XSLaren edukia

Komunikazio Estrategikoa eta Operazionala

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasun orokorrak:

1. Merkatuak eskatzen duen publizitate eta harreman publikoen alorrean, profil profesional desberdinen lanaren errealitatera hurbiltzeko asmoz, inguru eta ohitura profesionalen ezaguera eta esperientzia lortzea.

2. Publizitate eta harreman publikoetako eta, orohar, informazioko komunikazioaren eduki eta prozesuen garapenean trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

3. Informazioa eta dokumentazioa iturri desberdinetan bilatu, aukeratu, hierarkizatu eta analizatzea, bere edukia forma eta estrategia narratibo desberdinetara egokituz.

4. Parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta talde-lanaren optimizazioarekin erlazionaturiko trebetasunak garatzea, erabaki-hartzera eta emaitzen ebaluaziora zuzenduriko irizpideak jarraituz. Proiektuen kudeaketa praktikatzea.

5. Helburu-identifikaziora eta akzio plangintzara bideraturiko estrategiak proiektatu eta diseinatzea, publizitate eta harreman publikoko proiektuen garapenaren testuinguruan.



Zeharkako gaitasunak:

1. Komunikazio arazoen erabakirako ikuspegi sortzaile berriak laburbiltzea, garatzea eta ematea.

2. Komunikazioaren eta bereziki publizitate eta harreman publikoen alor (inter)diziplinarreko testuinguruan teoria, kontzeptu eta metodologien ezaguera lortzea eta ulertzea.

3. Modu kritikoan gertaerak, prozesu sozialak, testuak eta proiektu komunikatiboak aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta balioestea.



Asignaturaren helburu orokorrak:

1. Komunikazioa planifikatzeko prozesua ulertzea eta ezagutzea.

2. Iragarlearen zerbitzura dauden komunikazio teknikak eta beren aplikazioa ezagutzea.

3. Lan-taldearen bidezko komunikazio plan baten garapena eta proposamena praktikatzea.



Asignaturaren helburu zehatzak:

1. Helburupeko komunikazioaren plangintza ikastea.

2. Komunikazio teknikak bereiztea eta beren aplikazioa komunikazio estrategikoan.

3. Merkatu jakin batean komunikazioa planifikatzeko datuen bilketa eta balorazioa praktikatzea.

4. Komunikazio plan baten helburuak eta estrategiak ezartzea.

5. Ikasitako kontzeptuen ulermena adierazten duen komunikazio plana egitea.

6. Ikaslearen arrazoibidea eta ahozkotasuna hobetzea proiektuen eta ekarpenen azalpena eta defentsaren bidez.

7. Lan-talderen bidezko planifikazio proiektuak garatzeko ahalmena handitzea.

8. Helburupeko lan-taldearen kudeaketa eta talde-lana praktikatzea. Proiektuen kudeaketa.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

ATAL TEORIKOA:

1. ikasgaia: komunikazio-plana

1.1 Planifikatzeko prozesua

1.2 Komunikazio plan baten egitura



2. ikasgaia: Komunikazioa planifikatzeko prozesuaren kudeaketa arloak

2.1 Xede-taldea zehaztea

2.2 Komunikazio helburuak erabakitzea

2.3 Komunikazio estrategiak hautatzea

2.4 Komunikazio tekniken nahastea ezartzea

2.5 Kanpainaren sormen-ardatza aurkeztea

2.6 Iragarbideen plangintza azaltzea

2.7 Komunikazio planifikatzearen beste arlo operatibo batzuk

2.8 Komunikazioaren plangintzan emaitzen kontrola definitzea.



3. ikasgaia: komunikazio teknikak

3.1 Komunikazio integratuko estrategia

3.2 Hedabide masiboetako publizitatea

3.3 Harreman publikoak

3.4 Zuzeneko marketina

3.5 Erlazioen marketina

3.6 Interneteko komunikazioa

3.7 Salmenten sustapena

3.8 Babesletza

3.9 Merchandisina eta saltokiko komunikazioa

3.10 Azokak eta ebentuak

3.11 Saltzaileen komunikazioa



ATAL PRAKTIKOA:

