Latin Language25639
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Basque Studies
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25639
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan, latinaren hizkuntza-ezaugarri nagusiak aurkeztuko dira, ikuspegi zabal bat izateko moduan. Horretarako, latinaren gramatika eta historia azalduko dira, bai eta latindar literaturako autore batzuk ere. Ikasleak latinezko testu erraz batzuk hiztegirik gabe euskaratzen ikasiko du, eta beste testu batzuk hiztegiaren laguntzaz euskaratzeko trebatuko da. Gainera, latinetik euskararako eta euskararen hurbileko erromantzeetarako bidea ere aztertuko da irakasgai honetan.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Latinezko testuak ulertzeko oinarrizko tresna aurkeztea. Latindar fonetika, morfosintaxi eta lexikografiako hastapenak irakastea. Latinak, latindar gramatikak eta latindar idazkerak gure hizkuntzan, gramatikan eta idazkeran izandako eragina agerian uztea.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
PROGRAMA TEORIKOA. A.Latinaren definizioa eta kokapena historian eta hizkuntzen artean. B.Latinaren gramatika: 1.Latin fonetikaren hastapenak: a.Sistema fonologikoa. b.Alfabetoa, ebakera eta azentuazioa. 2.Latin morfologiaren hastapenak: a.Izenaren eta izenordainaren morfologia. b.Aditzaren morfologia. 3.Lexikografia. 4.Latin sintaxiaren hastapenak: a.Perpauseko elementuen sintaxia: izen sintagma eta aditz sintagma. b.Perpaus sintaxia. PROGRAMA PRAKTIKOA. Latinezko testuak (klasikoenak,-Zizeron, Katulo, Virgilio, Zesar-) eta Bibliko, ErdiAroko eta Aro Modernoko batzuk ere.
MethodologyToggle Navigation
Testuen analisi osoarekin batera iruzkin fonetiko, morfosintaktiko, lexiko eta literarioaz latinaren eta orohar hizkuntzaren izaeraz jabetuko gara, itzulpenetan lana amaitzeko. Etxean prestaturikoa eskoletan aztertu, zuzendu eta osatuko dugu, aldi berean teoriaren berrikuspen arrazionala eginez.
Hizkuntzaren funtzionamendua, gramatikaren zentzua eta testuen egitura ulertzea izango da helburua edozein mekanizazioren gainetik.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
GARATU BEHARREKO IDATZIZKO AZTERKETA izango da ebaluazioaren ardatza, nahi duenak aurkeztu ditzakeen lan osagarriekin batera.Kurtsoan zehar ikasleak berak aukeraturiko literatur lan klasiko latindar bat irakurri beharko du nahi duen hizkuntzazko bertsioan.
Kurtsoaren amaierako etsaminak atal hauek izango ditu: 1/ Programa teorikoaren gaineko galderen atala, hitzen edo perpausen azterketa ere eskatuko duena; 2/ Kurtsoan zehar landutako testuen iruzkina (analisi morfosintaktikoa) eta itzulpena, hiztegiaren laguntzarik gabe egin beharrekoa; 3/ Kurtsoan zehar landutako autore baten testua, ikasleentzat ezezaguna, hiztegiaren laguntzaz itzultzea; 4/ Irakurritako latindar literatur lanari buruzko iruzkin pertsonala.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ohiko deialdikoak.
Compulsory materialsToggle Navigation
-Oinarrizko bibliografia.
-Eskolan emandako azalpenak.
-Moodle-n utzitako materiala.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
-Valentí Fiol, E., Gramática de la Lengua Latina, Bartzelona: Bosch 1999
-Palmer, R.L., Introducción al Latín, Bartzelona: Ariel 1988.
-Rubio, L. & González Rolán, T., Nueva Gramática Latina, Madril: Coloquio 1985
In-depth bibliography
Gramatika
Valentí Fiol, E., Gramática de la lengua latina, Bartzelona, 1999.
Valentí Fiol, E., Sintaxis latina, Bartzelona, 1999.
Hiztegiak
Blánquez Fraile, A., Diccionario latino-español, Bartzelona, 1975 (2 liburuki).
Gaffiot, F., Dictionnaire Latin-Français, Paris, 1934. [Interneten: http://www.lexilogos.com/latin/gaffiot.php]
Lewis, Ch. T. eta Short, Ch., A Latin dictionary, Oxford, 1997. [Interneten: http://www.perseus.tufts.edu/hopper/resolveform?redirect=true&lang=Latin]
Segura Munguía, S., Diccionario etimológico latín-español, Madril, 1985.
Latinaren deskripzioa eta historia
Bouet, P., Conso, D. Kerlouegan, F., Initiation au systeme de la langue latine. Du latin classique aux langues romanes, Paris, 1975.
Palmer, L. R., Introducción al latín, Bartzelona, 1984.
Stroh, W., El latín ha muerto, ¡Viva el latín!, Bartzelona, 2012.
Traina, A. eta Perini, G. B., Propedeutica al latino universitario, Bolonia, 1982.
Literatura
Bayet, J. (1966): Literatura latina, Ariel arg., Bartzelona.
Bickel, E. (1960): Historia de la literatura romana, Gredos arg., Madril.
Bieler, L. (1971): Historia de la literatura romana, Gredos arg., Madril.
Bilbao, G., (2002): Latin-literaturarako sarbidea. Idazleak eta idazlanak, UEU ar., Bilbo. [Interneten: http://www.buruxkak.org/liburuak_ikusi/1976/latin_literaturarako_sarbidea__idazleak_eta_idazlanak.html]
Büchner, K. (1968): Historia de la literatura latina, Labor arg., Bartzelona.
Codoñer, C. (arg.) (1997): Historia de la literatura latina, Cátedra arg., Madril.
Fernández Corte, J. C. eta Moreno Hernández, A. (1996): Antología de la literatura latina, Alianza Editorial, Madril.
Fuhrmann, M. (1982): Literatura romana, Gredos arg., Madril.
Kenney, E.J. eta Clausen, W.v. (1982): Historia de la literatura clásica (Cambridge University). II. Literatura latina, Gredos arg., Madril.
Millares Carlo, A. (1950): Historia de la literatura latina, Fondo de Cultura Económica arg., Mexiko.
Journals
Ez dago maila honetarako aldizkari berezirik.
Web addresses
e-Gelan iragarriko dira.
GroupsToggle Navigation
31A Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 09:00-11:00 (1) | ||||
20-35 | 13:00-15:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.03 - . (1)
- AULA 0.03 - . (2)
31A Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
25-35 | 09:00-11:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.03 - . (1)
31A Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
25-35 | 11:00-13:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.06 - . (1)
31B Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 09:00-11:00 (1) | 13:00-13:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 1.06 - . (1)
- AULA 1.04 - . (2)
31B Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:30-15:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 1.04 - . (1)