XSL Content

The Teaching Function25883

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2022/23
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25883

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan irakaskuntza lanbideari begiratzen zaio bere osotasunean. Ikasketen lehenengo kurtsoan sartzen da, ikasleak irakaslearen nortasun profesionala eta bere funtzio soziala ulertzera hurbiltzen dituelarik. Haur Hezkuntzako irakaslearen zereginei buruz hausnartzeko egoerak sortarazten ditu, eskola osatzen duten jarduera eremuak aztertuz; hezkuntza proiektuan duen lekuari, irakasle taldearekin dituen betebeharrei eta tutoretza aurrera eramateari begiratuz, batez ere. Lehenengo seihileko beste irakasgaiekin bat eginez, hezkuntza zereginera gerturatze sistematikoa eskatzen duen diziplinarteko ikaskuntza proiektuaren osagaietako bat izango da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Esta materia aborda la docencia como desempeño profesional. Situada en el primer curso, deberá facilitar al alumnado una comprensión inicial de la identidad profesional del maestro, de su función social, reflexionando sobre las tareas del profesorado de educación infantil y primaria, mostrando la variedad de niveles en los que se despliega la función docente, y haciéndose especial hincapié en la pertenencia a proyectos educativos, al trabajo en el seno de equipos docentes y a la especificidad de la función tutorial del profesorado de estos niveles educativos. Junto al resto de materias del mismo semestre contribuirá al desarrollo de un proyecto de carácter interdisciplinario que facilite un primer acercamiento sistemático al hecho educativo.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- IDENTIDAD PROFESIONAL. FUNCIONES Y TAREAS DEL PROFESORADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA.

TEMA 2.- NIVELES DE LA INTERVENCIÓN EDUCATIVA. LA RELACIÓN EDUCATIVA, EL TRABAJO CON GRUPOS, LA GESTIÓN DE PROYECTOS EDUCATIVOS. EL TRABAJO EN EL SENO DE EQUIPOS PROFESIONALES.

TEMA 3.- LOS ESCENARIOS DE LA INTERACCIÓN Y DE LA COMUNICACIÓN EDUCATIVA. GESTIÓN DE GRUPOS/AULA QUE APRENDEN. DIVERSIDAD, IDENTIDAD Y EQUIDAD EN LA ESCUELA. EDUCACIÓN PARA LA CONVIVENCIA

TEMA 4.- FUNCIÓN TUTORIAL. ESCENARIOS Y HERRAMIENTAS PARA EL EJERCICIO DE LA TUTORÍA. DISEÑO DE PLANES DE ACCIÓN TUTORIAL. CONTENIDOS Y FORMAS DE LA RELACIÓN CON LAS FAMILIAS Y LOS DISTINTOS EQUIPOS DE PROFESIONALES.

MethodologyToggle Navigation

Klase saioetan bertaratuz jardungo duten ikasleen kasuan:

Gelan ikasle kopurua oso handia bada ere, irakasgaiaren planteamendu didaktikoak bi ezaugarri nagusi ditu: 1) Problema, kasu eta egoera praktikoen inguruan antolatuko dira jarduera asko; eta 2) Jarduera horien garapenean ekipoen lanek eta ikasleen parte-hartze aktiboak garrantzi oso handia izango dute. Programan proposatzen diren jarduera sekuentziek, egutegiek eta ebaluazio sistema eta irizpideek aurreikusten dute ikasleak modu oso aktiboan esku hartuko duela prozesuan. Gelako eskola saioen %75ean bederen, bertaratu beharra izango du ikasleak. Jardueren lan dinamikak eta ekipoen jardunak ikasleen presentzia ezinbesteko baititu. Lehen hiruhileko bost irakasgaiek diziplinarteko modulu bat partekatzen dute. Ikasle ekipo bakoitzak, diziplina anitzeko irakasle-ekipoaren laguntzaz, aztergai bat garatuko du. Hartara, bost lan eremu proposatu dira: a) Kulturartekotasuna; b) Familia, desberdintasuna eta eskola; c) Generoa eta hezkidetza; d) Berdinen arteko harremana, lagun taldea eta adin taldeak; e) Bizikidetza, bortza eta jokamolde prosoziala. Diziplinarteko proiektuaren bitartez ikasturteko bi zeharkako konpetentzia landu nahi dira: txosten akademikoen lanketarako gaitasuna eta ekipoetan egokiro jarduteko gaitasuna. Eskola saio teoriko-praktikoetan esku hartzeaz gain, irakasgaia ongi garatu ahal izateko beste 90 bat lan ordu beharko dira: irakurgaiak, informazio bilaketak, landa-lanak, ekipoen txostenak, azterketaren prestaketa, ahozko aurkezpenen prestaketa¿ egokiro burutu ahal izateko.