Atal praktikoa asignaturan ezartzen den metodoaren araberako komunikazio-plan baten garapenean datza. Posiblea den neurrian komunikazio-plana egiteko proposamena enpresa edo erakunde erreal batek egingo du. Komunikazio-plana atal teorikoa ikusten ari den bitartean garatuko da eta atal teorikoaren aplikazioa ulertzeko bidea da, beraz, ikasleek atal praktikoan garatzen den komunikazio-plana eduki teorikoa ulertzeko erreferentzia bezala hartu behar dute. Ikasgelako praktika-orduetan ikasleen presentzia derrigorrezkoa da. Lan praktikoa egiteko oinarrizko bi metodologia aplikatuko dira: role playing (honen bidez ikasleek komunikazio agentzia bateko profesional moduan jokatu behar dute) eta SCRUM (metodologia honek talde-lana eta komunikazio proiektuaren ekoizpena efizienteak izateko ikasleari lagunduko dio)

MetodologiaToggle Navigation

Formakuntza prozesuaren metodoa bi aspektuetan oinarritzen da: lehenik, asignaturaren edukia ulertzeko eta ikasteko ikasleak egin behar duen esfortzuan; bigarrenik, lan praktikoan eta talde-lanaren bidez ikasitakoa aplikatzeko ikasleak egiten duen esfortzu egokian. Honetarako ikaslea asignaturak ezartzen duen formakuntza-prozesuan buru-belarri lan egin behar du, komunikazio estrategikoa eta operazionalaren proiektuetan esperientzia baliagarria izateko.



Alde praktikoan erabil litezkeen ezagutzak alde teorikoan ikasten dira, beraz, oso garrantzizkoa da alde teorikoan ematen diren azalpenen jarraipen egokia eramatea. Alde praktikoaren edukia ezagutu gabe ezinezkoa da alde praktikoa egokia egitea. Alde praktikoan proiektuak kudeatzeko gaitasunak ere ikasten eta praktikatzen dira. Ikasleak komunikazioaren arloko profesional baten aktitudeak eta jokaerak izatearen mailara iritsi nahi izan behar du (rol-playing) Ikasgelako ordu praktiko guztietan egotea derrigorrezkoa da.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Eduki teorikoaren azterketa %60a da (banakako ebaluazioa). Atal praktikoaren komunikazio-plana nota finalaren %40a da (taldekako ebaluazio jarraitua). Edozein kasutan asignatura gainditzeko atal teorikoan 4 puntu edo gehiago atera behar dira.



Ebaluazio jarraitua egiteko eragozpenak dituen ikasleak ebaluazio jarraituari uko egin eta “azken froga berezia” irakasleari eskatu behar dio. Eskaera lauhilekoaren lehenengo bederatzi astetan egin behar da. Azken froga bereziak bi atal izango ditu eta biak gainditu behar dira. Atal teorikoa gainditu behar da atal praktikoaren froga egiteko. Atal teorikoa gainditen ez bada atal honetan izandako nota asignaturarena izango da. Era berean, atal praktikoa gainditzen ez bada azken honetan izandako nota aktan agertuko da. Atal praktikoaren froga zortzi ordukoa izan liteke. Bi atalak gainditu ondoren asignatuaren nota finala ateratzeko atal teorikoan (%60) eta praktikoan (%40)ezarritako portzentajeak aplikatuko dira.



Ikaslegoak ebaluazio deialdiari uko egiteko eskaera irakasleari egin ahal dio. Edozein kasutan ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketan ez egotearekin. Kasu hauetan ebaluazioan “ez aurkeztua” agertuko da.



Asignaturari dagozkion ebaluazio probak egiteko unean irakasleak emandako materialaz gain, debekaturik dago edozein material, tresna edo baliabide teknologikoak edo bestelakoak erabiltzea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Unibertsitateak, fakultateak eta sailak dituen formakuntzarako baliabideak. Asignaturak elkarlana eta ekarpenak egiteko blog propio dauka: http://joseba-km.blogspot.com.es/

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. La fuerza de la publicidad. Marçal Moliné. On line dago.

2. Reestructuras del sistema publicitario. J.S. Victoria (ed.) Ariel argitaletxea. 2005

3. Promoción comercial: un enfoque integrado. Enrique Bigné. Esic argitaletxea. 2003

4. La comunicación fuera de los medios (below the line). Enrique Pérez del Campo. Esic argitaletxea. 2002

5. Gestión de la comunicación comercial. Pedro Reinares y Sergio Calvo. McGraw Hill argitaletxea. 1999

6. Marketing de atracción 2.0. Oscar del Santo eta Daniel Alvarez (2010) Eskuragarri online.

Aldizkariak

Control
Estrategias
Interactiva
Anuncios

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

12:00-13:30

10:30-11:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-15:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:30-13:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:00-11:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:30

Irakasleak