XSL Content

Basque Language Teaching25672

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25672

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation





1. Euskararen egoera, alegia hizkuntza gutxitua eta eleaniztasunean bizi dena, kontuan izanik haren irakaskuntzarako oinarri zientifikoak garatzea.

2. Hizkuntzalaritzak eskaintzen dituen bitartekoak ezagutu eta euskararen didaktikak eskatzen duen transposizio/egokitzapena egiteko gaitasuna lantzea.

3. Hiruki didaktikoa (ikasgaia, irakaslea, ikaslea) kontuan izanik irakaskuntzarako eta ebaluaziorako bitartekoak ezagutu eta erabiltzeko gaitasuna lantzea.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Hizkuntzen didaktika, eta beraz, euskararena zenbait arlotako azterketek osatzen duten diziplina da: objektu irakatsien aukeraren azterketa (hizkuntzalaritza), irakasleak ikasleekin duen interakzioan erabiltzen dituen lanerako forma soziealena (pedagogia, psikologia, soziologia) eta ikasleen ikasketa prozesuak garatzeko erabiltzen diren era guztietako teknologia edo baliabideena.



Testua eta testu-generoa hartzen dira hizkuntza objektu bezala hizkuntzen (eta euskararen) didaktika bideratzeko, gaur egun hizkuntzaren ahozko nahiz idatzizko trebakuntzan eskatzen diren gaitasunak lortzeko ezinbesteko baliabidea baita.



Egungo hizkuntzaren didaktikak izaera testuala du (Hizkuntzen Irakaskuntza eta Ebaluaziorako Erreferentzizko Marko Europarra, Europako Kontseilua 2001/2006) , baina jakina, ohiko gramatikaren ekarpenak integratzen ditu, beti ere haien balio instrumentala hobestuz xede balioaren gainetik.



Euskarak hizkuntza gutxitua izan, eta zabalkuntza handiko hizkuntzekin ukipen diglosikoan bizi denez, derrigorrezkoak ditu esku-hartze didaktiko erakinkorrenak eleaniztasuna haren hiztun guztientzat garatu ahal izateko. Honela bada, teknologia didaktiko aurreratuenak eta erabilgarrienak landu behar dira: hizkuntzen irakaskuntza integratua, edukiaren bitartez erakusten diren L2 programak (murgilketa programak), proiektuetan eta testu-generoen ekoizpenean oinarritutako ataza didaktikoak, non auto-ebaluazioa eta kanpo-ebaluazioa biltzen diren,¿

Theoretical and practical contentToggle Navigation

- BAKER, C. (2006) Fundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon: Multilingual Matters. Euskararen irakaskuntzaren helburuak (norma eta erabilera) eta historia. Trasposizio didaktikoa. Aniztasuna euskararen didaktikaren erronka. Eskola inguruko soziolinguistikaren ekarpenak

2. testua eta testu-generoa euskararen didaktikaren ardatza Mintzaira giza eta diskurtso interakzioaren emaitza. Testu generoak eta diskurtso motak. Berbazko ekintzen, diskurtso mailako eta testu-hizkuntzalaritzako trebetasunen garapena.

3. Euskararen didaktikaren baliabideak edukien aukera, haien programazioa eta ebaluaketa bideratzeko. Garatu behar diren berbazko gaitasun nagusiak. Edukien programazioa (aukera eta hurrenkera) testu-generoen ardatzetik. Gramatikaren irakaskuntza. Ebaluaketa sistemak.

4. Ahozko eta idatzizko diskurtso nagusiak euskararen didaktikan. Narrazio, informazio eta argudiozko testu-genero nagusiak euskaraz, haien jabekuntza eta didaktika. Ahozko testuak euskaraz eta haien didaktika. Euskara idatzia (idazketa eta irakurketa) eta mintzatuaren irakaskuntza bateratua.

5. Euskararen didaktika L1 eta L2 bezala inguru eleanitzetan. Elebitasun eta eleaniztasun norbanakoa eta soziala gaurko euskal gizartean. Euskal irakasteredu elebidunak (eleanitzak?). Hizkuntzen irakaskuntza elkar osagarria. Hizkuntzen arteko transferra eta elkar mendekotasuna.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaiako gaitasun zehatzak zerrendatzen dira ondoren:

1.Eskolako egoera didaktikoa bere osotasunen ulertzeko gaitasuna.