Modalidade erdi-presentzialean jardungo duten ikasleen kasuan:

Irakasgaiaren planteamendu didaktikoak oinarrizko bi ezaugarri nagusi ditu: 1) Problema, kasu eta egoera praktikoen inguruan antolatuko dira jarduera asko; eta 2) Jarduera horien garapenean ikasleen arteko elkartrukeek eta ikasleen parte-hartze aktiboak garrantzi oso handia izango dute. Jarduera sekuentziak, egutegiak eta ebaluazio sistema

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Klase saioetan bertaratuz jardungo duten ikasleen kasuan:



Ikasleen ebaluazioa eta irakasgai honetako kalifikazioa erabakitzean bi oinarri nagusi hartuko dira kontutan: batetik, diziplinarteko moduluan garatutako proiektua (azken notaren %40 hartuko du), eta bestetik, irakasgaian egindako ikasketa prozesua (azken notaren %60). Biak gainditu beharra egongo da irakasgaia gainditu ahal izateko.

Diziplinarteko proiektua

Lanketa Prozesua (%20)

Txostena-Aurkezpena (%20)

Irakasgaia

Prozesuko lanak (%20)

Azterketa (%40)



Diziplinarteko proiektua ebaluatzean lanketa prozesua, txosten idatzia eta ahozko aurkezpena hartuko dira kontuan. Eta irakasgaia ebaluatzean berriz, prozesuan zehar egindako lanak (bakarka eta ekipoan) eta ikastaroa amaitu ondorengo azterketa.



Modalidade erdi-presentzialean jardungo duten ikasleen kasuan:



Ikasleen ebaluazioa eta irakasgai honetako kalifikazioa erabakitzean bi oinarri nagusi hartuko dira kontutan: batetik, lauhilekoan zehar garatutako lana (azken notaren %60 hartuko du), eta bestetik, irakasgaian egindako ikasketa prozesua neurtuko lukeen azterketa (azken notaren %40).



Irakasgaiaren prozesua eta ekoizpenak

Hiru arazoen inguruko txostena eta aurkezpena (%40)

Eztabaida-guneetako ekarpena (%20)

Azterketa (%40)



Irakasgai ongi gainditu ahal izateko hiru atalak gainditu beharko dira. Lauhilekoan zehar proposatuko diren hiru arazoen ebazpenak eta horien harira sortuko diren elkartruke-foroak ikaste prozesua ardaztuko dute, horrengatik irakasgaiaren azken kalifikazioaren %60ko pisua izango dute. Azterketak %40ko pisua hartuko du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation



Ohiko deialdian irakasgaia gainditu ez edo uko egin dioten ikasleek bukaerako proba idatzia egingo dute soilik. Proba honetan ikasturtean eman diren irakurgaietako edukiak sartuko dira. Kalifikazio osoa (%100) proba honetako emaitza izango da.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK:

- Berariaz, ikastetxeen kudeaketari, curriculuma garatzeari eta norberaren garapen profesionalari lotutako zereginak deskribatzen ditu.

- Irakaskuntza jardueraren planifikazioak eta hori burutzeak eskatzen dituen lanbide gaitasunak formulatzen ditu.

- Gaur egungo hezkuntza sisteman aritzeko egokiak diren nortasun profesionalei buruz hausnartzen du.

- Ikusten ditu jokabideen osagai etikoak ikasgelako jardueran.

- Kode deontologikoa zuzen aplikatzeak berekin dakartzan erantzukizunez jabetzen da.







EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA

Prozedura:

- Ez aurkeztearekin nahikoa da

Compulsory materialsToggle Navigation

Ikasgaien edukiei buruz irakurtzeko oinarrizko baliabide jakinak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ALEGRE, O. (2010). Capacitación docente para atender la diversidad. Una propuesta vinculada a las competencias básicas. Sevilla: MAD.

ANGULO, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Madrid: Wolters Kluwer.

ARNAIZ, P. y RIART, J. (1999): La Tutoría: de la reflexión a la práctica. Barcelona, PPU.

BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

DAY, C. (2006) Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores. Madrid. Narcea.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Euskal Hezkuntza Sistemaren Antolamendua eta Ezaugarriak. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana egiteko. Orientabideak: lehen hezkuntzako 1. Zikloa. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA. Tutoretza Lehen Hezkuntzan. Laguntzeko eskuliburua. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/tutoretza/HASIERA.htm . Kontsulta data: 2010-09-13.

FERRERES, V.; IMBERNON, F. (Eds.) (1999). Formación y actualización para la función pedagógica. Madrid: Síntesis.

ETXAGUE, X. (koord.) (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.

IMBERNON, F. (2007) La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la innovación y el cambio. Barcelona: Graó.

MARCHENA, M. R. (2009). El aula por dentro. Cómo mejorar su gestión y organización. Madrid: Wolters Kluwer.

MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid. Editorial Síntesis.

MARTÍN, X.; PUIG, J.M.; PADRÓS,M.; RUBIO, L.; TRILLA, J. (2008). Tutoría. Técnicas, recursos y actividades. Madrid: Alianza Editorial, S.A.

