euskaraespañol

Irakaskuntza eta Ikaskuntzako lehen ENLIGHT Konferentzia

  • Kronika

Lehenengo argitaratze data: 2021/11/25

Irudia
Irakaskuntza eta Ikaskuntzako lehen ENLIGHT Konferentziaren parte hartzaileak. Argazkia: Amaia Sagarminaga. UPV/EHU

Ganteko Unibertsitatean (Belgika) ospatu zen Irakaskuntza eta Ikaskuntzari buruzko lehen Konferentzia, ENLIGHT unibertsitate-aliantzaren esparruan. Euskal Herriko Unibertsitateak bidalitako ordezkaritza hogei bat akademikok eta Irakasleak Prestatzeko Masterreko bost ikaslek osatu zuten.

Hitzaldian, zehatz-mehatz aztertu ziren erronketan oinarritutako eta ikasleen erritmora, interesera eta gaitasunera egokitutako hezkuntza-metodoen abantailak; guztira, ENLIGHT aliantza osatzen duten 9 unibertsitateetako 63 irakasle-taldek beren ekimenak aurkeztu zituzten, esperientziak trukatzeko eta zeharkako konpetentziak eskuratzean oinarritutako hezkuntza bultzatzeko. Irakasleen Prestakuntzako Masterreko ikasleek aukera hori guztiz aprobetxatu zuten, etorkizuneko irakasle-lanari begira, inspirazio-iturri izan zen esperientzia honetan: «Gehien gustatu zitzaidana, hainbeste unibertsitate nola elkartzen diren beren ideiak eta esperientziak partekatzeko ikustea izan zen, lankidetza-giroa zegoen», ziurtatu zuen Aingeru Martinezek.

Elkarrizketa eta elkarrekiko ikaskuntza izan ziren bi jardunaldi horien protagonistak, eta parte-hartzaile bakoitzak bere ikasgelari loturiko esperientzia partekatu zuen. Guillermo Hijano UPV/EHUko ikaslearen iritziz, “irakasle batzuek ideia oso interesgarriak helarazi zituzten. Adibidez, asko gustatu zitzaidan irakasleak teoria saioak grabatzeko eta Internetera igotzeko ideia, ikasleek beren erritmoan eta ordutegirik erosoenean ikus dezaten. Horrela, irakaslearekin egiten diren klaseetan, agian argi geratu ez diren kontzeptuak lantzen dira. Metodologia hori oso eraginkorra da nire ustez, ikasleek gehiago eta hobeto ikas dezaten”.

Hitzaldiaren lehen egunean, Groningako Unibertsitateko (Herbehereak) Practical Introduction to research Methods ikastaroari eman zitzaion unibertsitate-aliantzako ekimen pedagogiko onenaren saria.

Ganteko Unibertsitatean egindako konferentzia urtero egin nahi den ekitaldi baten lehen edizioa da; 2022an, topaketa hau ENLIGHTko beste bazkide batek antolatuko du, Gotingako Unibertsitateak (Alemania) alegia. Datorren urtean esperientzia horretaz gozatu ahal izango duten ikasleengan pentsatuz, Alazne González, masterreko ikasleak, esperientzia erabat gomendatuko lukeela adierazi zuen; ez bidaiagatik bakarrik, baita ikuspegi berriekin eta bestelako pentsamoldeekin konektatzeko aukeragatik ere.

Eric Mazurrek hezkuntza asinkronoa eta autogidatua gomendatzen du

Harvard Unibertsitateko Eric Mazur fisikaria eta pedagogian adituak txantxetan hasi zuen hitzaldia, zapatak jantzita hitzaldiak emateko ohiturarik ez zuelako, 2020ko otsailetik hain ohituta baikaude pantailaren bidez komunikatzera.

Diziplinartekotasuna goraka doa, eta gero eta aniztasun handiagoa duten inguruneetan lan egiteko gaitasuna duten pertsonak prestatzeko borondatea gero eta handiagoa denez, Mazurrek nabarmendu zuen ulermen-, ikaskuntza- eta notazio-lanak taldeetan oinarrituta egon beharko liratekeela, eta ez gizabanakoetan. Horrek pertsona bakoitzaren erantzukizun sozialaren maila handitzen du. Proiektukako ikaskuntzak, bestalde, motibazio intrintsekoa sortzen du, eta horrek datuak eta prozesuak ikastea eta barneratzea errazten du.

Azken urteko zirkunstantziek urrutiko irakaskuntza behartu gintuzten eta Harvarden presentzia berreskuratu ondoren, Mazurrek erabaki zuen, merezi zuela ikuspegi multimodal bat konserbatzea, kontaktu fisikoaren eta gizarte-harremanen abantailak aurreko ikasturtean hain emaitza onak eman zizkioten elementu asinkronoekin eta autokudeaketako elementuekin konbinatzen. Mazurrek irailean zundatutako ikasleek adierazi zuten nahiago zutela % 80an presentzialtasunera itzultzea (emaitza hori pantailaren nekeari eta gizarte-kontaktua berreskuratzeko irrikari egozten die hizlariak), baina ikasturteak aurrera egin ahala, lehentasun hori ikasleen % 20ra murrizten da, eta horrek zenbait abantaila ikusten ditu urrutiko baterako laneko elementuak txertatzean. Mazurrek azaldu duenez, benetako gizarte-elkarreraginak, esanguratsuak eta aberasgarriak direnak, ikasgelatik kanpo gertatzen dira.

Edozein unetan gozatzeko saioak

Saio batzuk zuzenean eman ziren ENLIGHTren Youtube kanalaren bidez, eta eskuragarri daude interesa duen edonork edozein unetan goza ditzan:

-Rik van de Walle (Ganteko Unibertsitateko errektorea) hitzaldiaren inaugurazioa eta Eric Mazurren hitzaldia: https://www.youtube.com/watch?v=8mz3HuEjuJo

-Berrikuntza pedagogiko onenaren sariak banatzeko ekitaldia: https://www.youtube.com/watch?v=EczLq1W2wjk&t=608s