Workshops for Musical, Visual and Physical Education26504
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26504
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Gai hau LHko Tailerrak berezitasuneko gaia dugu. Hiru arloek osatzen dute eta modu koordinatuan landuko da. Gai honen izaera batez ere praktikoa izango da eta ikaslegoaren partehartze aktiboa ezinbestea egiten da.
Musika, plastika eta gorputz adierazpeneko arloetan aurreko urteetan barneratutako eduki ezberdinak uztartuz, proiektu eragile bat planteatzen dizuegu. Laugarren eta azkenengo graduko ikasturte honetan, lan-mundurako prest egon zaitezten ikasitakoa martxan jarri . Eraginkorra izan daitezkeen zenbait hezkuntza estrategiak egiteko bideak aurkitu eta praktikatuko dituzue
Irakasgai honi dagozkion Moduluko konpetentziak (BOE 312, Orden ECI 3857/2007):
M02CM05a. Comprender los principios que contribuyen a la formación cultural, personal y social desde las artes.
M02CM05b. Comprender los principios que contribuyen a la formación cultural, personal y social desde la educación física.
M02CM05c. Conocer el currículo escolar de la educación artística, en sus aspectos plástico, audiovisual, y musical.
M02CM05d. Conocer el currículo escolar de la educación física.
M02CM05e. Adquirir recursos para fomentar la participación a lo largo de la vida en actividades musicales y plásticas dentro y fuera de la escuela.
M02CM05f. Adquirir recursos para fomentar la participación a lo largo de la vida en actividades deportivas dentro y fuera de la escuela.
M02CM05g. Desarrollar y evaluar contenidos del currículo mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes en los estudiantes.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Conocer, valorar y desarrollar proyectos, recursos y metodologías en las áreas curriculares de música, plástica y educación física.
Analizar propuestas y recursos de innovación en la enseñanza de las áreas de música, plástica y educación física
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- PROYECTOS ACTUALES DE EDUCACIÓN MUSICAL, PLÁSTICA Y CORPORAL EN LA EDUCACIÓN PRIMARIA Búsqueda de información, análisis y evaluación
TEMA 2.- DISEÑO, REALIZACIÓN Y EVALUACIÓN DE TRABAJOS PRÁCTICOS.
MethodologyToggle Navigation
1. Gogoratzen: Ezagututako musika, plastika eta gorputz hezkuntza arloetako esperientzien inguruan hausnarketa egitea. ((Zer bizi izan dut nire eskola garaian eta zer ikusi ahal izan dut practicum-etan. Nolakoak izan dira Plastika, Musika eta GH arloko hezkuntza praktikak?)
2. Disziplinartekotasuna arte eszenikoetan: Irakasgai ezberdinak emanaldi batean izan dezaketen harremana.
3. Arte eszenikoak: Zeintzuk dira arte eszenikoak? Zer adierazi nahi dute? (Adierazmen arloak elkarrizketan)(Hau aurreko puntuarekin lotu daiteke)
4. Lan proposamena: Zirkua (elementuak, protagonistak, helburuak…)
5. Diseinua: Zer behar dugu gure proposamen eszenografikorako?
a. Ikusizko diseinu eszenografikoa: argiztapena, dekorazioa, attrezzo, karakterizazioa (jantziak, makillajea), musika-instrumentuak... Ze gauzak sortu ditzakegu diseinu eszenografikorako berreskuratutako objetuekin edo birziklatutako materialekin? Birziklapenaren posibilitate plastiko-estetikoak ikertuko ditugu eta eskolaren baliabide bihurtzen ikasiko dugu.
b. Adierazpen musikala: sortutako melodia/erritmoa/abestia…
c. Gorputz adierazpena: Mugimendua kontakisunaren adierazle/ hari eramale/ zein mugimendu egiten dakigu? Zeintzuk ikasi ditzekegu? Nola elkartuko ditugu? Zelan antolatuko ditugu denboran –musika- eta espazioan – plastikan eginiko eszenatokian, attrezzoa…
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 20
- Multiple-Choice Test (%): 10
- Individual works (%): 30
- Exhibition of works, readings ... (%): 30
- ASISTENTZIA (%): 10
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
* Talde lana
Lan proposamena: Zirkua (elementuak, protagonistak, helburuak, gidoia…)
Diseinua: Zer behar dugu gure proposamen eszenografikorako?
Ikusizko diseinu eszenografikoa
Adierazpen musikala
Gorputz adierazpena
Ebaluaketa:
Ikuskizuna aurkeztu . Beharrezkoa da klaseetara etortzea.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Azterketa egunean aurkeztuko dute ikuskizun bat Musika, Plastika eta Gorputz adierazpen elementuak landuz eta adieraziz. Proiektua diseinatu behar dute, eta praktikan jarri. Egindako praktika BIDEO batean grabatu eta AZTERKETA egunean aurkeztuko dute. Aurkezpenarekin batera PROIEKTUAREN TXOSTENA entregatu behar dute.
