XSL Content

Encouraging Reading26488

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2022/23
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26488

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgaiaren xedea literatur formakuntza egokia eskuratzea da eta irakurketa literarioan egoki eta progresiboki aurrera egiteko bideak eskaintzea. Eskolako testuinguruko irakurketaren ikasketa landuko da, irakurketaren sustapen egokiaren beharraz jabetuz eta literaturaren sutapenerako estrategiak bilatuz. Irakurketa-proposamen sortzaile eta dinamikoak sustatuko dira, irakurketa bakoitzaren ezaugarriei erantzuten dietenak eta irakurketa bere osotasunaean biltzen dutenak (aurretik, bitartean eta ondoren). Liburutegiak irakurketarako espazio bezala duen garrantzia ezagutuko da, baita eskola-komunitatearen, familiaren eta gizartearen arteko elkarlanerako esparru gisa ere. Liburutegia esparru dinamiko gisa ulertuko da, irakurketa-proposamen anitzen ardatz gisa. Era berean, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukerez ere jabetzea bilatuko da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se trata de profundizar en aspectos fundamentales para lograr una correcta formación literaria y de crear vías que faciliten el avance de la lectura literaria de forma adecuada y progresiva.

Se aborda el tema del aprendizaje lector en el ámbito escolar, centrándonos en la importancia de una animación lectora adecuada y en la búsqueda de estrategias para promover la lectura.

Promover propuestas lectoras creativas, dinámicas, que respondan a la naturaleza de cada lectura y que abarquen el proceso en su totalidad ( antes ¿durante ¿después ).

Reconocer la importancia de la biblioteca como espacio de lectura y como punto de colaboración - participación entre la comunidad escolar, la familia y la sociedad. Enfocar la biblioteca como un espacio dinámico, como uno de lo ejes de propuestas lectoras plurales, sin olvidarnos de los usos que nos ofrecen las nuevas tecnologías.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- LOS PROGRAMAS ESCOLARES DE FORMACIÓN LECTORA. OBSERVATORIO DE LA REALIDAD Y PROPUESTAS

TEMA 2.- LECTURA POR PLACER, LECTURA POR DEBER. ESTRATEGIAS PARA PROMOVER LA LECTURA

TEMA 3.- ANIMACIÓN A LA LECTURA: ANTES, DURANTE Y DESPUÉS DE LA LECTURA.

TEMA 4.- LA BIBLIOTECA. CLASIFICACIÓN, USO Y ORGANIZACIÓN DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR Y DE AULA. Centro de dinamización e implicación de los miembros de la comunidad escolar. Internet, la otra biblioteca.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaiak izaera praktikoa izango du nagusiki. Saio teorikoak eduki teorikoak lantzeko baliatuko dira tarteka, baina nagusiki taldekako metodologia praktikoa baliatuko da. Literatur testuen gaineko irakurketa eta haien gaineko hausnarketa kritikoa bideratuko da, baita irakurketaren sustapenerako bitartekoak ezagutu eta erabiltzen trebatzea ere. Orobat, irakurzaletasuna sustatzeko proiektuen diseinuan lanean trebatuko dira ikasleak.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Eskoletan taldean zein bakarka egindako zereginen bidez ebaluatuko da ikasgaia: ikasgelako aurkezpenak, taldekako proiektuak, bakarkako irakurraldiak...

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Eskoletan zehaztutako artikulu eta liburuak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

COLOMER,T. Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. Espacios para la lectura. México. 2005

MARTÍN VEGAS,R. Manual de didáctica de la lengua y la literatura. Ed. Síntesis. Madrid, 2009

MATA, J. Animación a la lectura. Ed. Graó. Barcelona, 2008

In-depth bibliography

-COLOMER, Teresa (1998): La formación del lector literario. Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-RODRÍGUEZ ABAD, Ernesto & NOVELL IGLESIAS, Elvira (2006): Animando a animar. Tenemos un plan: cómo estimular el goce lector, Madril: FETE-UGT.
-RODRÍGUEZ, Fito (koord.) (2012): Irakurketa dela eta, Donostia: Erroteta.
-COLOMER, Teresa (2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles, Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-EQUIPO PEONZA (2004): Cien libros para un siglo, Madril: Anaya.
-ARGÜELLES, Javier (2003): ¿Qué leen los que no leen?, Mexiko: Paidos Croma.
-RICO, Ana María et al. (2009): Ámbitos para la dinamización de la lectura, Granada: Universidad de Granada.
-CASSANI, D. (2006): Tras las líneas. Sobre la lectura contemporánea. Bartzelona: Anagrama.
-DURAN, Teresa. (2002): Leer antes de leer, Madril: Anaya.
-MATA, J. (2004): Cómo mirar a la luna (Confesiones a una maestra sobre la formación del lector), Bartzelona: Graó.
-MORENO, Victor (2000): Irakurketa, liburuak eta irakurtzera bultzatzea, Iruñea: Nafarroako Gobernua.
-LOPEZ GASENI, Manu (2006): Literaturak umeei begiratu zienean, Iruñea: Pamiela.

Journals

-Behinola
-CLIJ
-Educación y Biblioteca
-Peonza
-Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura

Web addresses

-galtzagorri.org [Galtzagorri elkartea]
-armiarma.com [Euskal literaturaren ataria]
-basqueliterature.com [Euskal literaturaren ataria]
-uberan.org [Euskal literaturaren ataria]
-oepli.org [Organización Española para el Libro Infantil]
-ibby.org [International Board for Books on Young People]
-fundaciongsr.com [Fundación Germán Sánchez Ruipérez]
-canallector.com [Servicio de Orientación de Lectura Infantil y Juvenil]

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

12:30-14:30 (1)

5-6

10:30-12:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 5.2 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-9

10:30-12:30 (1)

10:30-12:30 (2)

22-27

10:30-12:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 4.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)