2.Irakats egoera analizatu, eta ikaslearen (hizkuntza ezagutza, euskara eta beste hizkuntzak), irakaslearen (prestakuntza, ikastetxearen antolamendua, jarrerak,...) eta ikasgaiaren, erakutsi behar denaren zedarritze eta mailakatzea egin /egiteko gai izatea.

3.Eskola mailako euskararen irakats helburu eta ahalmenak ezagutu.

4.Euskarazko testu genero nagusienak aztertzeko (testu genero, nahiz gramatika aldetik) gai izan.

5.Euskara hizkuntzartekotasunean irudikatu, (ez dago euskaldun elebakarrik) beti ere bere didaktikaren helburuak argi zehaztuz.

6.Irakats baliabide teknologikoak, (ingeniaritza), bereziki Sekuentzia Didaktikoa deituriko bitarteko metodologikoa ezagutu eta erabiltzeko/egokitzeko gai izan.

7.Euskararen didaktikan ikerketa zientifikoaren oinarriak izan.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 20
    • Exhibition of works, readings ... (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

A) Eskolaz kanpokoak



- Ikasgaiaren gaiak eta edukiak lantzea (CM01, CM02 eta CM03)

- Bibliografia irakurtzea eta lantzea. Testu aukeratuak irakurri eta erreseina idatzia egin eta jendaurrean aurkezteko prestatzea (CM01, CM02 eta CM03, CM04)

- Sekuentzi didaktiko baten proiektua egitea, benetako aurretestuen azterketan oinarritua. (CM01, CM02 eta CM03).



B) Eskolan bertakoak



- Eskola magistraletan ikasgaian proposatzen diren eduki teoriko-metodologikoak lantzea eta ariketak egitea (CM01, CM02 eta CM03).

- Ikasgelako praktiketan, batetik, bereziki testu genero adibideak aztertzea (CM01, CM02, CM03), eta bestetik, azterketa lan horiek ikaskideen artean eztabaidatzea (CM04 eta CM05).

- Jendaurrean eskolaz kanpo egindako lanak ahoz jendaurrean azaltzea (CM01, CM02, CM03, CM04 eta CM05)

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ezohiko azterketara ez aurkeztea.

Compulsory materialsToggle Navigation

1. Grabadora/bideoa.
2. Ordenadorea.
3. Bibliografia.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-BAKER, C. (2006) Fundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon: Multilingual Matters.

-BRONCKART J.P.(2004) Actividad verbal, textos y discursos. Madrid : Infancia y Aprendizaje, 2004. ISBN: 84-95264-05-6.

BRONCKART, J.-P. (2007) Desarrollo del lenguaje y didáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.

-CALSAMIGLIA H. & TUSON, E. (2000) Las cosas del decir, Barcelona: Ariel.

Council of Europe (2001)Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Strasbourg: (HABE (2004) Hizkuntzen ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluaziorako Europako Erreferentzi Marko Bateratua.

-DOLZ, J & SCHNEUWLY B. (1998) Pour un enseignement de l¿oral. Paris: ESF.

DOLZ, J. GAGNON, R. & TOULOU, S. (2008). Production écrite et difficultés d¿apprentissage. Genève : Carnets des sciences de l¿éducation.

DOLZ J. & SCHNEUWLY B. (1997). Géneros y progresión en expresión oral y escrita. Elementos de reflexión a partir de un experiencia realizada en la Suiza francófona. - Textos, 11, 77-98.

GARDNER, N. (2000) Basque in Education in the Basque Autonomous Community. Bilbao: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. ISBN: 84-457-1510-0

-IDIAZABAL I.& LARRINGAN, L.M.(Ed.) (1998) Koherentzia, kohesioa eta konexioa: Testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza, Vitoria-Gasteiz: UPV-EHU-Arabako Foru Aldundia.

