XSL Content

Intercultural Communication 26500

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26500

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Kultura arteko komunikazioa aztertu duten eredu desberdinak era kontrastatuan eskainiko dira, hezkuntza-testuinguruan egin diren ekarpenekinharremanetan jarriz. Kultura arteko komunikazio gaitasuna eratzen duten jarrera, trebetasun eta kontzeptuen inguruan lan egingo da, kulturaren inguruko sentsibilizazioa eta kontzientzia kritikoa sustatuz, norberarena zein besterenaren pertzeptzioarekiko.

Eskolako testuinguruan kultura arteko trebetasunak garatzeko proposamen eta proiektuen adibide zehatzak aurkeztu eta aztertuko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se ofrecen de forma contrastada diferentes modelos que han estudiado la comunicación intercultural, relacionándolos con los diferentes enfoques que han producido en el contexto educativo.

Se trabaja en torno a los conceptos, habilidades y actitudes que conforman la competencia comunicativa intercultural, desde la sensibilización cultural, y la conciencia crítica sobre las percepciones de lo propio y lo ajeno.



Se presentan y analizan ejemplos de proyectos y propuestas concretas dirigidas a desarrollar habilidades interculturales en el contexto escolar.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- MODELOS DE COMUNICACIÓN INTERCULTURAL

TEMA 2.- LA COMPETENCIA COMUNICATIVA INTERCULTURAL

TEMA 3.- DESARROLLO DE HABILIDADES INTERCULTURALES EN LA ESCUELA

MethodologyToggle Navigation

Metodologia aktiboak erabiliko dira batez ere. Besteak beste, honelako metodologiak baliatuko dira:



1) Arazoetan oinarritutako ikaskuntza.

2) Berrikuntza-proiektuen diseinua.

3) Testuen eta edukien irakurketa eta gogoeta kritikoa.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 60
    • Exhibition of works, readings ... (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

• Proiektu baten diseinua taldean garatzea (%70a)

• Horretarako eskolan egingo diren jarduerak modu egokian burutzea eta parte-hartze eta jarrera egokia izatea (%30a)



Bi atalak gainditu behar dira.



• Dena den, azterketa egin beharko dute:

Gutxieneko asistentzia bete ez, lan guztiak egin ez edo egindako lanak egokiak ez direnean edo epez kanpo entregatzen direnean





Klaseetara etortzen ez diren ikasleek irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango dute:



• Proiektu baten diseinua: Irakasleekin adostutakoa, zehaztutako epeetan eta eskatutako baldintzetan (%50a)

• Azken azterketa (%50a)



Bi atalak gainditu behar dira.



Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdiko ebaluazio-sistema erabiliko da.



-Proiektu baten txosten idatzia (% 50)

-Azken azterketa (% 50)



Ohiko deialdian bi frogetako bat gainditu dutenek, ezohikoan ez dute berriro aurkeztu beharrik izango.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ikasleen eskuliburua(bertan proposatutako gaitegia aurrera eramateko, bibliografian azaltzen diren eta irakasleak aukeratu dituen hainbat libururen kapituluak eta artikulu ezberdinez osatua dago)

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ALRED, G.-BYRAM, M.-FLEMING, M. ((2006) Education for Intercultural Citizenship: Concepts and Comparisons. Clevedon: Multilingual Matters.

BYRAM, M. y RISAGER, K. (1999) Language Teachers, Politics and Cultures. Clevedon: Multilingual Matters.

CABAÑAS, M.J. (2008) La enseñanza de español a inmigrantes en contextos escolares. Málaga: ASELE-MEC.

GUILHERME, M. (2002) Critical Citizens for an Intercultural Worl: Foreign Language Education as Cultural Politics. Clevedon: Multilingual Matters.

HERNÁNDEZ, C. y DEL OLMO, M. (2005) Antropología en el aula. Una propuesta en el aula para una sociedad multicultural. Madrid: Síntesis.

HOLLIDAY, A.- HYDE, M- KULLMAN, J. (2004) Intercultural communication. An Advanced Resource Book. London: Routledge.

LUSTIG, M.W. y KOESTER, J. 81993) Intercultural Competence. Interpersonal Communication Across Cultures. New York: Harper Collins Colege Publishers.

MEDINA, A.-RODRÍGUEZ, A.-IBÁÑEZ DE ALDECOA, A. (2005) Interculturalidad: Formación del Profesorado y Educación. Madrid: Pearson-Prentice Hall.

In-depth bibliography

MORGAN, C. y CAIN, A. (2000) Foreign Language and Culture Learning from a Dialogic Perspective. Clevedon: Multilingual Matters. MUÑOZ, B. (1989) Cultura y comunicación. Introducción a las teorías contemporáneas. Barcelona: Barcanova. PHIPPS, A. y GUILHERME, M. (2004) Critical Pedagogy: Political Approaches to Language and Intercultural Communication. Clevedon: Multilingual Matters. RAGA, F. (2005) Comunicación y cultura. Propuesta para el análisis transcultural de las interacciones comunicativas cara a cara. Madrid: Iberoamericana. RODRIGO, M. (1999) Comunicación intercultural. Barcelona: Anthropos. RUIZ DE LOBERA, M. (2004) Metodología par la formación en educación intercultural. Madrid: Catarata-MEC. TÉLLEZ, J.A. (coord..) (2008) Educación intercultural. Miradas multidisciplinares. Madrid: Catarata- MEC. VILLALBA, F.- HERNÁNDEZ, M.T.-AGUIRRE, C. (2001) Orientaciones para la enseñanza del español a inmigrantes y refugiados. Madrid: MEC. ZÁRATE, G. (2002) Las competencias interculturales: del modelo teórico al diseño curricular. Madrid: Universidad Antonio de Nebrija.

Journals

EKB: Bat soziolinguistikako aldizkaria. Donostia
Hik Hasi
Jakingarriak
Language, culture and curriculum (21. Alea) 2008
Tantak
Textos

Web addresses

http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-
http://www.berde-berdea.net/baq/
http://www.euskara.euskadi.net
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-4

10:30-12:30 (1)

20-21

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.09 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-2

12:30-14:30 (1)

12:30-14:30 (2)

1-8

08:30-10:30 (3)

20-21

12:30-14:30 (4)

12:30-14:30 (5)

20-23

08:30-10:30 (6)

22-23

10:30-12:30 (7)

08:30-10:30 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (8)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-2

08:30-10:30 (1)

10:30-12:30 (2)

1-8

08:30-10:30 (3)

20-20

10:30-12:30 (4)

20-21

10:30-12:30 (5)

20-23

10:30-12:30 (6)

21-23

10:30-12:30 (7)

22-23

08:30-10:30 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
  • 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (7)
  • 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (8)