Encouraging Reading26488
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26488
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Ikasgaiaren xedea literatur formakuntza egokia eskuratzea da eta irakurketa literarioan egoki eta progresiboki aurrera egiteko bideak eskaintzea. Eskolako testuinguruko irakurketaren ikasketa landuko da, irakurketaren sustapen egokiaren beharraz jabetuz eta literaturaren sutapenerako estrategiak bilatuz. Irakurketa-proposamen sortzaile eta dinamikoak sustatuko dira, irakurketa bakoitzaren ezaugarriei erantzuten dietenak eta irakurketa bere osotasunaean biltzen dutenak (aurretik, bitartean eta ondoren). Liburutegiak irakurketarako espazio bezala duen garrantzia ezagutuko da, baita eskola-komunitatearen, familiaren eta gizartearen arteko elkarlanerako esparru gisa ere. Liburutegia esparru dinamiko gisa ulertuko da, irakurketa-proposamen anitzen ardatz gisa. Era berean, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukerez ere jabetzea bilatuko da.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se trata de profundizar en aspectos fundamentales para lograr una correcta formación literaria y de crear vías que faciliten el avance de la lectura literaria de forma adecuada y progresiva.
Se aborda el tema del aprendizaje lector en el ámbito escolar, centrándonos en la importancia de una animación lectora adecuada y en la búsqueda de estrategias para promover la lectura.
Promover propuestas lectoras creativas, dinámicas, que respondan a la naturaleza de cada lectura y que abarquen el proceso en su totalidad ( antes ¿durante ¿después ).
Reconocer la importancia de la biblioteca como espacio de lectura y como punto de colaboración - participación entre la comunidad escolar, la familia y la sociedad. Enfocar la biblioteca como un espacio dinámico, como uno de lo ejes de propuestas lectoras plurales, sin olvidarnos de los usos que nos ofrecen las nuevas tecnologías.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- LOS PROGRAMAS ESCOLARES DE FORMACIÓN LECTORA. OBSERVATORIO DE LA REALIDAD Y PROPUESTAS
TEMA 2.- LECTURA POR PLACER, LECTURA POR DEBER. ESTRATEGIAS PARA PROMOVER LA LECTURA
TEMA 3.- ANIMACIÓN A LA LECTURA: ANTES, DURANTE Y DESPUÉS DE LA LECTURA.
TEMA 4.- LA BIBLIOTECA. CLASIFICACIÓN, USO Y ORGANIZACIÓN DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR Y DE AULA. Centro de dinamización e implicación de los miembros de la comunidad escolar. Internet, la otra biblioteca.
MethodologyToggle Navigation
Ikasgaiak izaera praktikoa izango du nagusiki. Saio teorikoak eduki teorikoak lantzeko baliatuko dira tarteka, baina nagusiki taldekako metodologia praktikoa baliatuko da. Literatur testuen gaineko irakurketa eta haien gaineko hausnarketa kritikoa bideratuko da, baita irakurketaren sustapenerako bitartekoak ezagutu eta erabiltzen trebatzea ere. Orobat, irakurzaletasuna sustatzeko proiektuen diseinuan lanean trebatuko dira ikasleak.
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Individual works (%): 50
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 50
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Eskoletan taldean zein bakarka egindako zereginen bidez ebaluatuko da ikasgaia: ikasgelako aurkezpenak, taldekako proiektuak, bakarkako irakurraldiak...
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.
Compulsory materialsToggle Navigation
Eskoletan zehaztutako artikulu eta liburuak.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
COLOMER,T. Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. Espacios para la lectura. México. 2005
MARTÍN VEGAS,R. Manual de didáctica de la lengua y la literatura. Ed. Síntesis. Madrid, 2009
MATA, J. Animación a la lectura. Ed. Graó. Barcelona, 2008
In-depth bibliography
-COLOMER, Teresa (1998): La formación del lector literario. Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-RODRÍGUEZ ABAD, Ernesto & NOVELL IGLESIAS, Elvira (2006): Animando a animar. Tenemos un plan: cómo estimular el goce lector, Madril: FETE-UGT.
-RODRÍGUEZ, Fito (koord.) (2012): Irakurketa dela eta, Donostia: Erroteta.
-COLOMER, Teresa (2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles, Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-EQUIPO PEONZA (2004): Cien libros para un siglo, Madril: Anaya.
-ARGÜELLES, Javier (2003): ¿Qué leen los que no leen?, Mexiko: Paidos Croma.
-RICO, Ana María et al. (2009): Ámbitos para la dinamización de la lectura, Granada: Universidad de Granada.
-CASSANI, D. (2006): Tras las líneas. Sobre la lectura contemporánea. Bartzelona: Anagrama.
-DURAN, Teresa. (2002): Leer antes de leer, Madril: Anaya.
-MATA, J. (2004): Cómo mirar a la luna (Confesiones a una maestra sobre la formación del lector), Bartzelona: Graó.
-MORENO, Victor (2000): Irakurketa, liburuak eta irakurtzera bultzatzea, Iruñea: Nafarroako Gobernua.
-LOPEZ GASENI, Manu (2006): Literaturak umeei begiratu zienean, Iruñea: Pamiela.
Journals
-Behinola
-CLIJ
-Educación y Biblioteca
-Peonza
-Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura
Web addresses
-galtzagorri.org [Galtzagorri elkartea]
-armiarma.com [Euskal literaturaren ataria]
-basqueliterature.com [Euskal literaturaren ataria]
-uberan.org [Euskal literaturaren ataria]
-oepli.org [Organización Española para el Libro Infantil]
-ibby.org [International Board for Books on Young People]
-fundaciongsr.com [Fundación Germán Sánchez Ruipérez]
-canallector.com [Servicio de Orientación de Lectura Infantil y Juvenil]
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
- IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
- URIZAR ENBEITA, RUBEN
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 08:30-10:30 (1) | 10:30-12:30 (2) | |||
22-27 | 10:30-12:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)