XSL Content

Basque Literature III25682

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25682

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

- Euskal Literaturak historian zehar ezagutu dituen aroak, idazleak eta idazlanak ezagutu.

-Testu nagusien funtsezko osagaiak bereizteko eta testuinguru historiko eta soziokulturalarekiko harremanak atzemateko gai izan.

- Mendebaldeko literaturen testuinguruan euskal idazlanek duten balioaz jabetu.

- Hipotesiak eta ideiak kritikoki sortzeko eta baloratzeko gai izan.

- Ikasi eta hausnartutakoa banaka zein taldeka argumentatzeko gai izan.

- Lortutako ezagutzak ahoz zein idatziz transmititzeko gai izan.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Moduluko gaitasun espezifikoak (Modulua: M03 – Euskal Literaturaren eta Filologiaren Oinarriak):



M03CM01: Euskarazko hainbat aro, egile eta lan deskribatzea eta aztertzea.

M03CM02 Literatur teoria eta inguruko literaturen testuinguruan euskal obrak modu kritiko batean baloratzea.

M03CM04: Euskarari buruzko hainbat informazio eta ezagutza mota transmititzen jakitea, publiko espezializatuari zein publiko ez-espezializatuari.

M03CM05 Espezialitateko irakurketen bidez argudiaketarako trebetasunak eskuratzea



Tituluko gaitasunak (Titulua: Euskal Ikasketen Gradua):



G002: Euskara modu kritikoan aztertzea hizkuntzalaritzako alderdi guztiei eta literatura-tradizioari dagokienez, eta arlo horietako arazo teorikoak eta praktikoak ebaztea

G003: Literaturako, filologiako edo hizkuntzalaritzako arazo bat lantzeko, aztertzeko eta azaltzeko beharrezkoa den argudiatzea modu egituratuan eta zehatzean eraikitzea, eta, horretarako, filologiako, literatura-kritikako eta hizkuntzalaritza teorikoko eta aplikatuko berezko teorietan, metodoetan eta baliabideetan oinarritzea.

G008: Hizkuntzarekin, literaturarekin eta kulturarekin lotutako mota guztietako dokumentazioa eta informazioa aurkitzea, erabiltzea, aztertzea, sintetizatzea eta ebaluatzea modu kritikoan.



MECen oinarrizko gaitasunak:



MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.

MEC4: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai izatea.

MEC5: Etorkizunean autonomia handiko ikasketak hasteko beharrezkoak diren ikasteko gaitasunak garatuta izatea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1.- Euskara, Euskal Herria eta Literatura

2.- Autore, idazlan eta genero nagusiak XVI. mendean:

Etxepare, Leizarraga.

3.- Autore, idazlan eta genero nagusiak XVII. mendean:

Materra, Joanes Etxeberri Ziburukoa, Axular, Tartas, Gazteluzar, Oihenart…

4.- Autore, idazlan eta genero nagusiak XVIII. mendean:

Joanes Etxeberri Sarakoa, Larramendi, Kardaberaz, Mendiburu, Ubillos, Egiategi, Barrutia eta Munibe…

5.- Autore, idazlan eta genero nagusiak XIX. Mendean:

J.A.Mogel, Añibarro, Astarloa, Frai Bartolome, J.J. Mogel, J.B. Agirre, Bixenta Mogel, Lore jokoak…

MethodologyToggle Navigation

- Landutako eduki teorikoen azalpena eta arrazonamendua

- Literatur lanen bakarkako irakurketak

- Edukiekin lotutako testuen ulertzea eta azterketa

- Landutako gai eta idazlanen inguruko hausnarketa areagotzeko eztabaidak eta galdera-prestaketak

- Klasean landutako edukien sintesi-lanak eta talde-zuzenketak

- Taldeko zein bakarkako lan gidatuen burutzapena eta azalpena ikus-entzunezko baliabideak erabiliz bitartez

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 60
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Oharrak:



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.



Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Oharrak:



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.



Compulsory materialsToggle Navigation


- Temarioan agertzen diren idazleen testu hautatuak
- Salaberri, P.: Iraupena eta Lekukotasuna (Euskal Literatura Idatzia 1900 arte), Donostia 2002.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

12.1. Oinarrizko bibliografia



Aldekoa, I.: Euskal literaturaren historia, Donostia:Erein, 2004.

Mitxelena, K.: Historia de la literatura vasca, Madril, 1960: 2001.

Orpustan, J.-B.: Précis d’histoire littéraire basque, Baigorri, 1996.

Salaberri, P.: Euskal Klasikoen atarian, Iruñea:Pamiela, 2004

Sarasola, I.: Euskal literaturaren historia, Donostia:Lur, 1971.

Villasante, L.: Historia de la literatura vasca, Bilbo, 1960.















In-depth bibliography

12.2. Sakontzeko bibliografia

Altuna, P., Bernard Etxepareren Linguae Vasconum Primitiae. Edizio kritikoa, Bilbao, 1987.
Bilbao, J.: Eusko Bibliographia. Donostia-Bilbo, 1970-.
Knörr, Enrique et al., Pedro I. de Barrutia, Aramaio 1682-Arrasate 1759: Gabonetako Ikuskizuna (Acto para la Nochebuena), Gasteiz, 1983.
Lekuona, J. M.: Ikaskuntzak euskal literaturaz (1974-1996), Donostia, 1998.
Salaberri, P.: Aingura eta sugea. Originaltasuna eta dependentzia Leizarragaren idazlanetan, l.g., 2011.
Salaberri, P.: Axularren Gero Erretorikaren argitan, Bilbo, 1997.

Journals

12.3. Aldizkariak
- Euskera
- Fontes Linguae Vasconum
- Anuario Seminario Julio de Urquijo (ASJU)
- Egan
- Oihenart

Web addresses


12.4. Web helbideak
http://klasikoak.armiarma.com
http://www.vc.ehu.es/gordailua/HomePage.html
http://www.basqueliterature.com/

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

15:00-17:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.04 - . (1)
  • AULA 1.04 - . (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

15:30-17:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.04 - . (1)