XSL Content

Literature for Children and Young Adults26484

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26484

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan, Haur eta Gazte Literaturari buruz gogoeta egin eta sakontzen da, alderdirik oinarrizkoenak garatuz eta gaur egungo ikerketa ildoak eta analisi ildo nagusiak erakutsiz.



Haur eta Gazte Literaturako generoak zabalago ezagutzen dira, bazterrean utzi gabe ilustrazioak kultura-sozializazio osagai gisa duen eginkizuna.



Literatura-gaitasun egokia eskuratzearen garrantziaz jarduten da, gelako erabilera eta praktika literarioez haratago.



Ohitura eta trebetasunak eskuratzen dira literaturaz gozatzeko gogo sortzaile eta kritikoz.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se trata de profundizar y reflexionar sobre la LIJ, desarrollando aspectos fundamentales de la misma y mostrando las líneas de investigación y análisis dominantes en la actualidad.

Conocer con más amplitud y criterio los distintos modelos / géneros de la LIJ, sin olvidar el papel que desempeña la ilustración como elemento de socialización cultural.

Se aborda la importancia de adquirir una competencia literaria adecuada, más allá de los usos y prácticas literarias habituales en el aula. Se trata de que adquieran hábitos y destrezas que faciliten el uso y disfrute de la literatura con un espíritu creativo y crítico.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- ACTUALIZACIÓN Y PROFUNDIZACIÓN DE LAS LÍNEAS DE INVESTIGACIÓN, DEBATES Y TEORÍAS RESPECTO AL CONCEPTO DE LIJ Y SUS CARACTERÍSTICAS.

TEMA 2.- APRENDIZAJE DE LOS MODELOS NARRATIVOS, POÉTICOS E ICONOGRÁFICOS. ILUSTRACIÓN Y SOCIALIZACIÓN CULTURAL.

TEMA 3.- COMPETENCIA LITERARIA. Libros infantiles: adecuación y selección. Aprendizaje lector y literario en la escuela.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaian metodologia hauek erabiliko dira:



-Banakako eta taldeko lanak

-Ikaskuntzako estrategia aktiboak

-Ikaskuntza gidatu eta autonomoa



Eskola teorikoetan irakasleak azalpen laburrak emango ditu, eta ikasgelako denbora gehiena hainbat

jardueratan erabiliko da, normalean talde lanean, eta batzuetan, bakarkakoan. Eskola praktikoetan, bakarkako zein taldeko lanetan aritu beharko dute ikasleek.





Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Minorreko

irakasgai guztien arteko lan bat egongo da, taldeka egin beharrekoa

klasera datozenen artean.



Ikastaroan zehar ikasle bakoitzak, aldez aurretik aukeratutako zenbait

haur literaturako liburu batzuen ahozko azterketa eginen du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdiko irizpide berak erabiliko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta zehaztutako artikulu eta liburuak, besteak beste, Moodle-era igotako eta kopiategian salgai jarritako materiala.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

COLOMER, T. (1999) La formación del lector literario: narrativa infantil y juvenil actual.

Fundación Sánchez Ruipérez.

COLOMER, T. (2002) Siete llaves para valorar las historias infantiles. Fundación S.

Ruipérez.

COLOMER, T. (2005) Andar entre libros. Espacios para la lectura. México.



ETXANIZ ERLE,X. (2005) 90eko hamarkadako haur eta gazte literatura. Pamiela. Iruña.



In-depth bibliography



COLOMER,
Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles.
Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ETXANIZ, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia.
Iruñea: Pamiela.
LÓPEZ GASENI, Jose Manuel (2006): Literaturak umeei begiratu zienean.
Pamiela, Iruñea.
SANCHEZ CORRAL, Luis (1995) Literatura infantil y lenguaje literario.
Barcelona: Paidós.

Journals

Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza

Web addresses

www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.uvigo.es/anilij
http://www.bienvenidosalafiesta.com/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

12:30-14:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.08 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-9

08:30-10:30 (1)

20-26

12:30-14:30 (2)

20-27

12:30-14:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)