Psychology of Education25068
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25068
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
DESKRIBAPENA
Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.
TESTUINGURAPENA
Hezkuntzaren Psikologia irakasleen prestakuntzarako oinarrizko irakasgaia da, 1. ikasturtearen 2. lauhilabetean (2. modulua) eskaintzen dena,1. moduluan “Garapenaren Psikologia Eskola Adinean” irakasgaia ikasi ondoren.
Irakasgai honen bidez, ikasleek hezkuntza-prozesuetan parte hartzen duten faktoreak ezagutzeko aukera izango dute, ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan eragina duten pertsonabarruko zein pertsonarteko faktoreak. Honek ahalbidetzen du, ikasleek etorkizunean Lehen Hezkuntzako (6-12) irakasleak izatean, zenbait testuingurutan haurren garapenerako hezkuntza esku-hartze egokiak era kooperatiboan aztertzea eta diseinatzea, beti ere, adin hauetako berezko ezaugarriak eta ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan parte hartzen duten faktoreak kontuan hartuz. Era horretan irakasgai honek “Garapenaren Psikologia Eskola Adinean” irakasgaian ikasitakoa gaurkotzea eskatzen du, Lehen Hezkuntzako (6-12) haurren beharrei eta ezaugarriei dagokienez, izan ere, “Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan” irakasgaiarekin ( 4. modulua) loturak eginez
rrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos. Perspectivas del proceso de enseñanza-aprendizaje. La construcción del conocimiento. Aprendizaje escolar y motivación. Expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. El autoconcepto en el ámbito educativo. La interacción en el aula. La dimensión social y emocional del aprendizaje. Aplicabilidad en el aula.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- LA PSICOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN Definición de los conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos de esta disciplina.
TEMA 2.- LAS TEORÍAS DEL APRENDIZAJE Y DE LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO Conocimiento de las principales corrientes y teorías de la Psicología de la Educación y sus perspectivas y aportaciones a la comprensión del proceso de enseñanza y aprendizaje y de la construcción del conocimiento. Aplicabilidad en el aula.
TEMA 3.- APRENDIZAJE ESCOLAR Y MOTIVACIÓN Identificación de las variables relacionadas con la motivación y su relación con el aprendizaje escolar.
TEMA 4.- EL AUTOCONCEPTO Y LA AUTOESTIMA Y SU RELACIÓN CON EL APRENDIZAJE Comprensión del desarrollo del autoconcepto y de la dimensión emocional del aprendizaje. Programas de aplicación en el ámbito educativo.
TEMA 5.- LAS RELACIONES INTERPERSONALES EN EL CONTEXTO ESCOLAR Análisis de las expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. Los procesos de interacción en el aula y la dimensión social del aprendizaje.
Tema 1. La Psicología de la Educación. Definición de los conceptos básicos, objeto de estudio, historia y contenidos de esta disciplina.
Tema 2. Las teorías del aprendizaje y de la construcción del conocimiento. Conocimiento de las principales corrientes y teorías de la Psicología de la Educación y sus perspectivas y aportaciones a la comprensión del proceso de enseñanza y aprendizaje y de la construcción del conocimiento. Aplicabilidad en el aula.
Tema 3. Aprendizaje escolar y motivación. Identificación de las variables relacionadas con la motivación y su relación con el aprendizaje escolar.
Tema 4. El autoconcepto y la autoestima y su relación con el aprendizaje.Comprensión del desarrollo del autoconcepto y de la dimensión emocional del aprendizaje. Programas de aplicación en el ámbito educativo.
Tema 5. Las relaciones interpersonales en el contexto escolar.Análisis de las expectativas y representaciones del profesorado y del alumnado y su influencia en el aprendizaje. Los procesos de interacción en el aula y la dimensión social del aprendizaje.
MethodologyToggle Navigation
Irakaskuntzak banakako lana zein taldekako lana uztartuko du, hausnarketa eta gelako azalpenak nahastuko ditu,banakako zein taldekako erantzukizunean eta lankidetzan oinarrituz eta ezinbestekotzat hartuz prozesua aurrera egitea.Beraz,nahitaezkoa izango da ikasleek haien ikasketa prozesuaren erantzukizuna bere gain hartzea eta esfortzu zein lanerako jarrera positiboa erakustea:modu aktiboan parte hartzea,lankidetzan jardutea, errespetuzko ikuspegi ulerkorra eta aldi berean ikuspegi eta hausnarketa kritikoa eta arrazoitua egitea,iturri egokien informazioa ezagututa eta kontuan hartuta.
Ikasgelako saioek eta mintegiek denen artean funtsezko edukiak ulertzea,barneratzea eta ahal den neurrian beste testuinguruetara orokortzea edo aplikatzea bilatuko dute.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Diziplinarteko lan modularra (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Irakasgaiaren kalifikazio sistema:
Ikasleak egindako bi zeregin kontuan hartuko dira. Alde batetik, garatu beharreko idatzizko froga indibiduala eta, bestetik, taldeka egindako portafolioa edo talde-karpeta (ikasleek taldeka egindako praktikak bilduko duena.
Idatzizko froga indibidualen nota amaierako notaren %60a izango da.
Talde karpetaren nota amaierako notaren %40a izango da.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
EZ OHIKO DEIALDIAKO IKASLE PRESENTZIALAK: Ebaluazio arruntaren atal, baldintza eta irizpide berdinak mantenduko dira. Ikasleak ohiko ebaluazioaren gainditu gabeko atalak gaindituko beharko ditu. Ohiko deialdian gainditutako atalak gordeko dira (ikasturte berean). Irakasgaia gainditzeko ohiko ebaluazioaren aipatutako atal guztiak gaindituko dira.
ARRAZOI JUSTIFIKATUENGATIK EBALUAZIO JARRAITUAN PARTE HARTU EZIN DUTEN IKASLEENTZAKO EZ OHIKO EBALUAZIO SISTEMA
Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo partehartzea (lanak…) bete ez duenarentzat. Egoera hauetan irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko
Idatzizko froga teoriko-praktiko indibiduala. Proba horrek ikasgaiaren notaren %100 izango da, baldin eta ikasle horrek modulo lana egin behar ez badu. Modulu lana egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80 izango da.
Compulsory materialsToggle Navigation
Irakasleak disenaturiko ikas-materialak eta proposatutako irakurketak, ariketak, praktikak...
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Coll, C.; Palacios, J.; Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.
Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.
Trianes Torres, Mª V. y Gallardo Cruz, J.A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
In-depth bibliography
Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.
Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.
Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.
Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela.
Barcelona: Laia.
González Pineda, J.A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide.
Hoffman, L., Paris,S. y Hall,E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill.
Vila, I. (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.
Woolfolk, A. (2006). Psicología Educativa. México: Pearson Education.
Journals
European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
Revista de Psicodidáctica
C¿E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi
Web addresses
http://psicoeduc.rediris.es
http://www.fia.es
http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm
www.educaweb.com
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- AZPIAZU IZAGUIRRE, LOREA
- DE LA FUENTE GAZTAÑAGA, AMAIA
- VELA RODRIGUEZ, IMANOL
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 10:30-12:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 (1) | ||||
22-30 | 10:30-12:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:30 (1) | ||||
22-30 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 08:30-10:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 (1) | ||||
22-30 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)