Contenido de XSL

Nuevos Escenarios Pedagógicos para el Aprendizaje Digital

Centro
Facultad de Educación de Bilbao
Titulación
Grado en Educación Primaria
Curso académico
2019/20
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral2436
Seminario57.5
P. de Aula3146.5
P. Ordenador00

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Informazio eta Komunikazio Teknologiak (IKT) ez dira jada ikas-irakas prozesuatean berrikuntza tangentziala. Egun, Ezagutza Gizarteko formazio proiektuetan muinean bilakatu dira.

Askotan, teknologiaren garapenaren abiada eta erabiltzeileen aldetik onarpena bizkorragoa doa gure gaitasuna praktika formatiboetan ekintza berritzaile eta esanguratsuetan integratzeko baino.

Irakasgai honetan, ikasleak gune bat aurkituko du hezkuntzan aplikaturiko IKTen azkenengo joerak ezagutzeko, modu teoriko zein praktikoan.





2. Gaitasunak.



1.- Ikas-irakaskuntzarako abanguardia eta IKTen azken joerak ezagutzea.

2.- Ikas-irakaskuntza prozesuetan IKTak eskaintzen dizkiguten aukera berriak ezagutzea eta garatzea.

3.- Ikasketarako IKTetan oinarritutako hezkuntza baliabideak ezagutzea eta erabiltzen jakitea.

4.- Teknologiarekin aberastutako ikaskuntza ingurunen eragina ikertzea, bai ingurune presentzialetan baita ere e-learning edo b-learning ingurunetan.

5.-Informazio digitalaren erabilpen segurua, etikoa eta legala bultzatzea. Honen barruan, jabetza intelektuala.

6.- Hezkuntza Teknologiekin praktikatzea. Bereziki kontextu espezifikoetan autonomia eta sormena bultzatuz.

TemarioAlternar navegación

1. Gaia. Hezkuntza Berrikuntza Web 2.0an oinarritutako ikasteko eszenatoki berrietatik. Sarean ikasteko eta irakasteko modu berriak,. Eskola 2.0: itxaropenak eta emaitzak.

2. Gaia. Ikasketa digitala. Formakuntzarako tresna digitalak. Ezagutza kudeatzeko tresnak. Informazioa ezagutza bilakatzeko tesnak, Ezagutza elkar banatzeko tresnak.

3. Gaia. Mobile learning: mobilidadean ikastea helburu

4. Gaia. Sarean ikastea: Ikasketarako Ingurumen pertsonalak (PLE’s)

5. Gaia. Sarean irakastea. Formakuntzarako web ekosistemak. E-learning 2.0

MetodologíaAlternar navegación

Irakasgai honetan Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza (POI) eta metodologia kooperatiboa izango dira gaitasunak bereganatzeko erabiliko diren estrategia nagusienak.

Horretarako, saio magistral eta praktikoetan bakarka zein taldeko lana egingo dute ikasleek.

- Saio magistraletan (talde handian zein txikian), irakasgaiaren oinarrizko eduki teorikoak landuko dira, adituen bideoak, testu zientifikoak eta irakaslearen aurkezpenez baliotuz.

- Saio praktikoetan (talde txikian), “berzIKTu aldizkari elektronikoa” proiektua garatzeko diseinatu eta burutu beharreko ataza/lanak burutuko dira. Horretarako estrategia kooperatiboak nagusituko dira. Ikasleen arteko esperientzia trukaketa bilatzen da, elkarrekintza aktiboa bultzatuz eta ikaskuntza kooperatiboa.



Bi modalitateek ikasleriaren parte-hartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta ikaskuntza-prozesuaren inguruko norberaren erantzukizuna eskatzen dituzte.

Saio teorikoak eta praktikoak ikasgaiaren oinarrizko edukiak ulertzera eta integratzera zuzenduko dira.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Azken kalifikazioa azterketaren emaitzaren menpe egoteaz gain lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako lan guztien balorapenaren menpe ere egongo da, hau da, esleitutako lanen eta ekintzen arabera.

Koebaluazioa, kideen arteko ebaluazioa, eta saio magistral eta gelako praktiketara asistentzia eta jarrera egokiak eta parte hartzaileak saio guztietan baloratuko dira.





EBALUAZIO-JARDUERAK:

Aukerak hurrengoak dira:

A aukera

Erregulartasunez klasera etortzen diren ikasleek gainditu beharrekoak (%75-eko asistentzia baino gehiago).

- Azken proba teoriko-praktikoa (ahozkoa edo/eta idatzizkoa) (%40)

- Ikasgelako lan saioetan eskatzen diren LAN PRAKTIKOAK (PLE, ekintza formatoo anitzak, material digitalaren sormena) (%60)

*Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da bi atalak gaindituak izatea.

Deialdiari uko egitea: Ikasleak azterketetarako garai ofiziala baino 10 egun lehenago idatzi bidez eskaria egin beharko dio irakasleari.



B aukera

Erregulartasunez klasera etortzen ez diren ikasleentzat (%75-eko asistentzia baino gutxiago):

- Programako edukien gainekoari (oinarrizko liburuen irakurketa barne) eta diziplina arteko lanari buruzko proba teoriko-praktikoa (%100)



Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (eGelan) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Aguaded, J.I. y Cabero, J. (Coords.) (2013): Tecnologías y medios para la educación en la E-Sociedad”. Madrid: Alianza Editorial.

Barroso, J. y Cabero, J. (Coords.) (2013): Nuevos escenarios digitales. Las tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la formación y Caracas desarrollo curricular. Madrid: Pirámide.

Castaño, C. (Coord.) (2009): El uso de la web en la sociedad del conocimiento., Venezuela: Universidad Metropolitana de Caracas. (http://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/3999343.pdf)

Castaño, C. y Cabero, J. (Coords.) (2013): Enseñar y aprender en entornos m-learning. Madrid: Síntesis

Castaño, C, Maiz, I., Palacio, G. y Villarreal, J.D. (2008): Prácticas educativas en entornos Web 2.0. Madrid: Síntesis.



Bibliografía de profundización

O’Reilly, T. (2005): What is Web 2.0. Design patterns and business models for the next generation of software. http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html
Ikasnabar 2013: 6º Congreso Internacional: MOOCs, PLEs y plataformas de e-learning. Papers. Zalla: Bizkaia. http://ikasnabar.com/papers/
Anderson, Ch. y Wolff, M.l (2010). “The Web is dead. Long live the internet”. Wired, 2010. http://www.wired.com/magazine/2010/08/ff_webrip/all/1 Traducción al castellano de Arocena, F. (2010): “La Web ha muerto. Larga vida a la Web”. http://www.papblog.com.ar/2010/08/31/la-web-ha-muerto-larga-vida-a-internet/
Berners Lee, T.: “Long live the Web”. Scientific American Magazine, 2010, 22 noviembre. http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=long-live-the-web

Revistas

Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación. Universidad de Sevilla.
EDUTEC. Revista de Tecnología Educativa.
Comunicar. Asociación Comunicar.
RUSC. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento. UOC.

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • ORTIZ CASTILLO, MONICA
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

08:30-10:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)

31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
5-5

14:00-16:30

10-10

14:00-16:30

Aula(s) impartición

  • 0S03G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
  • 0S03G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
6-6

13:00-15:30

11-11

13:00-15:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

10:30-12:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)