MENDEZ, L. eta beste (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer.

MONGE, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Madrid: Wolters Kluwer.

TARDIFF, M. (2004) Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Narcea.

In-depth bibliography

ALEGRET, J.; CASTANYS, E. Y SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Orientaciones para la elaboración del Plan de acción tutorial (PAT) para la educación Básica: Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Ordenación y Características del Sistema Educativo Vasco. Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
FUNES, S. (Coord.) (2009). Gestión eficaz de la convivencia en los centros educativos. Madrid: Wolters Kluwer.
GARCÍA, R. JOVER, G.; ESCÁMEZ, J. (2010). Ética Profesional docente. Barcelona: Síntesis.
LOPEZ, L. (2007). Relajación en el aula. Recursos para la educación emocional. Madrid: Wolters Kluwer.
LOPEZ LARROSA, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. Madrid: CCS.
MARCELO, C ; VAILLANT, D. (2009). Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar? Madrid: Nancea.
MARRODAN, M. J. ; BALABONA, J.M. (2008). La calidad en la orientación escolar. Manual Practico del orientador. Educación Infantil y Primaria. Madrid: ICCE.
PERRENOUD, PH (2004). Diez nuevas competencias para enseñar: Invitación al viaje. Barcelona. Graó.
SANCHEZ, M. (COORD) (2010). Como educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Orientaciones prácticas. Madrid: Catarata.
SCHÖN, D. A. (1998). El profesional reflexivo, cómo piensan los profesionales cuando actúan. Barcelona: Paidós.
SEGOVIA, J. D. Y FERNANDEZ, M. (1999). Técnicas para el desarrollo personal y formación del profesorado. Bilbao: ICE de la Universidad de Deusto.
TARDIFF, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Nancea.
TORREGO, J.C. (Coord) (2009). Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos. Barcelona: Graó.

Journals

AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA. Graó Educación. Barcelona.
BORDÓN. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Editorial Fontalba. Barcelona. CD-ROM-ean eskuragarri.
EDUCAR. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona.
ENSEÑANZA. Anuario Interuniversitario de Didáctica. SPU de Salamanca. Salamanca.
HIK HASI. Lasarte-Oria: Xangorin.
POLVO DE TIZA. Revista del Movimiento Cooperativo de Escuelas Populares de Madrid.
QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna.
RELIEVE. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. http://www.uv.es/RELIEVE/
REVISTA ESPAÑOLA DE ORIENTACIÓN Y PSICOPEDAGOGÍA. Madrid: UNED.
REVISTA INNOVACIÓN EDUCATIVA (Santiago). www.usc.es/didoe/doc/revista/frames.htm
REVISTA DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA (RIE). Barcelona.
REVISTA ELECTRÓNICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO http://www.uva.es/aufop/publica/revelfop/98-v1n1.htm
REVISTA ESPAÑOLA DE PEDAGOGÍA. (CSIC). http://www.ucm.es/info/quiron/rep.htm
TANTAK. Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/ EHUko Publicaciones periódicas.
TRES-SIS. Enlaces a revistas educativas.http://www.xtec.es/recursos/tres-sis/recull/docs/educacio.htm

Web addresses

http://recursosdocentesprimaria22.blogspot.com/2009/12/bibliografia-para-saber-mas.html
http://tertuliasanagustin.blogspot.com/
http://www.aulafacil.com
http://www.berrigasteiz.com/
http://www.berrikuntza.net
http://www.cnice.mecd.es/enlaces/index.html
http://www.coe.int/T/E/Cultural_Co-operation/education/
http://www.cuadernosdepedagogia.com
http://www.cult.gva.es/dgoiepl/AREA_EDUCACION/INNOVACION/
http://www.educacion.es/portada.html
http://www.educacion.navarra.es/portal/
http://www.educanet.net/privado/euskera/que-es/indice.html
http://www.educared.net
http://www.education.gouv.fr/
http://www.euskadi.net/ihitza/indice_e.htm
http://www.eustat.es/eskola/
http://www.fuhem.es/portal/
http://www.gestiopolis.com/recursos/documentos
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/
http://www.isei-ivei.net/eusk/guiarecueus/busgre.htm
http://www.jccm.es/educacion/desarr/desarr.htm
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/recursos/temas.php3
http://www.lander.es/~freinet/publicac.htm#tiza
http://www.pangea.org/pam/guix/
http://www.pnte.cfnavarra.es/
http://www.pnte.cfnavarra.es/publicaciones/pdf/gui_doc.pdf
http://www.un.org/Depts/OHRM/sds/internsh/htm/application.html
http://www.unesco.org/education/index.shtml
http://www.utopiayeducacion.com/2006/06/tertulias-dialgicas.html
http://www.uv.es/soespe/bordon.html
http://www.xtec.es/escola/index.htm

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

08:30-10:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

12:30-14:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

12:30-14:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

12:30-14:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

12:30-14:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

32 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

10:30-12:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)