Compulsory materialsToggle Navigation
Aula de expresión musical, Aula de expresión plástica Gimnasio, instalaciones deportivas, materiales específicos de educación física Audiovisuales Ordenador
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
AAVV (2008). Percepción y expresión en la cultura musical básica. Madrid: Ministerio de Educación, Política Social y Deporte.
BERNSTEIRN, L. (2002). El maestro invita a un concierto. Madrid: Siruela
CORTAZAR, Mª I. y ROJO, B. (2007). La voz en la docencia. Conocer y cuidar nuestra herramienta de trabajo. Barcelona: Graó
DÍAZ, M. Y GIRÁLDEZ A. (coord) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Barcelona: Graó
Contreras Jordán O. R. (1997). Didáctica de la educación física. In F. J. Castejón Oliva (Ed.), Manual del maestro especialista en educación física (pp. 229-260).
Contreras Jordán O. R. (2006). La programación como espacio de toma de decisiones. In A. G. Cano Vela & E. Nieto L(Eds.), Programación didáctica y de aula: de la teoría la práctica docente (pp. 43-62): Cuenca : Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2006.
López Pastor, V. M., Pérez Brunicardi, D., & Monjas Aguado, R. (2003). Buscando alternativas a la forma de entender y practicar la educación física escolar: INDE Publicaciones.
Valle D, M. S. d., & García Fernaez, M. J. (2007). Cómo programar en educación física paso a paso: INDE Publicaciones.
Zagalaz Sánchez, M. L. (2001). Corrientes y tendencias de la educación física: INDE Publicaciones.
In-depth bibliography
A.A.V.V. (2003). Buscando alternativas a la forma de entender y practicar la Educación Física escolar. Barcelona: INDE. TINNING, R. (1990). LA E.F. la escuela y sus profesores. Valencia: Universidad de Valencia SPINOSA, S. (2006). Ecología acústica y educación: Bases para el diseño de un nuevo paisaje sonoro. Barcelona: Graó GLOVER, J. (2004).Niños compositores (4 a 14 años). Barcelona: Graó PAINTER, J. (1999). Sonido y Estructura. Madrid: Akal Actividad física, deporte y salud (2000). Barcelona : INDE, 2000. AAVV (2002): Las tecnologías de la información y de la comunicación en la escuela. Barcelona: Editorial Laboratorio Educativo /Editorial GRAÓ. AGUIRRE, I. (2000): Teorías y Prácticas en Educación Artística. Ideas para una revisión pragmática de la experiencia estética. Pamplona: Universidad Pública de Navarra. BOSCH, E., COLS, C., NICOLÁS, M., VALLVÉ, L., VILA, G. , SANS, S. (2002): Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Barcelona: Octaedro. HERNÁNDEZ, F (2007): Espigadores/as de la Cultura Visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Barcelona: Octaedro.
Journals
EUFONÍA. Didáctica de la Música MÚSICA Y EDUCACIÓN Apunts Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación. REVUE.Education Physique et sport. -AAVV. (2002): Educación Artística. Nuevas miradas (Dossier). Cuadernos de Pedagogía, 312. 47-76. Barcelona. -AAVV (2007) Viaje por el Arte. Aprendiendo a mirar. Cuadernos de pedagogía. 371
Web addresses
Biblioteca virtual en español especializada en recursos para la Educación musical BIVEM www.bivem.es Vocabulario musical sonoro. http://www.xtec.es/rtee/esp/teledmus/vocabulario/vocabulario.htm. Vocabulario musical Recursos en Internet para la educación musical http://www.xtec.es/rtee/esp/links/xarxmus.htm Enlaces de recursos musicales Zona Clic. Actividades http://clic.xtec.net/db/listact_es.jsp?area=mus Actividades musicales para primaria y secundaria http://www.telefonica.net/web2/efjuancarlos/recursos.htm http://www.edufilar.com/juegos.htm http://www.perseo.aesan.msc.es/ http://www.terra.es/personal2/lopeznoss/casa.htm http://www.maixua.com/ INSEA WEB, International Society for Education Through Art: HTTP://WWW.INSEA.ORG/ MUPAI, Museo Pedagógico de Arte Infantil (Madrid): HTTP://WWW.UCM.ES/INFO/MUPAI VST (Visual Thinking Strategies): HTTP://WWW.VTSHOME.ORG/ ARTELEKU, arte eta pentsamendu garaikideko webgunea: HTTP://WWW.ARTELEKU.NET/
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- JIMENEZ ABERASTURI APRAIZ, ESTIBALIZ
- SISTIAGA LOPETEGUI, JUAN JOSE
- URRUZOLA ESNAOLA, MARIA VICTORIA
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 08:30-10:30 (1) 10:30-12:30 (2) 12:30-14:30 (3) | 08:30-10:30 (4) 10:30-12:30 (5) 12:30-14:30 (6) |
Teaching staff
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 08:30-10:30 (1) 10:30-12:30 (2) | 12:30-14:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- PLASTIKA GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- MUSIKA GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:30-14:30 (1) | 08:30-10:30 (2) 10:30-12:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- MUSIKA GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- PLASTIKA GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)