XSL Content

Basque Phonetics and Phonology I25667

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25667

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied laboratory-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaia Euskal Ikasketak Graduko derrigorrezko ikasgaietako bat da, Euskal Hizkuntzaren Oinarriak izeneko moduluaren barruan.

Ikasgai honetan ikaslea Fonetika jakintza-arloaren oinarriez jabetzen da, eta era berean, euskararen funts fonetikoak zeintzuk diren ikasten dute. Modu horretan ikaslea ahoskeraren esparru fisikoan lan linguistikoa egiteko gai izan dadin prestatzen da (batik bat analisi fonologikorako). Horretarako pentsamoldeak, kontzeptuak eta horiei dagozkien adierazpideak menperatu beharko dira.

"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaian hirugarren ikasturtean derrigorrezkoa den "Euskal Fonetika eta Fonologia II" ikasgaia egiteko nahitaezko tresnak eskaintzen dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation





Se presentarán los contenidos básicos de la fonética como disciplina de tal manera que se puedan ir comprendiendo los rasgos fonéticos fundamentales de la lengua vasca, con vistas a la formación y capacitación del alumno o de la alumna para el ejercicio de la lingüística y, específicamente del análisis fonológico. Se hará especial hincapié en la adquisición de las habilidades mentales necesarias y en el uso correcto de la terminología.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Fonética y articulación Qué es la fonética y cómo se entiende la articulación del habla, la definición del sonido como algo articulado: la fonética articulatoria como campo de trabajo.

Vocales y consonantes Clasificación articulatoria de los sonidos del euskera dentro del contexto general de las lenguas. Principales divergencias dialectales en el plano fonético.

Fonética acústica Nociones fundamentales de acústica

Características prosódicas del habla Diferencias principales y relación entre los aspectos articulatorios, acústicos y perceptivos del habla: cómo se producen y perciben los elementos segmentales y prosódicos

El laboratorio de fonética Principales técnicas y métodos de análisis instrumental del habla.

MethodologyToggle Navigation

Ikasleek Moodle plataformaren bidez lortu ahal izango dute irakaslearen informazioa. Ikasleek bide horretatik eskuratu ahal izango du klaserako materiala, hala nola beharrezko diren testuak, irakurgaiak, programak eta bestelakoak. Moodle plataformaren bidez emango dira, era berean, oharrak, berriak, aldaketak eta bestelakoak ere.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Klasera etorri ezin daitezkeen ikasleek etorri ezina era egokian justifikatu behar dute, eta horrez gain, irakasleekin harremanetan jarri behar dira ikastaroaren hasieran, edota egoera hori ikasturtean zehar sortutakoan.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian azterketa egingo da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ashby, Michael / John Maidment. 2005. Introducing Phonetic Science. Cambridge University Press.
Eskoletan azaldutako materiala.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Ashby, Michael / John Maidment. 2005. Introducing Phonetic Science. Cambridge University Press.

Gil Fern¿ndez, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: SÌntesis.

Oñederra, Miren Lourdes. 2004. Fonetika Fonologia Hitzez Hitz. Bilbao: UPV-EHU.

In-depth bibliography

Etxeberria, Pilartxo. 1990. Zaldibiako Bokalen Azterketa Akustikoa. Universidad de Deusto: Cuadernos Universitarios. Fry, D.B. 1982. The Physics of Speech. Cambridge University Press. Sapir, Edward. 1921/1954. Language: An Introduction to the Study of Speech. New York: Harcourt Brace Jovanovich. / El Lenguaje, MÈxico: Fondo de Cultura EconÛmica, 154.

Journals

Journal of the International Phonetic Association Journal of Phonetics Phonology

Web addresses

Páginas de los diversos laboratorios de fonética Praat, etc.

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • CAMINO LERCHUNDI, IGNACIO
  • JAUREGUI NAZABAL, OROITZ
  • MANTEROLA GARATE, IBON

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-2

09:00-11:00 (1)

1-15

09:00-11:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 0.12 - . (2)

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-15

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-15

13:00-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)