIEDAD TECNOLÓGICA.

TEMA 2.- RECURSOS Y FUENTES.

TEMA 3.- PRODUCCIÓN.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgelako eskola-orduetan saio dinamikoak eta partehartzaileak izango dira nagusi, bai (GA) gelako praktiketan eta bai (M) Magistralen modalitateetan. Ikasleek tresna teknologikoak ekarriko dituzte eskoletara (mobilak, tabletak, ordenagailu eramangarriak...).

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Ikus beheko jarraibideak (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleak honako gaitasunetan duen maila ebaluatuko da, banakako zein taldekako lanen bitartez (%80ko balioa) eta amaierako derrigorrezko idatzizko azterketa baten bidez (%20ko balioa):

G03 gaitasuna:

- Diseinatutako hizkuntza proiektuan kulturartekotasunari erreparatu dio eta hizkuntzen trataera bateraturako bideak eskaini ditu.

G10 gaitasuna:

- Hizkuntzen ikaskuntzak etorkizunean izango dituen joeren inguruko hausnarketa egiten du taldean.

- Sare sozial birtualetan formazio profesionalerako dauden aukerak baliatzen ditu.

G11 gaitasuna:

-Ezagutzen ditu hizkuntzaren zein literaturaren didaktikarako eta ikerketarako dokumentazio-gune eta iturri egokiak.

- Testuingururako egokia den dokumentazioa eta bestelako baliabideak aurkitzen ditu eta egoki erreferentziatzen ditu.

G13 gaitasuna:

- Ahozko eta idatzizko adierazpena zuzen erabiltzen du.

- Eskola testuak lantzeko ikaslearen adinari egokitutako estrategia didaktikoak diseinatzen ditu.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgaia gainditzeko, IKTak erabiltzeko trebetasuna garatzea eskatzen duenez, ezinbestekoa da zeregin praktikoak gauzatzea, hausnarketa teorikoekin batera. Hori dela eta, ezohiko deialdian ere, ezinbestekoa izango da bai lan praktikoak eta bai idatzizko proba gauzatzea.



Ezohiko deialdian, lan praktikoek % 50eko balioa izango dute eta lan teorikoek %50. Lan teorikoak idatzizko proba baten bidez ebaluatu ahal izango dira, eta lan praktikoak irakaslearekin batera hitzartuko dira, ikaslearen egoera zehatza kontuan hartuta.

Compulsory materialsToggle Navigation

IKTen erabilera esploratzeko helburuz, nahitaezkoa da gailu teknologikoak ekartzea eskoletara: eskuko telefonoak, tabletak edota ordenagailu eramangarriak. Ez da beharrezkoa gailu guztiak izatea baina gomendagarria da ordenagailu eramangarria izatea (gutxienez ordenagailu eramangarri bat talde bakoitzean).

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BARBERÀ, E (coord.) [et al.] (2008) Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC: pautas e instrumentos de análisis. Graó. Barcelona.





Bat. Soziolinguistika aldizkaria. 66. zenb. Teknologi berriak eta euskara.

DE MIGUEL SÁNCHEZ, C (Coord.) (2004) Las Tecnologías de la Información y la Comunicación en Educación Infantil y Primer Ciclo de Educación Primaria. Reflexiones y propuestas. Educamadrid. Madrid.



GROS, B (coord.) [et al.] (2008) Videojuegos y aprendizaje. Graó. Barcelona.

In-depth bibliography

Hardgreaves, A. (2003). Enseñar en la Sociedad del Conocimiento. Bartzelona: Octaedro.
Jubany i Vila, J. (2012). Aprendizaje social y personalizado: conectarse para aprender. Bartzelona: UOC.
Rickheit, G., Strohner, H., Vorwerg, C. (2008). Handbook of Communication Competence, HAL Vol. 1, 15-62. Berlin: Walter de Gruyter GmbH&Co.
Vazquez Recio, R. (2005). La Memoria y el Olvido, Hacedores de la Narratividad del Tiempo en Educación. Universitas Tarraconensis, Revista de Ciències de l'Educación, Any XXIX, III època, Tarragona, desembre 2005, 5-18.

Journals

Aula de Innovación Educativa. Cuadernos de Pedagogía. hik-hasi.

Web addresses

http://educalia.educared.net/edujsp/idioma.jsp www.edukiak.info/search/normal/step02.do?keywords=lantzako http://www.elkarrekin.org http://euskaltube.com/index.php www.ikastola.net/web/default.php www.ikasys.net/wordpress/?langswitch_lang=eu http://lenguatic.blogspot.com/ www.xtec.es/recursos/clic/curs/esp/index.htm www.xtec.es/recursos/clic/esp/info/download.htm#eus http://www.youtube.com

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

12:30-14:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.08 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-9

08:30-10:30 (1)

12:30-14:30 (2)

22-27

10:30-12:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)