-IDIAZABAL I.& LARRINGAN, L.M. (2001) ¿Berbaldiaren Ildotiko Euskalduntzea: Debatea Aztergai¿. Helduen euskalduntzearen II. Eta III. Jardunaldiak, Bilbao:UEU,41-66.

-IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M. (2004) ¿La competencia discursiva: una noción clave para la didáctica de las lenguas y la didáctica del plurilingüismo¿. In A. M. Lorenzo, F. Ramallo & X.P. Rogríguez-Yanez (Eds.) Bilingual Socialization and Bilingual Language Acquisition: Proceedings from the Second University of Vigo International Symposium on Bilingualism, 2002. Vigo: Servizo de Publicacións da Universidade da Vigo, 2004, 611-628, ISBN: 84-8158-280-8.

In-depth bibliography

- ADAM J.M.(1990) Eléments de linguistique textuelle. Théorie et pratique de linguistique textuelle, Liège, Mardaga. - ARANO, R.M. et alii (1990) Testu azterketarako ezaugarri galbahea. Euskal testuean tipologia eta bere azterketarako metodologia. n I. Idiazabal (Ed.) (1990)Hizkuntzaren Psikopedagogia. Testu motak, funtzionamendua eta didaktika, Bilbao, Labayru. (149-210) - ARANO, R.M., et al. (1996) Planteamiento discursivo en un proyecto de educación trilingüe. Actas II Col'loqui Internacional: Les llengues a l' Europa comunitaria. Barcelona 1994. Diálogos hispánicos, Nº 18: M.Pujol & F. Sierra (eds.) Las lenguas en la Europa Comunitaria II. La enseñanza de segundas lenguas y/o de lenguas extanjeras, Amsterdam- Atlanta, GA: Ed. Rodopi. 65-88 - BILBATUA M. et al. (ed.) (1996) Murgiltzea eta irakaskuntza elebiduna, Vitoria-Gasteiz, Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Serbitzu Nagusia. - BAIN, D. (1994): Problemas psicopedagógicos de la lengua oral.: las lecciones de una experiencia. CLE-21, 91-116. - BRONCKART J.P.(1985 b),Las ciencias del lengauje : un desafío para la educación. Paris, UNESCO.(Euskarazko itzulpena: "Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa." Donostia: HABE , 1993. - BRONCKART J.P. & SCHNEUWLY B. (1991)La didactique du français langue maternelle:l'émergence d'une utopie indispensable, Education et Recherche, Nº 13. (Ama-hizkuntzaren didaktika: derrigorrezko utopia baten sorrera, Zutabe, 29 (1992), 32-47 ). - BRONCKART J.P.(1991) Perspectivas y límites de une diversificación de la enseñanza de la lengua materna. In Idiazabal I. (Ed.) (1992) Pedagogia del texto.Testuaren Pedagogia, Bilbao, Labayru (31-51) - CAMPS A. (1995) Hacia un modelo de enseñanza de la composición escrita en la escuela, Textos de didáctica de la lengua y de la literatura 5, 21-28. - CENOZ, J. & GENESSE, F. (ed.) (1998) Beyond Bilingualism, Clevedon: Multilingual Matters.

Journals

Babylonia LIDIL TEXTOS para la Didáctica de la Lengua y la Literatura Infancia y Aprendizaje Ikastaria HIK HASI Pratiques Études de Linguistique Appliquée (éla) BAT Soziolinguistika Aldizkaria. Acquisition et Interaction en Langue Etrangère (AILE)

Web addresses

http://www.isei-ivei.net/ www.pisa.oecd.org http://www.habe.org/hn_servicios/biblioteca/indice_e.htm http://fapsesrvnt2.unige.ch/Fapse/grafe. http://www.uned.es/lidil/ http://www.unesdoc.unesco.org http://www.amarauna-languages.com/ http://www.unescoeh.org/ www.fia.es http://www.babylonia-ti.ch/ www.mec.es / cide www.ince.mec.es www.soziolinguistika.org http://www.coe.int http://www.fundp.ac.be/facultes/lettres/cedocef/enjeux.html

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

17:00-19:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.04 - . (1)
  • AULA 1.04 - . (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:30-17:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.04 - . (1)